Er du også gravid og ensporet..?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.300 visninger
10 svar
0 synes godt om
28. september 2009

Hava

Jeg synes, det er svært ved at koncentrere sig om arbejde og om alle de ting, der plejer at optage mig. Jeg tænker bare graviditet, barnevogne, abortrisiko, mærker efter symptomer osv. osv. osv. hele tiden.
Har I andre det også sådan??

Måske er det meget typisk for en førstegangsgravid. Måske er det endnu mere typisk for en, der har været i fertilitetsbehandling for at blive gravid. Men jeg håber det aftager lidt. Skal jo ligesom passe resten af livet også, mens den lille reje forhåbentlig vokser sig stor og sund.

Skal scannes på fredag for at se hjerteblink. Håber det giver lidt ro på.

kh.
Hava
6+4

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2009

dorthemus

Nej da, det er du bestemt ikke ene om  Jeg tænker og føler også denne graviditet døgnet rundt og prøver af al magt at nedtone frygten for abort
Det blir vel nok spændende med den scanning på fredag...jeg skal også scannes tidligt, af samme grund, den 7. oktober  Håber ikke der er noget galt men at der en en fin hjertelyd hos bebsen-
Held og lykke på fredag

Knus
Dorthe
5 + 4

Anmeld

28. september 2009

LISBETH:-)

Same story!!!!!

24-7 handler det om graviditet og frygten for at det skal gå galt. 

Jeg mærker alle små ryk, tegn osv på graviditet og kan nemt bilde mig selv ind at det er fordi at nu bløder jeg, nu går det galt osv.  Det er ikke et hak bedre denne gang end da jeg fik Amalie i juli 07. Synes faktisk det er en anelse være denne gang ( Men har også aborteret 2 gange efter, og 1 gang før)

Begge gange har jeg været i fertilitetsbehandling

Lisbeth

Anmeld

28. september 2009

Kaufie

Sådan har jeg det ikke - men har også kun prøvet at en graviditet gik helt efter bogen - så jeg er ikke så bekymret (7-9-13.....)

Desuden har jeg masser at lave på jobbet - og en dejlig Wildbasse herhjemme - men jo, jeg sluger alt om hvad der sker med spiren og mig lige nu - og er frygtelig emotionel....

Anmeld

28. september 2009

Ansemusen

Ja kan også kun tilslutte mig jer andre! Jeg føler slet ingen gejst overfor særlig meget andet lige nu. Tænker bare på barnet og på abort og på hvad jeg kan gøre for at holde på det bedst ,muligt, på hvilke ting vi skal købe osv. Ganske skrækkeligt egentlig!

Anmeld

28. september 2009

dorthemus

Ansemusen skriver:

Ja kan også kun tilslutte mig jer andre! Jeg føler slet ingen gejst overfor særlig meget andet lige nu. Tænker bare på barnet og på abort og på hvad jeg kan gøre for at holde på det bedst ,muligt, på hvilke ting vi skal købe osv. Ganske skrækkeligt egentlig!

Jeg gider heller ikke rigtig mit arbejde i øjeblikket...lå i sengen HELE weekenden...SKØØNT
Og så synes jeg det er tungt på job da jeg arbejder med mindre børn i en udflytter BH og tilbringer 1½ time om dagen i en bus med dårlige arbejdsstillinger og køresyge/kvalme oveni  
Havde simpelthen så ondt i maven sidst på eftermiddagen idag at jeg bare væltede ned i sofaen da jeg kom hjem

Anmeld

28. september 2009

Ansemusen

Nor din stakkel Har det ligesådan! Studiet er heller ikke lige det der interesserer mig allermest! Men er nok også endnu sværere at finde gejsten, når jeg ved jeg ikke skal op, da jeg føder inden eksamenerne, og ikke vil koncentrere mig om eksamener når jeg har en nyfødt. Vil bruge AL min tid på at nyde det lille væsen og knytte mig til det. Og det skal eksamensangst ikke have lov til at ødelægge!
Mht. ondt i maven, blir jeg helt lettet, for jeg har haft mere ondt de sidste dage og har været rigtig nervøs. Tørrer mig grundigt hver gang jeg har været på toilettet, for at sikre mig at der ikke er kommet lidt blod. Er virkelig nervøs hver gang noget ændrer sig og føles anderledes end ellers. Men har ikke så ondt at jeg overhovedet ville overveje smertestillende, så det er nok harmløst og skyldes sikkert at livmoderen vokser og trækker i det hele! Ligesom det selvfølgelig også er tilfældet med dig  Min kvalme har været mindre de sidste par dage, håber det ikke er et dårligt tegn (brysterne har tilgengæld være endnu mere ømme - AV AV AV!!!). Måske det bare er nogle gode dage...

Anmeld

28. september 2009

dorthemus

Ansemusen skriver:

Nor din stakkel Har det ligesådan! Studiet er heller ikke lige det der interesserer mig allermest! Men er nok også endnu sværere at finde gejsten, når jeg ved jeg ikke skal op, da jeg føder inden eksamenerne, og ikke vil koncentrere mig om eksamener når jeg har en nyfødt. Vil bruge AL min tid på at nyde det lille væsen og knytte mig til det. Og det skal eksamensangst ikke have lov til at ødelægge!
Mht. ondt i maven, blir jeg helt lettet, for jeg har haft mere ondt de sidste dage og har været rigtig nervøs. Tørrer mig grundigt hver gang jeg har været på toilettet, for at sikre mig at der ikke er kommet lidt blod. Er virkelig nervøs hver gang noget ændrer sig og føles anderledes end ellers. Men har ikke så ondt at jeg overhovedet ville overveje smertestillende, så det er nok harmløst og skyldes sikkert at livmoderen vokser og trækker i det hele! Ligesom det selvfølgelig også er tilfældet med dig  Min kvalme har været mindre de sidste par dage, håber det ikke er et dårligt tegn (brysterne har tilgengæld være endnu mere ømme - AV AV AV!!!). Måske det bare er nogle gode dage...

Eller også kan kroppen kun fokusere på et område af gangen og lige nu er det dine babser
Jeg synes jeg har meget  og ondt, men det er nok som du siger, fordi livmoderen strækker sig og udvider...men pyhh de smerter har jeg haft fra dag 1!! Jeg har mere eller mindre vænnet mig til dem...bliver sgu næsten mere nervøs når jeg ikke mærker noget
Jeg ville også lade skole være skole hvis jeg var dig

Anmeld

29. september 2009

Maria.

29. september 2009

Maria.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.