Det kan da ikke kun være mig ....... Vel !!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. april 2008

SaNiNa

juhu ja den søde tand og min tandlægen vil ikke fjerne den...
jeg hvad ende jeg lage min livsstil om brug for sukker hver eftermiddag og aften... Nu spister jeg noget sødt frugt istedet for og så har vi slik dag i weekenden (drikker faktisk slet ikke sodavnad mere)

Isted for sodavand drikker jeg vand med brus og smag.
vi får altid flest grønsager og meget sjælent sovs (får vi kun hvis vi ikke spiser hjemme)

tror denne sukker træng er lidt lige som alkohold og smøger vi skal afvendes fra det, det er svært og man vil tage sig selv i det flere gange. Jeg er kommet over trængen så kan alle.

har tabt 2 kg mere nu så er jeg oppe på 13.5 kg siden november skulle gerne lige have de sidste 5-7 kg med.
jeg vil aldrig komme til at spise som jeg gjore før hen, ikke sagt at vi ikke spiser pizza ovs for det gør vi men ikke hver søndag og så spiser jeg pitabrød med tun...

håber osse i komme af med de sidste dumme kg...

Sanne "som er stolt af sig selv 13.5kg"

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2008

Skovurt

Hej Pia (og alle I andre)

Som du allerede har fået vished for så er du bestemt ikke alene med dit problem... sukkertrangen har også fået overtaget herhjemme.
Især de sidste 3 uger har det været helt slemt, og nu passer det så med at Jesper har sat sig for at tabe sig - og er rigtig godt i gang, så min dårlige samvittighed er blevet endnu værre når jeg hiver alt guffet frem, og sidder der foran ham, som godt kan stå imod :S

Jeg ved ikke hvad pokker det er for noget, men lyst brød, fedt og sukker har på underligvis fået sig en hel ny plads i mit liv på det sidste - desværre sætter det sig jo det skidt.

Synes det virker håbløst at stå imod, for ligesom dig, så higer jeg efter det søde, selv når det sunde er spist. I går blev det til brownie med creme fraiche (18%!), nachos med cheddar, creme fraiche og salsa, ben and jerrys chunky monkey og en guldkaramel :s
Puh, kan få det helt dårligt når jeg tænker over hvad jeg kan få kværnet i løbet af en dag :S

Men nu hvor Jespers vægtab er i fuld gang, håber jeg at mit også kan begynde igen - jeg havde faktisk tabt alt, og lidt til, men nu har det vendt, og 4 kg er røget på igen.

Jeg laver aftensmad med grønt, og nogle dage er det mere fedt end andre, men tror vores måltider generelt er på den "pæne" side, hvad angår rigtig sammensætning - så det er alt det andet der fejler.

Anmeld

8. april 2008

Balderson

Hej Pia

Ja, jeg er så også en af dem som bare elsker slik, men underlig nok så er det ikke det der er mit behov her under graviditeten.. Der kan jeg bare ikke udstå chips, chokolade, slik og flødeis +o(

Inden jeg blev gravid havde jeg også gjort op med mig selv at nu skulle det være slut med at spise så meget.. Så jeg begyndte at kigge på hvornår trangen kom og det var for det meste for mit vedkommende når jeg ikke lige havde spist noget i et stykke tid, alså når mit blodsukker var i bund.. Så jeg begyndte at sørge for altid at have noget frugt med eller kiks i min taske..

Så i bund og grundt gik jeg og små spiste hele dagen, men det virkede for mig.. Mit slik forbrug blev mindre..

Når jeg nu her bliver slik sulten, så har jeg købt sodavandsis til at have i fryseren.. Det er dem man selv fryser og de er sku nok heller ikke særlige sunde, men heller spise 1-2 af dem en guffen en helt pose matadormix...

Jeg sørger faktisk for altid at have masser af frugt, yougurt og grøntsager hjemme for tiden.. Så løber tit rundt med en gulerod i munden :)

Mvh

Anmeld

8. april 2008

Pia.

Tak for alle jeres gode svar, hvor er det rart at vide man ikke er alene.... NU SKAL DET VÆRE... jeg er lige kommet hjem fra Brugsen og har købt en masse grønt og lækkert (sundt) pålæg - grov pitabrød, gulerødder og så mine nye bedste venner - MUMS, spiser lige nu slikærter... havde helt glemt hvor godt de smagte...

Nu må vi se hvor længe jeg kan holde det... i hvert fald skal der ikke handles chips, slik og chokolade de næste par dage ;).... Men jeg er altså nød til at have en lakrids ind imellem... kan da ikke leve uden mine elskede lakridser

Bliver sat på min første prøve i morgen. Mødes med 5 piger til "kageaften" og så må vi jo se om jeg kan takke nej til kage, eller nøjes med en lille stykke ;) ;) ;)...... *GGG* vi var ellers så gode i en periode med sund kageaften hvor vi lavede frugtfade og alt muligt andet lækkert sundt... måske jeg skulle tage med næste gang...:)

Knus Pia....

Vi burde lave en spis-sundt-ikke-slankekur-klub her inde så vi kunne bakke hinaden op om aften, der sidder vi jo alligevel tit "sammen" her inde, så må vi give små fif til alt det sunde....

Anmeld

8. april 2008

stine

hej Pia

den klub vil jeg gerne med i :)
mit største problem er også om aftenen, ungerne sover og min mand arbejder....... så der er jo ikke nogen der ser det!!!!!!! det er utroligt hvad man kan bilde sig selv ind:S

(H) mette det støtter op om det gode initiativ

Anmeld

8. april 2008

Honningblomst

PiaR skriver:

Som er så lækker sulten evigt og altid - jeg har den sødeste tand og jeg har en utrolig trang til søde sager... Nu ligger landet bare sådan at jeg super gerne vil af med de sidste kilo og jeg gang på gang får dårlig samvitighed over at jeg vejer de her kilo for meget.... har altid været en super tynd pige før i tiden, (læs: 48 kilo 163 cm)det er jeg bare IKKE mere, ønsker dog på inge måde at veje så lidt igen, men det er bare ikke mig at være kraftig... jeg vil så gerne lidt der nede af igen... om det er 5 kilo eller 15 der skal væk det er ikke det der er spørgsmålet vil bare så gerne stoppe med alle de søde sager... men det er sgu som om min krop skriger efter sukker og alt andet der er sødt...

Det er så her I super sunde piger kommer ind i billedet... Hvad pokker putter I, i munden når I får en trang til lækre ting... fortæl fortæl...
Vindruer, æbler, bananer, blommer, rosiner og meget andet er prøvet, men når det er spist så må jeg bare have noget sødt.. det hjælper ikke.. føler mig ind imellem som en ryger der er ved at stoppe med at ryge, eller det er i hvert fald sådan jeg forstiller mig rygere har det...

Det er faktisk ikke kun slik, det er også lækker lækker mad jeg elsker - elsker sovs og smør, elsker dressing og alt andet jeg kan fedte maden ind i :$... ja jeg er vidst det man kan kalde for et mad-ører ;).....

HJÆLP piger, kom med alle jeres gode råd...

Lever ellers sundt med hensyn til tilbehør af mad vi spiser rigtig mange grøntsager og salater, men jeg kan bare ikke holde mig fra alt det andet... er også gift med en mand der elsker at spise og lave god mad...

Håber I gad læse så langt...

KNUS Pia, som bare ville ønske jeg havde mere rygrad end jeg har....

hej Pia..
Du skal "bare" af med din sukkerafhængighed. Drop alt hvidt sukker og spis frugt istedet...i løbet af en en tid vil dine abstinenser være væk og det samme vil lysten til sukker.
Så det handler nok mere om at vænne sig af med at spise sukker, end at finde noget andet at sætte istedet.
Sukker er jo noget skidt, både for børn og voksne.
God kamp...
Knus Eva..som tre gange har tabt mellem 20 og 30 kg...

Anmeld

8. april 2008

Pia.

Eva skriver:

PiaR skriver:

Som er så lækker sulten evigt og altid - jeg har den sødeste tand og jeg har en utrolig trang til søde sager... Nu ligger landet bare sådan at jeg super gerne vil af med de sidste kilo og jeg gang på gang får dårlig samvitighed over at jeg vejer de her kilo for meget.... har altid været en super tynd pige før i tiden, (læs: 48 kilo 163 cm)det er jeg bare IKKE mere, ønsker dog på inge måde at veje så lidt igen, men det er bare ikke mig at være kraftig... jeg vil så gerne lidt der nede af igen... om det er 5 kilo eller 15 der skal væk det er ikke det der er spørgsmålet vil bare så gerne stoppe med alle de søde sager... men det er sgu som om min krop skriger efter sukker og alt andet der er sødt...

Det er så her I super sunde piger kommer ind i billedet... Hvad pokker putter I, i munden når I får en trang til lækre ting... fortæl fortæl...
Vindruer, æbler, bananer, blommer, rosiner og meget andet er prøvet, men når det er spist så må jeg bare have noget sødt.. det hjælper ikke.. føler mig ind imellem som en ryger der er ved at stoppe med at ryge, eller det er i hvert fald sådan jeg forstiller mig rygere har det...

Det er faktisk ikke kun slik, det er også lækker lækker mad jeg elsker - elsker sovs og smør, elsker dressing og alt andet jeg kan fedte maden ind i :$... ja jeg er vidst det man kan kalde for et mad-ører ;).....

HJÆLP piger, kom med alle jeres gode råd...

Lever ellers sundt med hensyn til tilbehør af mad vi spiser rigtig mange grøntsager og salater, men jeg kan bare ikke holde mig fra alt det andet... er også gift med en mand der elsker at spise og lave god mad...

Håber I gad læse så langt...

KNUS Pia, som bare ville ønske jeg havde mere rygrad end jeg har....

hej Pia..
Du skal "bare" af med din sukkerafhængighed. Drop alt hvidt sukker og spis frugt istedet...i løbet af en en tid vil dine abstinenser være væk og det samme vil lysten til sukker.
Så det handler nok mere om at vænne sig af med at spise sukker, end at finde noget andet at sætte istedet.
Sukker er jo noget skidt, både for børn og voksne.
God kamp...
Knus Eva..som tre gange har tabt mellem 20 og 30 kg...

Du har ret.... men jeg elsker det jo(L) - du kender mig, jeg kan spise hele tiden og helst alt muligt lækkert...... det er godt nok svært.... men jeg må jo bare kæmpe.... KNUS

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.