Hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juni 2016

Dorthe1986

Mine erfaringer er ikke gode når det kommer til at korte af i middagsluren. Det er bedst at sløjfe den helt og så eventuelt putte senere. Min dreng begyndte automatisk at sove lidt længere om morgenen og falde i søvn lidt tidligere, da vi sløjfede luren. Tror på at sammenhængende søvn er meget bedre end at korte i luren.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2016

Sedigfor

Min datter sover kun en gang om dagen og hun er 13 mdr.

Anmeld Citér

9. juni 2016

Monski

"Anarkisten" skriver:

Hej 

Hvornår droppede jeres unger middagsluren og hvornår kommer de i seng om aftenen?

Lillebror er 3 år og startede i børnehave for et par måneder siden. Han sover middagslur derovre, men idag blev han nok lidt forstyrret i søvnen og fik nærmest selv lov at bestemme om han skulle sove eller op Tænker det er for tidligt at droppe luren og skal også lige have sagt til børnehaven, at han skal altså ikke selv bestemme om han skal sove eller ej. Det bestemmer mor og mor siger han har brug for lur 

Min dreng stoppede da han startede i børnehave. Det var samme måned som han blev 3. 

Han var vandt til at sove ude i barnevognen hos han dagplejer, men i børnehaven sover de på madrester på gulvet inde i et lille rum og det kunne han slet ikke. Tror det havde noget med trygheden at gøre. 

Anmeld Citér

9. juni 2016

årgang84

Profilbillede for årgang84

Herhjemme har afbrudt søvn aldrig virket. Hverken morgen " deadline for at stå op er kl 8 så de får selv lov til at vågne " eller middag. 

Han stoppede Ca da han var 3 med at sive i børnehaven. Men sov når han var hjemme nok 6 måneder mere end det. Idag er han 4 og sover til tider en lur. 

Hans søvn behov lægger på Ca 12 timer der fungere han bedst. 

Ved at nogle børnehave har " stille time " med stille musik og dæmpet lys = afkobling inden leg. Vores duer ik til fælles læsning efter middags maden. Der er han fyldt op. Så enten ud eller den " stille time " det sidst nævnte ville være luksus dagligt :-) 

Anmeld Citér

9. juni 2016

"Anarkisten"

Dorthe1986 skriver:

Mine erfaringer er ikke gode når det kommer til at korte af i middagsluren. Det er bedst at sløjfe den helt og så eventuelt putte senere. Min dreng begyndte automatisk at sove lidt længere om morgenen og falde i søvn lidt tidligere, da vi sløjfede luren. Tror på at sammenhængende søvn er meget bedre end at korte i luren.

Jeg er tildels enig. Er bestemt heller ikke tilhænger af at vække sovende børn, men syntes måske det er ok når de bliver "gamle" nok til helt at kunne undvære luren. 

Anmeld Citér

9. juni 2016

"Anarkisten"

årgang84 skriver:

Herhjemme har afbrudt søvn aldrig virket. Hverken morgen " deadline for at stå op er kl 8 så de får selv lov til at vågne " eller middag. 

Han stoppede Ca da han var 3 med at sive i børnehaven. Men sov når han var hjemme nok 6 måneder mere end det. Idag er han 4 og sover til tider en lur. 

Hans søvn behov lægger på Ca 12 timer der fungere han bedst. 

Ved at nogle børnehave har " stille time " med stille musik og dæmpet lys = afkobling inden leg. Vores duer ik til fælles læsning efter middags maden. Der er han fyldt op. Så enten ud eller den " stille time " det sidst nævnte ville være luksus dagligt :-) 

I storebrors børnehave hed det også bare at man skulle ind og hvile...ikke sove, så der var også nogle børn der bare slappede af en halv times tid. 

Anmeld Citér

9. juni 2016

"Anarkisten"

Monski skriver:

Min dreng stoppede da han startede i børnehave. Det var samme måned som han blev 3. 

Han var vandt til at sove ude i barnevognen hos han dagplejer, men i børnehaven sover de på madrester på gulvet inde i et lille rum og det kunne han slet ikke. Tror det havde noget med trygheden at gøre. 

Jeg var også meget spændt på hvordan det ville gå med lur i børnehaven, netop fordi han er vandt til barnevognen, men det er heldigvis ikke noget problem. 

Anmeld Citér

9. juni 2016

"Anarkisten"

Idag blev der sovet middagslur. Han vil bare rigtig gerne ud og lege efter frokost, men han har brug for din lur, så der blev lavet et kompromis og ham kom ud 15 min og så ind på madrassen og putte :-)

Anmeld Citér

9. juni 2016

Bak

Monski skriver:

Nej puha da, jeg ville godt nok heller ikke kunne sove, hvis det var på madrester på gulvet

Måtte lige grine højt, da jeg læste din trykfejl

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.