Min hund lider ofte.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juni 2016

Diosa85

Anonym skriver:

Nej hun er ikke neutraliseret. Men det da klart værd at forsøge hvis det kan hjælpe hende.  Må hører Dokterdyr i morgen når der er åbent, om han også mener det kan være løsningen. 

Tusind tak, det har vi slet ikke haft oppe og vende før, om kunne være en løsning. 

Det var da så lidt. Håber det kan hjælpe. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2016

Mor-til-Alfred

Profilbillede for Mor-til-Alfred
Gravid

Jeg ville steriliseret hende og bruge krave i længere tid evt. Få brudt vanen. Give hende en chance mere <3

Anmeld Citér

5. juni 2016

xStinepigen

Vi har virkelig prøvet mange ting. Men bleer og bukser er hun blevet mester i at få af ... Pt. Går hun med krave når det er værst, men det synes jeg også er lidt synd i længden. 

Ved ikke hvordan vi kan få brudt de mønster, vi har forsøgt mange ting. 

Vil sige jeg ikke sybes krave er synd, hvis det kan tage problemet hvis den bruget et oar timer hver dag, så vanen evt kan blive brudt .. Så det mere synd hun kan høre det for meget til hun får smerterne .. Kan en sterellition ikke hjælpe på problemet ? Ved fa indet fleste tilfælde får de fjernet livmoderen ved betændelsestilstandr ..

Anmeld Citér

5. juni 2016

Anonym trådstarter

Mulllesmor skriver:

måske en hunde adfærds ekspert han komme med en kvalificeret bud på hvad i kan gøre..

jeg har self haft hund i mere end 30 år og ville da prøve alle muligheder inden en aflivning kom på tale.. self skal hun ikke lide, men prøv evt at ringe til sådan en og forhør dig ad om der er noget der kan gøres den vej.....

Jeg foreslog det faktisk i flæng for min mand, at få fat i en hundepsykolog, men min mand er af den faste overbevisning at det er der ikke noget der hedder/findes i Real life.  Altså at det noget folk kalder sig for at få penge ud af folk.

Er ikke selv enig, men den kom bare ikke rigtigt videre derfra samtalen. 

Men en evt aflivning er også vores sidste løsning, og ikke en beslutning der er taget, langt fra. Vi er bare ved at nå er punkt nu, hvor der skal findes en permanent virkningsfuld løsning på hendes smerter og ubehag. Derfor vi/jeg søger råd her 

Anmeld Citér

5. juni 2016

FrkC

Min første tanke var også - som flere andre - sterilisation .. Jeg ville prøve at vende det med dyrlægen .. Jeg tænker også hun måske slikker meget fordi det gør ondt eller klør, så måske det ville blive brudt på den måde :) Håber I finder en løsning for hende ... 

Anmeld Citér

7. juni 2016

Diosa85

Anonym skriver:

Søger nogle råd. 

Vi har to tævehunde (søstre) på 2 år og 6 mdr. Vi fik dem da de var halvandet år, da deres tidligere ejer ville aflive dem. 

De er to dejlige piger og trives godt i vores familie, men men men... Den ene har et kæmpe tilbagevendende problem med blære og livmoderhals betændelse.   Hun er så ofte i smerter og behandlinger at min mand og jeg er begyndt at overveje hvorvidt hun skal have fred. Hun er i forvejen en meget nervøs lille en, og tidliger ejer fortalte dengang vi overtog dem, at de har været "burhunde" det meste af deres tid hos hende. 

Dyrlægen mener hendes problem skyldes hun er overrenlig (slikker sig RIGTIG meget dernede), hvilket han mener kan skyldes hun har tillært sig det dengang de mest sad i bur, enten pga stress eller kedsomhed. 

Nu mit spørgsmål, har i nogle erfaringer med dette? Er der en mulighed for at dette gentagende problem stopper ??? Dyrlægen mener ikke det en vane vi kan gøre ret meget ved udover at aktivere hende, hvilket vi allerede forsøger i aller højeste grad. 

Hej. Er lidt nysgerrig. Fik du talt med dyrlægen om neutralisering?

Anmeld Citér

7. juni 2016

Anonym trådstarter

Diosa85 skriver:

Hej. Er lidt nysgerrig. Fik du talt med dyrlægen om neutralisering?

Ja Sorry mit sene svar. Har talt med dyrlægen idag og fået tid til neutralisering af begge vuffer. Tænker nu vi er igang kan de begge lige så godt blive.  (Han er ikke sikker på det løser problemet, men ville også sige det var et forsøg værd.) 

Ved i/du hvad det normalt koster. Han vil have 8525kr for begge. Men synes det lyder af meget? Eller er det bare prisen. 

Anmeld Citér

7. juni 2016

tossen93

Jeg ved ikke hvor du bor, men ved at katte ihvertfald er halv pris af herhjemme, hvis  t køre til tityskland

Anmeld Citér

7. juni 2016

Tobis

Profilbillede for Tobis
Anonym skriver:

Ja Sorry mit sene svar. Har talt med dyrlægen idag og fået tid til neutralisering af begge vuffer. Tænker nu vi er igang kan de begge lige så godt blive.  (Han er ikke sikker på det løser problemet, men ville også sige det var et forsøg værd.) 

Ved i/du hvad det normalt koster. Han vil have 8525kr for begge. Men synes det lyder af meget? Eller er det bare prisen. 

Det lyder rigtig dyrt. Mener vi gav 5000 kr for 2 hunde

Anmeld Citér

7. juni 2016

Diosa85

Anonym skriver:

Ih hvor dejligt at høre. Håber det hjælper 

Har du ikke hundeforsikring? Den syge af hundene skulle gerne dækkes over forsikring da det er sygdomsbetinget neutralisering. Det blev min hund ihvertfald. Men kan ikke huske hvad prisen var. Det er vidst også forskel på størrelse på hundene afhængig af pris. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.