Vi venter tvillinger.... Omg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juni 2016

MorTil4<3

Anonym skriver:

Hej derude. 

Har lige brug for at være ano. 

Nå men kæresten og jeg var til tidlig scanning i går og der var to hele sunde og raske babyer med flotte blinkende hjerte r

Min første reaktion var at græde, jeg hylede. Og det var ikke lige pga glæde til at starte med. Tænkte bare at det kunne jeg simpelhen ikke, jeg kunne da ikke få tvillinger. 

Men det vendte hurtigt og nu er jeg selvfølgelig glad men stadig i kæmpe chok. Har åbenbart har dobbelt ÆL i den måned jeg blev gravid i. What are the ods

Men nu kommer alle tankerne jo. Har en beskidt der har tvillinger, som vi har passet en del og må sige at det er kæmpe arbejde. Samtidig har deres slet heller ikke været synkrone. De har nærmest hverken spist eller sovet på samme tid. Og det er jo næsten ikke til at overskue. 

Havde jo forestillet mig når den her lille baby kom, hvor hyggeligt det ville blive med amning. Og rutinerne ville bare være ON point. (Det var de med min datter) men nu er der jo to.... Kan det så overhovedet lade sig gøre. 

Ved godt jeg ikke er den første i verden der får tvillinger men det er seriøst mega skræmmende. Og mine følelser har haft den vildeste ruchetur siden vi fik det af vide. 

Har også en datter som (heldigvis) er 7 år de kommer. Men tænker også, hva så med hende. Nu skal hun jo undvære opmærksomhed dobbelt og hendes mor kommer til at være i zombie mode dobbelt. 

Sorry det blev lidt langt. Alligevel er det jo en fantastisk ting at få tvillinger og så er de oven i købet natural. 

Håber nogen tvillinge mødre gad at læse med og kan komme med noget positiv, for jeg er godt nok rundt på gulvet. 

Knus hende der regnede med at se en beds til scanning  

Stort tillykke  

jeg har selv tvillinger fra sidste år <3 og ja det er sku ben hårdt, ja det er virkelig ikke nemt,.. MEN!!!! for pokker man vil ikke undvære det for noget Jeg kan slet ikke forestille mig en hverdag nu, hvor de ikke begge er der <3 

tro mig, det er dobbelt så hårdt, men det er dobbelt op af glæder hver eneste dag <3 

vil foreslå dig at blive medlem af tvillingegruppen på facebook så skøn en gruppe med en masse dejlige mennesker som alle kan svare på spørgsmål og bare altid er klar til hjælp hvis man står som twinzmom og er på bar bund  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2016

karivinc

Stort tillykke! To børn er ikke nødvedigvis hårdere end et barn, det kommer fuldstændig an på, hvordan de er 

Anmeld Citér

16. juni 2016

Anonym trådstarter

Bshizzle skriver:

Nu har jeg ikke selv tvillinger, men vil blot ønske dig Tillykke med den glædelig nyhed 

Derimod har jeg en veninde som har fået tvillinger, en Svingerinde som har fået tvillinger samt er min ene ven selv tvilling 

Evt min Svigerinde.. 

Hun har simpelhen klaret det SÅ flot !! 

Som der osse blir skrevet, så skal man nok finde en hverdag og en rytme til at holde dagen og natten kørende 

Jeg tror simpelhen ikke at du skal tænke så meget over de ting der KAN ske allerede nu, men bare nyde graviditeten og nok få en hverdag kørt ind. 

Jeg vil så sige, at det bedste du kan gøre er at ta din store datter med ind i rytmen ved at lade hende sidde og følge med i amningen.. Evt læse en bog, synge for dem alle 3, se en tegnfilm mm 

Tja... Ligesom man ville gør hvis man kun fik ét barn  

Jeg lod min ældste give sutteflaske imens jeg sad ved siden af og læse en bog mm. 

Mange tak. 

Ved godt man ikke kan forberede sig. Det kan man jo heller ikke til en men er bare typen som helt gerne vil forberede sig, og næsten tænker det værste. Så kan det i det mindste altid blive bedre.

Jeg tænker det nok skal gå med min datter. Hun bliver heldigvis 7. Og nu efter hun har fået det af vide er hun allerede så hensynsfuld.  

Anmeld Citér

16. juni 2016

Anonym trådstarter

ønskebørn74 skriver:

Det kræver arbejde i starten, men de kan synkroniseres. Har tvillinger født 2013.

Dejligt at høre at det kan lykkes

Anmeld Citér

16. juni 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Tillykke :-) 

Mange tak

Anmeld Citér

16. juni 2016

Anonym trådstarter

et-ønske skriver:

Stort tillykke 

jeg var også i chok da vi til en tidlig scanning fik samme besked! Ja jeg var faktisk ked af det.... Men det vendte og pludselig følte jeg mig ret heldig  

jeg besluttede under graviditeten at det var to individer og at de ihvertfald ikke skulle tvangsfodres  den dummeste beslutning! Så jeg tog en omvej i forhold til at få dem synkrone, men det blev de da de var 3 mdr. for der kunne jeg ikke hænge sammen mere! Min datter var lige fyldt 8 da de blev født og hun har taget det så flot, og er den sejeste storesøster.

Derudover vil jeg sige, tag imod ALT den hjælp i bliver tilbudt, det var jeg for stolt til og fortryder idag....

Det er fantastisk at få lov til at være mor til tvillinger, virkelig det vildeste jeg har prøvet! De er 2 år nu og jeg er blæst omkuld over deres omsorg og kærlighed for hinanden. Hvor forskellige de er selvom de har fødselsdag samme dag og har delt min livmoder!

Der er en god gruppe på Facebook  

Hvor er det dejligt at læse

jeg tænker heller ikke at det måske er en nyhed man ligefrem bliver fald for, til at starte med. Medmindre man har været underbehandling og man vidste at chancen var der. Så ville man i hver fald være forberedt. 

Nu nyheden og chokket har lagt sig lidt, er jeg også ovenud lykkelig. Er da mega stolt over min krop har kunne finde ud af at lave to små guldklumper. Alle bekymringerne er allerede startet, nu er der bare dobbelt op på dem. 

Tror også min datter bliver ligesom din. Hun er i hver fald allerede meget betænksom. Tror lidt det er en fordel at have piger. 

Tak for dit gode råd, det vil jeg helt sikkert huske

Anmeld Citér

16. juni 2016

Anonym trådstarter

MorTil4<3 skriver:

Stort tillykke  

jeg har selv tvillinger fra sidste år <3 og ja det er sku ben hårdt, ja det er virkelig ikke nemt,.. MEN!!!! for pokker man vil ikke undvære det for noget Jeg kan slet ikke forestille mig en hverdag nu, hvor de ikke begge er der <3 

tro mig, det er dobbelt så hårdt, men det er dobbelt op af glæder hver eneste dag <3 

vil foreslå dig at blive medlem af tvillingegruppen på facebook så skøn en gruppe med en masse dejlige mennesker som alle kan svare på spørgsmål og bare altid er klar til hjælp hvis man står som twinzmom og er på bar bund  

Mange tak

hat lige søgt om medlemskab i gruppen. Mangler bare at blive accepteret. 

Nu har jeg prøvet at være alene med min datter. Og det var virkelig også hårdt. Der var aldrig nogen man kunne aflevere hende til når man havde fået nok. Det sker jo at man får det. 

Heldigvis har jeg den bedste kæreste nu og ved han altid vil være der

Anmeld Citér

16. juni 2016

Anonym trådstarter

karivinc skriver:

Stort tillykke! To børn er ikke nødvedigvis hårdere end et barn, det kommer fuldstændig an på, hvordan de er 

Mange tak. Og dejligt at læse

Anmeld Citér

16. juni 2016

Kløver

Anonym skriver:

Hej derude. 

Har lige brug for at være ano. 

Nå men kæresten og jeg var til tidlig scanning i går og der var to hele sunde og raske babyer med flotte blinkende hjerte r

Min første reaktion var at græde, jeg hylede. Og det var ikke lige pga glæde til at starte med. Tænkte bare at det kunne jeg simpelhen ikke, jeg kunne da ikke få tvillinger. 

Men det vendte hurtigt og nu er jeg selvfølgelig glad men stadig i kæmpe chok. Har åbenbart har dobbelt ÆL i den måned jeg blev gravid i. What are the ods

Men nu kommer alle tankerne jo. Har en beskidt der har tvillinger, som vi har passet en del og må sige at det er kæmpe arbejde. Samtidig har deres slet heller ikke været synkrone. De har nærmest hverken spist eller sovet på samme tid. Og det er jo næsten ikke til at overskue. 

Havde jo forestillet mig når den her lille baby kom, hvor hyggeligt det ville blive med amning. Og rutinerne ville bare være ON point. (Det var de med min datter) men nu er der jo to.... Kan det så overhovedet lade sig gøre. 

Ved godt jeg ikke er den første i verden der får tvillinger men det er seriøst mega skræmmende. Og mine følelser har haft den vildeste ruchetur siden vi fik det af vide. 

Har også en datter som (heldigvis) er 7 år de kommer. Men tænker også, hva så med hende. Nu skal hun jo undvære opmærksomhed dobbelt og hendes mor kommer til at være i zombie mode dobbelt. 

Sorry det blev lidt langt. Alligevel er det jo en fantastisk ting at få tvillinger og så er de oven i købet natural. 

Håber nogen tvillinge mødre gad at læse med og kan komme med noget positiv, for jeg er godt nok rundt på gulvet. 

Knus hende der regnede med at se en beds til scanning  

Stort tillykke med dobbelt babylykke 

har ikke selv tvillinger men har 2 sæt pseudotvillinger. 

Anmeld Citér

16. juni 2016

Anonym trådstarter

Årgangs Mor skriver:

Stort tillykke med dobbelt babylykke 

har ikke selv tvillinger men har 2 sæt pseudotvillinger. 

Mange tak. Det lyder som en stor mundfuld

ved du egenligt om man skal tage ekstra vitamin tilskud når man venter to?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.