Min ekskæreste og jeg har en datter sammen på 1,5 år. Da jeg blev gravid med hende blev vi enige om, at jeg skulle have en abort, men jeg skiftede mening og vi beholdt hende. Min ekskæreste, der kun meget begrænset har haft kontakt til sin far og de minder, der er, er bestemt ikke positive tog tidligt afstand fra vores datter. Han deltog ikke i noget under graviditeten, han var ikke med til fødslen, ligesom hun var en uge før han kom på besøg. Jeg mistænkte med det samme fødselsdepression pga. hans traumatiske minder med sin far, men han ønskede ikke hjælp. Vores datter var 5 måneder før han fortalte sin familie, at vi havde fået hende. Hans familie tilbød straks at betale psykolog, så han kunne få det godt med hende, men han takkede nej. Vi forblev kærester, selvom han ALDRIG har interesseret sig for hende - jeg håbede nok på, at han med tiden ville få det bedre, men nej. Hans venner ved den dag i dag stadig ikke, at vi har fået hende. Han spørg aldrig til hende, har aldrig skiftet hendes ble eller leget med hende.
Nu har jeg så givet op og vores forhold er slut. Men nu vil han pludselig gerne se vores datter, hvis det kan blive på hans præmisser - jeg må ikke være der og det skal kun være få timer en sjælden gang i mellem. Forleden blev vi uvenner, hvor han sagde, at han stadig hadede mig for at få hende, når han mente (og mener) at hun skulle have været en abort.
Jeg er pludselig helt utryg ved at overlade vores datter til ham. Overreagerer jeg?
Anmeld
Citér