Anonym skriver:
Hej
Jeg har en datter på 3 år og 7 måneder. Hun har været nogle lunde blefri siden vinterferien. Siden starten af maj er hun begyndt at tisse i bukserne lidt mere end før. Hun tisser på toilettet 4 ud af 5 gange, og hun laver lort hver gang på toilettet. Når hun så tisser i bukserne siger jeg altid at det er okay, og det sker, og vi tager bare nogle nye bukser på osv.
Nu er hun begyndt på at ville have ble på. Hun VIL have ble på. I går endte jeg så med at give hende ble på. Hun tissede i den een gang på en dag, så det er jo ikke fordi hun har behov for det. Hun bliver skide sur når jeg spørger om hun ikke vil have den af.
Hun husker selv at gå på toilettet, men efter hun er begyndt at tisse lidt i bukserne husker jeg hende på at gå på toilettet. Hun kan tisse i bukserne 5 minutter efter hun har været på toilettet. Jeg ved virkelig ikke hvad det er...
Det skal måske lige siges at hun altså har ble på i børnehaven da hun er bange for deres toiletter.
Nogle der ved hvad det kan være?
Vi kørte 100% omvendt taktik end hvad de andre anbefaler
Vi har 100% ladet det være op til vores datter om hun var klar og hvornår
Hun ønskede at smide bleen da hun startede i børnehave men var ikke klar og blev så ked af det når der var uheld. Så talte vi med hende om at man gerne må være i bh med ble på - så talte vi ikke om det bere
et halvt år senere begyndte hun at synes det var ubehageligt at have en våd ble på og bad om at få bleen skiftet - derefter sagde hun selv når hun skulle tisse og vi har max haft 5 uheld siden (hun er over fire nu) og det har været pga. iver eller glemsel (fx under opslugende leg)
Måske er hun begyndt at være en af "de store" i bh fremfor en af de små og reagerer på det - måske har hun et lidt større trygheds behov - måske er hun bare "trodsig" - det er ikke til at vide, kan I snakke med hende om hvorfor hun gerne vil have ble på?
Jeg er lidt af den tilgang at jeg hellere vil favne og så sige "pyt" vi har en kort ble-periode, end jeg vil tvinge hende renlig igen - men det har også meget at gøre med at jeg har erfaret at det virker rigtig godt for MIN datter
og børn er bare forskellige og skal takles derefter
håber du finder en løsning, der er rigtig for dig og DIN datter