Barsel på kh

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juni 2016

Anonym trådstarter

Sedigfor skriver:

Fik 14,400 før skat og efter 10,500.

Og det var under 30, samlevende og uden uddannelse? Går de ind og kigger på kærestens indtægt og baserer den ud fra der når det er barsel?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2016

Sedigfor

Anonym skriver:

Og det var under 30, samlevende og uden uddannelse? Går de ind og kigger på kærestens indtægt og baserer den ud fra der når det er barsel?

Jep, under 30, ingen uddannelse og samlevende med faren. De går kun ind og kigger på hans indtægt hvis i er gift mener jeg. Men prøv at tage ned til det jobcentre som ligger i nærheden (:

Anmeld Citér

15. juni 2016

Anonym trådstarter

Sedigfor skriver:

Fik 14,400 før skat og efter 10,500.

Og er det længe siden? Tænker med de nye forvirrende regler der er kommet 

håber det er okay jeg spørger, men det er rart at høre andres situation da det er enormt forvirrende når man prøver at læse sig igennem det hele 

Anmeld Citér

15. juni 2016

God-mor

Anonym skriver:

Vi får ikke boligstøtte, så dette er ikke en mulighed... Vi bor i eget hus så vi kan søge om hjælp til betaling af husleje, men disse skal tilbagebetales... Så umiddelbart er muligheden pt kun at tage den på KH og håbede at finde nogen i samme situation  Vi er enige om herhjemme at vi tager 12 mdr og det er mig der skal være hjemme hos bebs 

Okay :-) Ville også blot oplyse dig omkring mulighederne. God barsel!

Anmeld Citér

15. juni 2016

Anonym trådstarter

Tusind tak fordi i ville give jer tid til at svare  selvom jeg skal glæde mig lægger økonomien mig rigtig meget på sinde

tak 

Anmeld Citér

15. juni 2016

Sedigfor

Anonym skriver:

Og er det længe siden? Tænker med de nye forvirrende regler der er kommet 

håber det er okay jeg spørger, men det er rart at høre andres situation da det er enormt forvirrende når man prøver at læse sig igennem det hele 

Min barsel sluttede i Marts mdr i år (: 

Anmeld Citér

15. juni 2016

Tiggi

Lige en ting.

Du siger at i bor i eget hus.

for at få kontanthjælp må du ikke have værdier for over 10.000 kr, så du må ikke have hus eller bil :-) 

Anmeld Citér

15. juni 2016

Anonym trådstarter

Tiggi skriver:

Lige en ting.

Du siger at i bor i eget hus.

for at få kontanthjælp må du ikke have værdier for over 10.000 kr, så du må ikke have hus eller bil :-) 

Det er hans hus og hans bil, så jeg ejer ikke selv rigtig noget af værdi  så det er ingen problem...

Anmeld Citér

15. juni 2016

Tiggi

Anonym skriver:

Det er hans hus og hans bil, så jeg ejer ikke selv rigtig noget af værdi  så det er ingen problem...

Fint fint :-) bare så du er opmærksom.

Og husk at du kan søge om barselsklip(dobbeltklip) fra sustyrrelsen fra 2 mdr før termin så du kan få dobbelt su i novmber/december (hvis termin er start januar) og så kan du gå over på kontanthjælp derefter. (Antager at det er ligesom dagpenge hvor de er bagudbetalt og su er forudbetalt så du ikke vil få udbetalt nogle penge ultimo december/primo januar men først i slutningen af januar) 

Anmeld Citér

15. juni 2016

Anonym trådstarter

Jeg har termin i februar, dvs jeg kan søge dobbelt klip til december? Får man så dobbelt SU eller hvordan hænger det sammen? Og hvor gør man det henne?

tak fordi du hjælper med info  jeg står netop uden indtægt i januar

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.