Ang at malke ud

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.696 visninger
20 svar
0 synes godt om
28. september 2009

Findusinde

Hej Hej

Laura er 11 dage gammel og jeg har ammet fra dag 1 uden problemer. Nu er jeg kommet lidt i tvivl om noget, i morgen skal vi være ude af huset mere eller mindre hele dagen. Hvis jeg malker noget ud og giver hende på flaske, vil det skade min amning?
Det drejer sig måske om 2-3 måltider hun skal ha på flaske.

Har i haft problemer med at de kære små ikke vil amme ved brystet mere?

Håber i har lidt erfaring med dette?

Hilsen Annemette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2009

Leneur

Findusinde skriver:

Hej Hej

Laura er 11 dage gammel og jeg har ammet fra dag 1 uden problemer. Nu er jeg kommet lidt i tvivl om noget, i morgen skal vi være ude af huset mere eller mindre hele dagen. Hvis jeg malker noget ud og giver hende på flaske, vil det skade min amning?
Det drejer sig måske om 2-3 måltider hun skal ha på flaske.

Har i haft problemer med at de kære små ikke vil amme ved brystet mere?

Håber i har lidt erfaring med dette?

Hilsen Annemette

jeg har ikke haft problemer med at få min datter til at tage brystet og hun får en til to flasker om dagen, da jeg har meget ondt ved amning og derfor lige trænger til en lille pause en gang imellem, så tror ikke at du vil få et problem med at give flaske.

Anmeld

28. september 2009

mariamiss6

jeg ved ikke om du vil forstyrre amningen, ved at give hende det på flaske en dags tid..... Men du får i hvert fald ømme babser, hvis du ikke kan malke lidt ud i løbet af dagen

Hvorfor ikke bare amme hende, hvis altså det er dig selv der har hende....

Anmeld

28. september 2009

Pia

Hvis hun skal have tre måltider på flaske i morgen skulle du nok have pumpet noet ud her i weekenden..

Du kan ikke pumpe tre måltider ud på engang..
Og ved ikke om du jo har muligheden for og pumpe ud lige før hun skal have det...

Men til en anden gang kan jeg oplyse om følgende..
Når du pumper mælk ud kan det holde sig 72 timer i køleskabet og fryser du det ned i fryseposer kan det holde sig i 3 mdr.

Men hvis ellers hun ammer fint nok ødelægger du ikke amningen ved det..
Bare være sikker på at hun vil tage flasken, for ellers er det spildt energi og sidde og pumpe ud..

Kh Pia..

Anmeld

28. september 2009

Findusinde

Tusind tak for svar piger..

Men tror jeg er kommet til den konklusion at jeg bider min blufærdighed i mig, og ammer hende.
Det er mig selv der skal have hende hele dagen, vi er blot ikke hjemme, men på besøg på mandens arbejdsplads og skal senere i et stor center..

Jeg er også kommet efter at det nok liiiige var sent nok jeg kom i tanke om at jeg skulle malke ud..

Anmeld

28. september 2009

Lone Jakobsen

Findusinde skriver:

Tusind tak for svar piger..

Men tror jeg er kommet til den konklusion at jeg bider min blufærdighed i mig, og ammer hende.
Det er mig selv der skal have hende hele dagen, vi er blot ikke hjemme, men på besøg på mandens arbejdsplads og skal senere i et stor center..

Jeg er også kommet efter at det nok liiiige var sent nok jeg kom i tanke om at jeg skulle malke ud..

he he...jamen tror ikke der er det sted jeg ikke har ammet for nylig var det på en bænk inde midt i gågaden og ellers har jeg ammet i sfo, bilka forsædet af bilen osv

Anmeld

28. september 2009

Findusinde

nutche skriver:

he he...jamen tror ikke der er det sted jeg ikke har ammet for nylig var det på en bænk inde midt i gågaden og ellers har jeg ammet i sfo, bilka forsædet af bilen osv

hehe, ved jo godt at det er det allermest naturlige i hele verdenen.,.. Jeg er generelt ikke blufærdig, men liige med hensyn til at amme, syns jeg godt nok det er lidt svært.
¨Gemmer mig helst væk hvis vi er nogen steder, eller vi har gæster når jeg skal amme..

Men igen, det er bare mig der skal komme over det, for der er jo så mange andre der gør det samme..

Anmeld

28. september 2009

Lone Jakobsen

Findusinde skriver:

hehe, ved jo godt at det er det allermest naturlige i hele verdenen.,.. Jeg er generelt ikke blufærdig, men liige med hensyn til at amme, syns jeg godt nok det er lidt svært.
¨Gemmer mig helst væk hvis vi er nogen steder, eller vi har gæster når jeg skal amme..

Men igen, det er bare mig der skal komme over det, for der er jo så mange andre der gør det samme..

synes faktisk aldrig jeg ser nogen der gør det.... men min søn er bare så glad for brystet at jeg ville være ked af at malke ud....for som du skriver...hvad nu hvis han så ikke vil tage brystet bagefter.
tror også meget af det kommer med alderen.... det er jo min nr. 4 og så bliver man vist lidt mere ligeglad

Anmeld

28. september 2009

Findusinde

nutche skriver:

synes faktisk aldrig jeg ser nogen der gør det.... men min søn er bare så glad for brystet at jeg ville være ked af at malke ud....for som du skriver...hvad nu hvis han så ikke vil tage brystet bagefter.
tror også meget af det kommer med alderen.... det er jo min nr. 4 og så bliver man vist lidt mere ligeglad

Jeg tror bare jeg gemmer mig hen et sted i et hjørne og ammer hende, og kæresten siger at vi nok skal finde et sted jeg lige kan sidde for mig selv på hans arbejdsplads...

Jah, det er sikkert noget der kommer med alderen.. Men ja, jeg er faktisk super bange for at hun ikke vil tage brystet igen, for syns det er rigtig hyggeligt at amme..

Anmeld

28. september 2009

Lone Jakobsen

Findusinde skriver:

Jeg tror bare jeg gemmer mig hen et sted i et hjørne og ammer hende, og kæresten siger at vi nok skal finde et sted jeg lige kan sidde for mig selv på hans arbejdsplads...

Jah, det er sikkert noget der kommer med alderen.. Men ja, jeg er faktisk super bange for at hun ikke vil tage brystet igen, for syns det er rigtig hyggeligt at amme..

ja er også bare helt vild med det. også selv om Rasmus er begyndt at trække hårdt i brystet hvorefter han slipper og sender mig det største gavtyv smil

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.