Eksperthjælp: Er min skede blevet for stor efter 6 fødsler?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.576 visninger
2 svar
11 synes godt om
20. juni 2016

Vivi Hollænder

Min mand klager over at jeg er alt for stor for neden. Han siger at han ikke får nogen modstand og det tager derfor meget lang tid for ham at komme. Jeg har født 6 børn og er derfor ikke så stram mere, men jeg forsøger at lave knibeøvelser hele tiden. Jeg ved ikke om det er fordi jeg laver dem forkert eller det bare ikke kan lade sig gøre at rette på det, efter 6 fødsler. Jeg er utrolig ked af det, for min mand er rigtig træt af det og jeg er bange for at han er mig utro, hvis jeg ikke får gjort noget ved det. Hvad skal jeg gøre?
Hilsen den fortvivlede

Vivis svar

Kære du

Først må jeg lige sige, at I har været 2 om at lave 6 børn, men det er kun dig, der har lagt krop til graviditeter og fødsler.

Og, ja, det sætter sine spor og din skede er muligvis ikke så stram, som den har været. Men det giver ikke din mand ret til at klage eller lade det ligge i luften, at han kan finde på at være dig utro af den grund. Det er ok, at han gør opmærksom på, at I har et problem, men det er ikke dit ansvar alene.

Når din mand er længere tid om at komme, kan det også skyldes andre ting. Med alderen får mange mænd sværere ved at komme i kvindens skede, fordi penis mister noget af følsomheden med tiden. Især hvis han er omskåret, vil den tynde slimhinde på glans blive tykkere og mere ufølsom med årene. Derfor kan han have brug for mere stimulation, jo ældre han bliver.

Mange par finder ud af at løse problemet på anden måde, når kvinden er kommet og/eller samlejet har varet længe nok. Måske kan kvinden hjælpe ham færdig med hånden eller munden, eller han må onanere sig selv færdig. Han kan selv mærke præcis det tryk og den hastighed, han har brug for. Intimiteten og følelsen af samhørighed kan stadig bevares med kropkontakt og øjenkontakt imens.

Jeg kunne også forestille mig, at du selv har brug for andet end ud-ind - bevægelser for at få nydelse.

Husk at sex er meget andet end samleje.

Når det er sagt, skal vi selvfølgelig også snakke lidt om din bækkenbund og hvad du selv kan gøre.

Du skriver, at du laver knibeøvelser hele tiden, men er ikke sikker på, om du laver dem rigtigt.

Prøv at gå ind på min hjemmeside: Bedresexliv.dk og find det punkt i menuen, der hedder "pas på din bækkenbund" Der ligger en vejledning, som er lige til at gå til, når du vil stramme bækkenbunden op.

Derudover vil jeg anbefale, at du taler med din læge om det og får lavet en underlivsundersøgelse. Din læge skal tjekke din bækkenbund og sikre sig, at du bruger de rigtige muskler, når du kniber og hun skal vurdere, om din skede er, som den skal være eller om der evt. er noget, der kan rettes op med et lille indgreb. 

Det kan fx. være dårlige sammenvoksninger efter syninger og bristninger, som det som regel er nemt at gøre noget ved.

De bedste hilsner

Vivi

I Vivis brevkasse kan du få svar på alle spørgsmål, der vedrører din eller din partners seksualitet eller jeres fælles sexliv.

Se Vivis hjemmeside på: Bedresexliv.dk

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

20. juni 2016

rytteriet

Profilbillede for rytteriet

Sig til ham, at det er hans pik, der er for lille!

Anmeld Citér

20. juni 2016

Kløver

Profilbillede for Kløver
<3 <3 At blive mor er den største gave, livet kan give en <3 <3
rytteriet skriver:

Sig til ham, at det er hans pik, der er for lille!

Til TS 

kran virkelig anbefale bækkenbundskugler til at træne med har virkelig hjulpet her ifh til min bækkenbund

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.