Vi venter tvillinger.... Omg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.689 visninger
27 svar
13 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. juni 2016

Anonym trådstarter

Hej derude. 

Har lige brug for at være ano. 

Nå men kæresten og jeg var til tidlig scanning i går og der var to hele sunde og raske babyer med flotte blinkende hjerte r

Min første reaktion var at græde, jeg hylede. Og det var ikke lige pga glæde til at starte med. Tænkte bare at det kunne jeg simpelhen ikke, jeg kunne da ikke få tvillinger. 

Men det vendte hurtigt og nu er jeg selvfølgelig glad men stadig i kæmpe chok. Har åbenbart har dobbelt ÆL i den måned jeg blev gravid i. What are the ods

Men nu kommer alle tankerne jo. Har en beskidt der har tvillinger, som vi har passet en del og må sige at det er kæmpe arbejde. Samtidig har deres slet heller ikke været synkrone. De har nærmest hverken spist eller sovet på samme tid. Og det er jo næsten ikke til at overskue. 

Havde jo forestillet mig når den her lille baby kom, hvor hyggeligt det ville blive med amning. Og rutinerne ville bare være ON point. (Det var de med min datter) men nu er der jo to.... Kan det så overhovedet lade sig gøre. 

Ved godt jeg ikke er den første i verden der får tvillinger men det er seriøst mega skræmmende. Og mine følelser har haft den vildeste ruchetur siden vi fik det af vide. 

Har også en datter som (heldigvis) er 7 år de kommer. Men tænker også, hva så med hende. Nu skal hun jo undvære opmærksomhed dobbelt og hendes mor kommer til at være i zombie mode dobbelt. 

Sorry det blev lidt langt. Alligevel er det jo en fantastisk ting at få tvillinger og så er de oven i købet natural. 

Håber nogen tvillinge mødre gad at læse med og kan komme med noget positiv, for jeg er godt nok rundt på gulvet. 

Knus hende der regnede med at se en beds til scanning  

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2016

Anonym

Tillykke med tvillingerne . Har selv tvillinger og har kun positivt at fortælle. Kommer selvfølgelig an på hvilken børn man får. Mine har været de nemmeste børn hele vejen . Faktisk var det hårdere at få nr 3 da han er et helt andet barn .

Anmeld Citér

14. juni 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Tillykke med tvillingerne . Har selv tvillinger og har kun positivt at fortælle. Kommer selvfølgelig an på hvilken børn man får. Mine har været de nemmeste børn hele vejen . Faktisk var det hårdere at få nr 3 da han er et helt andet barn .

Dejligt at høre. 

Jamen jeg håber de blive nemme. Det var min datter så det håber jeg er noget der ligger i generne

har dine kørt synkront? Det er nok det jeg er mest bekymret for

Anmeld Citér

14. juni 2016

Anonym

Anonym skriver:

Dejligt at høre. 

Jamen jeg håber de blive nemme. Det var min datter så det håber jeg er noget der ligger i generne

har dine kørt synkront? Det er nok det jeg er mest bekymret for

Ja det har de . Sundhedsplejesken sagde det var vigtigt så jeg sørgede i starten for at de spiste sammen . Så det blev hurtigt kørt sådan ind at de spiste og sov samtidigt . De har altid været nemme, spist og sovet godt. Gode lange lure om dagen og sov igennem fra de var 4 mdr. Så alt i alt nemme børn . Så tænker det kommer meget an på hvilken børn man får. Her har yngste skud på stammen klart været den hårdeste at have. 

Anmeld Citér

14. juni 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ja det har de . Sundhedsplejesken sagde det var vigtigt så jeg sørgede i starten for at de spiste sammen . Så det blev hurtigt kørt sådan ind at de spiste og sov samtidigt . De har altid været nemme, spist og sovet godt. Gode lange lure om dagen og sov igennem fra de var 4 mdr. Så alt i alt nemme børn . Så tænker det kommer meget an på hvilken børn man får. Her har yngste skud på stammen klart været den hårdeste at have. 

Åh det lyder da helt igennem dejligt. Håber jeg bliver lige så heldig. 

Måske de nr 2 har været hård fordi der samtidig har været tvillinger

Anmeld Citér

14. juni 2016

Anonym

Anonym skriver:

Åh det lyder da helt igennem dejligt. Håber jeg bliver lige så heldig. 

Måske de nr 2 har været hård fordi der samtidig har været tvillinger

Tror de fleste har skræksenarie over tvillinger men det behøver bestemt ikke være dobbelt arbejde :-) det kan være både nemt & hårdt . Men det kan 1 også . Men reagede på samme måde da vi fandt ud af der var 2 . Men mine bekymringer blev gjordt til skamme.  Nej de var store . Men yngsteskud har et andet temperment . 

Anmeld Citér

14. juni 2016

Bshizzle

Nu har jeg ikke selv tvillinger, men vil blot ønske dig Tillykke med den glædelig nyhed 

Derimod har jeg en veninde som har fået tvillinger, en Svingerinde som har fået tvillinger samt er min ene ven selv tvilling 

Evt min Svigerinde.. 

Hun har simpelhen klaret det SÅ flot !! 

Som der osse blir skrevet, så skal man nok finde en hverdag og en rytme til at holde dagen og natten kørende 

Jeg tror simpelhen ikke at du skal tænke så meget over de ting der KAN ske allerede nu, men bare nyde graviditeten og nok få en hverdag kørt ind. 

Jeg vil så sige, at det bedste du kan gøre er at ta din store datter med ind i rytmen ved at lade hende sidde og følge med i amningen.. Evt læse en bog, synge for dem alle 3, se en tegnfilm mm 

Tja... Ligesom man ville gør hvis man kun fik ét barn  

Jeg lod min ældste give sutteflaske imens jeg sad ved siden af og læse en bog mm. 

Anmeld Citér

14. juni 2016

ønskebørn74

Anonym skriver:

Hej derude. 

Nå men kæresten og jeg var til tidlig scanning i går og der var to hele sunde og raske babyer med flotte blinkende hjerte r

Min første reaktion var at græde, jeg hylede. Og det var ikke lige pga glæde til at starte med. Tænkte bare at det kunne jeg simpelhen ikke, jeg kunne da ikke få tvillinger. 

Men det vendte hurtigt og nu er jeg selvfølgelig glad men stadig i kæmpe chok. Har åbenbart har dobbelt ÆL i den måned jeg blev gravid i. What are the ods

Men nu kommer alle tankerne jo. Har en beskidt der har tvillinger, som vi har passet en del og må sige at det er kæmpe arbejde. Samtidig har deres slet heller ikke været synkrone. De har nærmest hverken spist eller sovet på samme tid. Og det er jo næsten ikke til at overskue. 

Havde jo forestillet mig når den her lille baby kom, hvor hyggeligt det ville blive med amning. Og rutinerne ville bare være ON point. (Det var de med min datter) men nu er der jo to.... Kan det så overhovedet lade sig gøre. 

Ved godt jeg ikke er den første i verden der får tvillinger men det er seriøst mega skræmmende. Og mine følelser har haft den vildeste ruchetur siden vi fik det af vide. 

Har også en datter som (heldigvis) er 7 år de kommer. Men tænker også, hva så med hende. Nu skal hun jo undvære opmærksomhed dobbelt og hendes mor kommer til at være i zombie mode dobbelt. 

Sorry det blev lidt langt. Alligevel er det jo en fantastisk ting at få tvillinger og så er de oven i købet natural. 

Håber nogen tvillinge mødre gad at læse med og kan komme med noget positiv, for jeg er godt nok rundt på gulvet. 

Det kræver arbejde i starten, men de kan synkroniseres. Har tvillinger født 2013.

Anmeld Citér

15. juni 2016

Anonym

Tillykke :-) 

Anmeld Citér

15. juni 2016

et-ønske

Anonym skriver:

Hej derude. 

Stort tillykke 

jeg var også i chok da vi til en tidlig scanning fik samme besked! Ja jeg var faktisk ked af det.... Men det vendte og pludselig følte jeg mig ret heldig  

jeg besluttede under graviditeten at det var to individer og at de ihvertfald ikke skulle tvangsfodres  den dummeste beslutning! Så jeg tog en omvej i forhold til at få dem synkrone, men det blev de da de var 3 mdr. for der kunne jeg ikke hænge sammen mere! Min datter var lige fyldt 8 da de blev født og hun har taget det så flot, og er den sejeste storesøster.

Derudover vil jeg sige, tag imod ALT den hjælp i bliver tilbudt, det var jeg for stolt til og fortryder idag....

Det er fantastisk at få lov til at være mor til tvillinger, virkelig det vildeste jeg har prøvet! De er 2 år nu og jeg er blæst omkuld over deres omsorg og kærlighed for hinanden. Hvor forskellige de er selvom de har fødselsdag samme dag og har delt min livmoder!

Der er en god gruppe på Facebook  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.