Hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.240 visninger
18 svar
6 synes godt om
8. juni 2016

"Anarkisten"

Hej 

Hvornår droppede jeres unger middagsluren og hvornår kommer de i seng om aftenen?

Lillebror er 3 år og startede i børnehave for et par måneder siden. Han sover middagslur derovre, men idag blev han nok lidt forstyrret i søvnen og fik nærmest selv lov at bestemme om han skulle sove eller op Tænker det er for tidligt at droppe luren og skal også lige have sagt til børnehaven, at han skal altså ikke selv bestemme om han skal sove eller ej. Det bestemmer mor og mor siger han har brug for lur 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2016

A-1995

Min er lige fyldt 2 og siver stadig til middag men tror bestemt ikke det varer længe endnu. 

Tænker også at 3 år er en passende alder at stoppe med middagsluren i for de fleste børn ☺️

Anmeld Citér

8. juni 2016

gokkelok

Min datter stoppede da hin var 2,9. Der startede hun i børnehave. De første 3 mdr skulle hun ligge sig ned og sove, men hun lå bare vågen og ventede på at komme ud og lege. Så luren blev droppet og hun er så meget nemmere at få til at sove om aftenen nu

Anmeld Citér

8. juni 2016

"Anarkisten"

gokkelok skriver:

Min datter stoppede da hin var 2,9. Der startede hun i børnehave. De første 3 mdr skulle hun ligge sig ned og sove, men hun lå bare vågen og ventede på at komme ud og lege. Så luren blev droppet og hun er så meget nemmere at få til at sove om aftenen nu

Vi kan også godt mærke, at han bruge lidt tid på at ligge og snakke om aftenen. Den kan godt blive 20.30 (kommer typisk i seng ved 20-tiden) så vi havde overvejer om ikke der skulle kortes af luren. Han kan bare nemt tage 2 timer over middag og så syntes jeg måske det er et drastisk spring fra 2 timer til ingenting, men hvis det er sådan det er, så må det være sådan 

Anmeld Citér

9. juni 2016

gokkelok

Det kan jeg godt følge dig i. Jeg tænker han nok bliver meget pylleret når han kommer hjem fra børnehaven, hvis han skal gå fra 2 timers søvn til ingenting. Hvad hvis han fik lov til at sove en halv time??

Anmeld Citér

9. juni 2016

k&k&k&k

Vores er lige blevet 3 år slut Maj, og vi har i denne uge skruet luren ned med en time da han er begyndt og ligge vågen til kl. 21.30-22 og det dur bare ikke når vi skal op kl. 5 næste morgen! 

Men overvejer kraftigt og sløjfe den helt om et par uger, synes ikke helt han har behovet mere og i weekenderne sover han KUN hvis han en sjældent gang falder i søvn på sofaen hen på eftermiddagen. 

Anmeld Citér

9. juni 2016

"Anarkisten"

gokkelok skriver:

Det kan jeg godt følge dig i. Jeg tænker han nok bliver meget pylleret når han kommer hjem fra børnehaven, hvis han skal gå fra 2 timers søvn til ingenting. Hvad hvis han fik lov til at sove en halv time??

Der er nemlig også det jeg er lidt bange for, altså at han bliver pylret og får en dårlig eftermiddag/aften, hvis ham ikke får sin lur. Det vil være rigtig fint hvis han fik en times tid i børnehaven og det kan han sagtens sove, men selvfølgelig ikke hvis de forstyrre ham når han er ved at falde hen.

Håber der er én af de faste pædagoger på stuen her til morgen, så far-mand kan snakke med dem om det :-)

Anmeld Citér

9. juni 2016

"Anarkisten"

k&k&k&k skriver:

Vores er lige blevet 3 år slut Maj, og vi har i denne uge skruet luren ned med en time da han er begyndt og ligge vågen til kl. 21.30-22 og det dur bare ikke når vi skal op kl. 5 næste morgen! 

Men overvejer kraftigt og sløjfe den helt om et par uger, synes ikke helt han har behovet mere og i weekenderne sover han KUN hvis han en sjældent gang falder i søvn på sofaen hen på eftermiddagen. 

Ja det kan jeg godt forstå. Sådan en lille prut kan ikke fungere fra kl. 5 om morgenen hvis man først sover kl. 21.30. Så må man undvære sin middagslur :-)

Anmeld Citér

9. juni 2016

Mor1986

"Anarkisten" skriver:

Hej 

Hvornår droppede jeres unger middagsluren og hvornår kommer de i seng om aftenen?

Lillebror er 3 år og startede i børnehave for et par måneder siden. Han sover middagslur derovre, men idag blev han nok lidt forstyrret i søvnen og fik nærmest selv lov at bestemme om han skulle sove eller op Tænker det er for tidligt at droppe luren og skal også lige have sagt til børnehaven, at han skal altså ikke selv bestemme om han skal sove eller ej. Det bestemmer mor og mor siger han har brug for lur 

Vores startede i børnehave da hun var 2 år og 9 mdr og den måned hun blev 3 droppede hun luren. Hun kunne ikke falde i søvn der og underholdt de andre børn der skulle sove. 

Anmeld Citér

9. juni 2016

LLT.

Tror i skal prøve jer frem, her er han 4 år og sover stadig et par timer i børnehaven 1-2 dage om ugen, men han bliver også en del træt pga medicin, så det gør os en del ☺️ Storsøster var 3, 5 år da luren blev droppet og lillesøster på 19 mdr sover stadig lur ☺️

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.