Første scanning, tidligt i graviditeten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.292 visninger
30 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. juni 2016

Anonym trådstarter

Hej piger Jeg var så heldig at få 2 streger i mandags, men jeg har så været til lægen og de har givet mig en tid hos en gynækolog, hvor jeg også bliver scannet. Jeg er i 6 uge, men 5+6, den dag hvor jeg skal scannes. Kan jeg se noget den dag? Eller går der et stykke tid endnu? Og kan jeg finde ud af om den er ude for livmoren eller finder jeg først ud af det i 8 uge? Jeg er så nervøs for at den er ude for livmoren, jeg ved ikke hvorfor, men tror sådan har de fleste, der lige har fået af vide at de er gravid ..

Håber der nogle der har erfaringer med at blive scannet tidligt i graviditeten

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2016

Liv_86

På den klinik hvor jeg skal scannes på mandag siger de at de ville kunne se hjertet slå fra 5+6

så det tænker jeg de også vil kunne hos gynækologen. 

Jeg tror det er en meget normal frygt, det havde jeg også som førstegangs gravid. 

Men det tror jeg hel bestemt også de vil kunne se

Anmeld Citér

12. juni 2016

Anonym trådstarter

Liv_86 skriver:

På den klinik hvor jeg skal scannes på mandag siger de at de ville kunne se hjertet slå fra 5+6

så det tænker jeg de også vil kunne hos gynækologen. 

Jeg tror det er en meget normal frygt, det havde jeg også som førstegangs gravid. 

Men det tror jeg hel bestemt også de vil kunne se

Er du 5+6? Tillykke Håber alt vel og som det skal. Men tak for svaret, nu skal jeg bare vente på at det er tirsdag, så jeg kan få mine svar 

Anmeld Citér

12. juni 2016

Liv_86

Anonym skriver:

Er du 5+6? Tillykke Håber alt vel og som det skal. Men tak for svaret, nu skal jeg bare vente på at det er tirsdag, så jeg kan få mine svar 

Jeg er 6+4 i morgen i følge lægen (det er i morgen jeg skal scannes) men min mens har været uregelmæssig det sidste stykke tid, derfor tror jeg selv jeg kun vil være 6+0 i morgen. 

Spurgte dem så på scannings klinikken om man ville kunne se hjerte aktivitet 6+0 for eller ville jeg vente. Men det sagde de man godt kunne. Så det håber jeg

Anmeld Citér

12. juni 2016

Anonym trådstarter

Liv_86 skriver:

Jeg er 6+4 i morgen i følge lægen (det er i morgen jeg skal scannes) men min mens har været uregelmæssig det sidste stykke tid, derfor tror jeg selv jeg kun vil være 6+0 i morgen. 

Spurgte dem så på scannings klinikken om man ville kunne se hjerte aktivitet 6+0 for eller ville jeg vente. Men det sagde de man godt kunne. Så det håber jeg

Jeg er også i tvivl hvor langt jeg er henne, men min læge sagde at jeg var ca sådan osv. Men det kan være at gynækologen har en anden mening, for jeg har selv uregelmæssig menstration

Anmeld Citér

12. juni 2016

Liv_86

Anonym skriver:

Jeg er også i tvivl hvor langt jeg er henne, men min læge sagde at jeg var ca sådan osv. Men det kan være at gynækologen har en anden mening, for jeg har selv uregelmæssig menstration

Har du været i behandling siden han har henvist dig til en gynækolog?

Anmeld Citér

12. juni 2016

FrkLarsen

Hej piger Jeg var så heldig at få 2 streger i mandags, men jeg har så været til lægen og de har givet mig en tid hos en gynækolog, hvor jeg også bliver scannet. Jeg er i 6 uge, men 5+6, den dag hvor jeg skal scannes. Kan jeg se noget den dag? Eller går der et stykke tid endnu? Og kan jeg finde ud af om den er ude for livmoren eller finder jeg først ud af det i 8 uge? Jeg er så nervøs for at den er ude for livmoren, jeg ved ikke hvorfor, men tror sådan har de fleste, der lige har fået af vide at de er gravid ..

Håber der nogle der har erfaringer med at blive scannet tidligt i graviditeten

Jeg var til ts i uge 5+6. Dette var hvad man kunne se 

Der var dog ikke hjerteblink at se endnu på det tidspunkt 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

12. juni 2016

Liv_86

FrkLarsen skriver:

Jeg var til ts i uge 5+6. Dette var hvad man kunne se 

Der var dog ikke hjerteblink at se endnu på det tidspunkt 

Hvornår kunne man så?

da jeg spurgte på klinikken sagde de at det kunne man hel sikkert på det tidspunkt 

Anmeld Citér

12. juni 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
Liv_86 skriver:

Hvornår kunne man så?

da jeg spurgte på klinikken sagde de at det kunne man hel sikkert på det tidspunkt 

Jeg ville først satse på at se hjerteblink efter 7+0.

Anmeld Citér

12. juni 2016

FrkLarsen

Liv_86 skriver:

Hvornår kunne man så?

Næste scanning var først 7+6 og der var der hjerteblink  mange scannings klinikker garantere at se hjerteblink 7+0 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.