Puha!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.065 visninger
15 svar
8 synes godt om
26. juni 2016

Mynewlife

Den der Latente fase er godt nok noget af en bitch! Fredag begyndte jeg at få nogle veer... Godt spændt.. Arbejdede godt med dem. Efter flere timer, forsvandt det. Havde godt med murren imellem veerne.. Om natten begynder det igen, og jeg får ikke meget søvn. De kommer lidt mere regelmæssige, og lidt mere styrke har de også fået.

Jeg ringer til fg. lørdag eftermiddag, og som jeg selv tænkte kunne det føre til noget nu, eller en uge. Det kunne ingen sige. Men jeg skulle endelig bruge dem. Men det eneste jeg tænkte, var at jeg sådan set bare ville ind og undersøges, men det snakkede hun ikke om. Veerne forsvandt.. IGEN. Men der gik ikke længe før de kom igen. Denne gang kun med 10-20 minutter imellem. Før var der en halv time! Godt grumme nu. Får heller ikke sovet noget i nat stort set. De vil bare ikke rigtig tage mere til!. Det hele stopper (!!!) i dag... Jeg får sovet en time, næsten uden smerter.. Og nu er jeg stort set vefri. Har godt med murren, og skal ikke gå for meget rundt.. Så nu sætter jeg alt ind på at få slappet af, indtil det rigtige går igang. 4 timers søvn på 48 timer, er bestemt ikke meget. Men bare lige den time uden så meget smerte, så føler man sig helt overskudsagtig nu  Kan dog mærke det så småt er på vej tilbage.. 

For dælan.. Skal lige love for vi har fået en forsmag på det vi skal igennem. Men især manden føler sig godt snydt. Det gør jeg også, men jeg var måske forberedt.. 40+5, og godt utålmodig nu!

Gode råd & erfaring med lang latent fase, modtages gerne! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2016

FruStolpe

Mynewlife skriver:

Den der Latente fase er godt nok noget af en bitch! Fredag begyndte jeg at få nogle veer... Godt spændt.. Arbejdede godt med dem. Efter flere timer, forsvandt det. Havde godt med murren imellem veerne.. Om natten begynder det igen, og jeg får ikke meget søvn. De kommer lidt mere regelmæssige, og lidt mere styrke har de også fået.

Jeg ringer til fg. lørdag eftermiddag, og som jeg selv tænkte kunne det føre til noget nu, eller en uge. Det kunne ingen sige. Men jeg skulle endelig bruge dem. Men det eneste jeg tænkte, var at jeg sådan set bare ville ind og undersøges, men det snakkede hun ikke om. Veerne forsvandt.. IGEN. Men der gik ikke længe før de kom igen. Denne gang kun med 10-20 minutter imellem. Før var der en halv time! Godt grumme nu. Får heller ikke sovet noget i nat stort set. De vil bare ikke rigtig tage mere til!. Det hele stopper (!!!) i dag... Jeg får sovet en time, næsten uden smerter.. Og nu er jeg stort set vefri. Har godt med murren, og skal ikke gå for meget rundt.. Så nu sætter jeg alt ind på at få slappet af, indtil det rigtige går igang. 4 timers søvn på 48 timer, er bestemt ikke meget. Men bare lige den time uden så meget smerte, så føler man sig helt overskudsagtig nu  Kan dog mærke det så småt er på vej tilbage.. 

For dælan.. Skal lige love for vi har fået en forsmag på det vi skal igennem. Men især manden føler sig godt snydt. Det gør jeg også, men jeg var måske forberedt.. 40+5, og godt utålmodig nu!

Gode råd & erfaring med lang latent fase, modtages gerne! 

Jeg tror jeg ville nappe en gang smertestillende og så få noget god sammenhængende søvn. Inden det rigtig går i gang

Anmeld Citér

26. juni 2016

Mynewlife

FruStolpe skriver:

Jeg tror jeg ville nappe en gang smertestillende og så få noget god sammenhængende søvn. Inden det rigtig går i gang

Har taget næsten alle de pinex man må  Venter også bare på jeg bliver "træt", ja tænk jeg ikke lige er det.. Sådan jeg kan hoppe i seng. Hvis det virkelig bliver ved sådan her, i flere dage.. Kan man så godt ringe til fg og bede om en sove cocktail, eller undersøgelse?  Eller er det bare helt normalt? 

Anmeld Citér

26. juni 2016

FruStolpe

Mynewlife skriver:

Har taget næsten alle de pinex man må  Venter også bare på jeg bliver "træt", ja tænk jeg ikke lige er det.. Sådan jeg kan hoppe i seng. Hvis det virkelig bliver ved sådan her, i flere dage.. Kan man så godt ringe til fg og bede om en sove cocktail, eller undersøgelse?  Eller er det bare helt normalt? 

Tænker ikke du få mere at "sove på" når du allerede har taget tæt på max dosis. Men ellers ring og spørg. 

Anmeld Citér

26. juni 2016

Mynewlife

FruStolpe skriver:

Tænker ikke du få mere at "sove på" når du allerede har taget tæt på max dosis. Men ellers ring og spørg. 

Synes bare at have hørt om den der cocktail.. Men det nok til "de rigtige veer" 

Satser på det snart går i gang.. Rigtigt! 

Anmeld Citér

26. juni 2016

Muffinmus

Prøv at stille dig op af f.eks en stol, let foroverbøjet og lav gode roterende bevægelser med understellet. 

Det hjalp mig mega meget under sidste fødsel da tyngden og bevægelserne gjorde godt. Men mere end blot fem min

Anmeld Citér

26. juni 2016

Diosa85

Mynewlife skriver:

Synes bare at have hørt om den der cocktail.. Men det nok til "de rigtige veer" 

Satser på det snart går i gang.. Rigtigt! 

Min latente fase var også lang, dog ikke ligeså lang som din. Min varede omkring 15 timer med kraftige smerter. Jeg fik den der "sove cocktail" som du snakker om. Bestående af 2 smertestillende og en beroligende. Da det ikke hjalp fik jeg et skud morfin i låret som altså heller ikke hjalp det store. Jeg var vågen fra mandag morgen ved 9-10 tiden til tirsdag aften ved 23 tiden på trods af cocktails ;-)

Anmeld Citér

26. juni 2016

FruHimmelblå-86

Profilbillede for FruHimmelblå-86

Ihh hvor spændende!

Det lyder hårdt med sådan en lang opstart, men forhåbentlig gør den din krop rigtig klar!

Jeg håber snart, at baby kommer ud til jer

Hep hep veer! 

Du må gerne opdatere herinde, så længe du kan/gider. Er spændende at følge med

Anmeld Citér

26. juni 2016

lineog4

Havde 4 døgn sådan med min datter, 4 døgn hvor jeg sov max 2 timer i streg og havde sindsyg ondt og blev mere og mere bange for fødslen. 

Jeg endte med morfin, fik ikke sovet men fik slappet af i kroppen og det var det der skulle til, for det gjorde jeg kom i aktiv fødsel - ved godt de siger man intet kan gøre da man ikke har kontrol over livmoder og fødsel, men for mig gav det at jeg ikke arbejdede imod smerterne, men bare slappede af den ro så kroppen kunne arbejde. Men hold op hvor var jeg flad da jeg endelig havde født, og det samme var min lille pige - den historie om man ikke kan sove pga adrenalin, man ligger og kigger forelsket osv holdt ikke for mig, jeg snorkboblede men min datter på maven, og det tog lang tid at komme helt oven på igen.

pøj pøj

Anmeld Citér

26. juni 2016

FrkC

Jeg gik også med modningsveer i 3 dage  De kom med ca 10-15 min imellem og gjorde egentlig okay ondt .. Jeg fik ikke sovet mange timer .. Torsdag aften ringede jeg til fg og sagde at der skulle ske et eller andet, så jeg kom derop blev undersøgt (var selvfølgelig ikke åbnet en dyt) og blev så sendt hjem med 1g Panodil, en halv indsovningspille og havde fået bricanyl-injektion i låret for at få livmoderen til at slappe af .. Efter 6 timers dejlig sammenhængende søvn gik det rigtig igang og 10 timer efter var han født .. 

Pøj pøj  Sender ve-støv afsted 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.