Hvorfor falske negle?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juni 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
Mathias Villads skriver:

Synes kunstige negle er super flotte... Bidte negle er bare total OFF for mig... Det ser så snusket ud...

men der hvor jeg falder på halen, er optegnet øjenbryn.. Det er bare ikke pænt... Nogen får deres tusset og det kan faktisk se godt ud, men de folk jeg kender, der ser det bare ud af h.... Til... 

Jeg vil hellere se folk med naturlig øjenbryn, man ser bare det mere sund ud for mig....

Nu findes der jo også sygdom, som gør at det kan være nødvendigt at få brynene tusset så man slipper for, at de forsvinder i regnvejr. 

Men jeg er enig i, at der er nogle uheldige tilfælde rundt omkring

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2016

Bebsen

Jeg har lange negle, mine egne, med farver, glimmer, striber og mønstre    Jeg syns det er feminint, og så er det en af mine aften-krea hygge ting når bettemanden er puttet

Tvivler stærkt på de resterende bestyrelses medlemmer går op i mine negle, bare jeg skriver hvad de siger 

Øjenbryn - de er til gengæld værd at tage et nærmere kig på  dem med brynene i en kæmpe bue oppe i panden har jeg personligt svært ved at tage seriøst  

Anmeld Citér

27. juni 2016

Aristocats

Jeg synes også, det er svært at tage en mand alvorligt, når han har svært ved at tage kvinder alvorligt baseret på deres udseende - og så noget så simpelt som en forlængelse af negle. Og derudover har jeg også svært ved at tage mænd alvorligt, som uhæmmet skal kommentere på andre kvinders udseende i ligegyldige vendinger, når ingen har spurgt dem.  

At man både som mand og kvinde ligefrem kan stille spørgsmålstegn til noget så almindeligt som akryl eller gele negle, undrer mig. Det burde da ikke overraske folk særligt meget, at folk er forskellige og pynter sig på forskellige måder. 

Jeg gror selv mine negle ud til en passende længde og lakerer dem selv og får en sjælden gang shellac på mine naturlige negle - men det er ikke alles negle, der gror som mine eller er stærke. Og jeg kan da godt forstå, at fine negle er noget som mange folk synes er dejligt at have. Og for at svare på spørgsmålet, så nej, det er ikke specielt dyrt at holde ved lige. Omkring en 300-200 kr om måneden, vil jeg sige. 

Anmeld Citér

28. juni 2016

Diosa85

Fordi de synes det er pænt. 

Jeg får det ikke selv lavet fordi jeg er en klovn til at holde det ved lige og så kan det ligesom være ligemeget. Men synes det er pænt. Og jeg har utrolig tynde negle så den mindste længde på mine ser helt underligt ud. 

Anmeld Citér

28. juni 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Mum33 skriver:

Jeg undre mig lidt over hvad der sker for det "negleshow", som der pt er. Hold op der er mange der render rundt med akryl negle eller lignede med glimmer, små billeder, you name it 

Folk må som udgangspunkt gøre som de vil, men min undren kommer efter en uge, hvor først min veninde, som læser til sygeplejerske, efter et hygiejnekursus fortæller om hvor slemme falske negel er. Derefter kommer min mand hjem fra et bestyrelsesmøde, og siger lidt grinende, at det er svært at tage en kvinde alvorligt, når hun render rundt med lange falske negel (det var glimmer på, men han gav tydeligt udtryk for, at det ikke ligefrem talte en kvinde op i hans øjen). 

Tænker også det må være dyrt at vedligeholde. 

Så hvorfor? 

Hvorfor lægger mange kvinder sort maling på deres øjenvipper? Hvorfor står mange kvinder op en halv time før nødvendigt for at føntørre og sætte deres hår? Hvorfor går de i sko med høje hæle, når et par flade Ecco er bedre for fødderne? Hvorfor går folk med ring, når det nu er en sand bakteriesamler? Og hvorfor barberer kvinder sig under armene, i skridtet og på benene? 

Jeg har ikke kunstige negle og tror heller ikke, jeg skal have det, men hvis man skal stille spørgsmålstegn netop ved dem, bør man da tage alle dyre, unødvendige, unaturlige og ofte ubæredygtige pynte-trends med. Og så kan du hilse din mand og sige, at hvis han bruger tid på noget så unødvendigt som at barbere sig, og hvis han til tider har sådan et fjollet stykke stof bundet i en knude om halsen - også kaldet slips - så kunne han starte med sig selv og droppe den useriøse pynt, før han tager afstand fra andres. Jeg kan ikke forstå, du lod ham slippe afsted med sådan en nedgørende bemærkning om en kvindes helt private valg af pynt - bare fordi, DU ikke er hoppet med på netop den trend. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.