Min hund lider ofte.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.469 visninger
19 svar
29 synes godt om
5. juni 2016

Anonym trådstarter

Søger nogle råd. 

Vi har to tævehunde (søstre) på 2 år og 6 mdr. Vi fik dem da de var halvandet år, da deres tidligere ejer ville aflive dem. 

De er to dejlige piger og trives godt i vores familie, men men men... Den ene har et kæmpe tilbagevendende problem med blære og livmoderhals betændelse.   Hun er så ofte i smerter og behandlinger at min mand og jeg er begyndt at overveje hvorvidt hun skal have fred. Hun er i forvejen en meget nervøs lille en, og tidliger ejer fortalte dengang vi overtog dem, at de har været "burhunde" det meste af deres tid hos hende. 

Dyrlægen mener hendes problem skyldes hun er overrenlig (slikker sig RIGTIG meget dernede), hvilket han mener kan skyldes hun har tillært sig det dengang de mest sad i bur, enten pga stress eller kedsomhed. 

Nu mit spørgsmål, har i nogle erfaringer med dette? Er der en mulighed for at dette gentagende problem stopper ??? Dyrlægen mener ikke det en vane vi kan gøre ret meget ved udover at aktivere hende, hvilket vi allerede forsøger i aller højeste grad. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2016

Bebsen

Åh stakkels vapse  Syns jeres tanke om at hun skal have fred er rigtig - NÅR alt er prøvet, står selv lidt i samme situation, selvom min beslutning er ift gigt, hunde skal ikke have smerter, den dag deres dage er fyldt med smerter og vi kun beholder dem for vores egen skyld, fordi vi ikke kan forestille os hverdagen uden dem, så er det ikke okay længere. 

Hvad med at give hende trusser på når hun er indenfor? Eller ble hvis hun bare slikker igennem trusser. 

Tænker hun skal have brudt det mønster hun har med at slikke sig selv og i og med hun er en ung hund burde det kunne lade sig gøre...

Anmeld Citér

5. juni 2016

Anonym trådstarter

Bebsen skriver:

Åh stakkels vapse  Syns jeres tanke om at hun skal have fred er rigtig - NÅR alt er prøvet, står selv lidt i samme situation, selvom min beslutning er ift gigt, hunde skal ikke have smerter, den dag deres dage er fyldt med smerter og vi kun beholder dem for vores egen skyld, fordi vi ikke kan forestille os hverdagen uden dem, så er det ikke okay længere. 

Hvad med at give hende trusser på når hun er indenfor? Eller ble hvis hun bare slikker igennem trusser. 

Tænker hun skal have brudt det mønster hun har med at slikke sig selv og i og med hun er en ung hund burde det kunne lade sig gøre...

Vi har virkelig prøvet mange ting. Men bleer og bukser er hun blevet mester i at få af ... Pt. Går hun med krave når det er værst, men det synes jeg også er lidt synd i længden. 

Ved ikke hvordan vi kan få brudt de mønster, vi har forsøgt mange ting. 

Anmeld Citér

5. juni 2016

Xolia

Anonym skriver:

Vi har virkelig prøvet mange ting. Men bleer og bukser er hun blevet mester i at få af ... Pt. Går hun med krave når det er værst, men det synes jeg også er lidt synd i længden. 

Ved ikke hvordan vi kan få brudt de mønster, vi har forsøgt mange ting. 

Jeg har ingen forstand, ej heller hun selv. Men du skriver at hun går med krave når det er værst, men du synes det er synd.

Hvad med at tage "en omvendt kold tyrker" = give hende krave på i lang tid og se om hun glemmer sin dårlige vane?

Ja, ved godt at krave er synd og irriterende, men måske det kan være en løsning så hun slipper for smerter, krave m.v.

Anmeld Citér

5. juni 2016

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

måske en hunde adfærds ekspert han komme med en kvalificeret bud på hvad i kan gøre..

jeg har self haft hund i mere end 30 år og ville da prøve alle muligheder inden en aflivning kom på tale.. self skal hun ikke lide, men prøv evt at ringe til sådan en og forhør dig ad om der er noget der kan gøres den vej.....

Anmeld Citér

5. juni 2016

karivinc

Jeg synes, at I bør lade hende få fred 

Anmeld Citér

5. juni 2016

Diosa85

Anonym skriver:

Søger nogle råd. 

Vi har to tævehunde (søstre) på 2 år og 6 mdr. Vi fik dem da de var halvandet år, da deres tidligere ejer ville aflive dem. 

De er to dejlige piger og trives godt i vores familie, men men men... Den ene har et kæmpe tilbagevendende problem med blære og livmoderhals betændelse.   Hun er så ofte i smerter og behandlinger at min mand og jeg er begyndt at overveje hvorvidt hun skal have fred. Hun er i forvejen en meget nervøs lille en, og tidliger ejer fortalte dengang vi overtog dem, at de har været "burhunde" det meste af deres tid hos hende. 

Dyrlægen mener hendes problem skyldes hun er overrenlig (slikker sig RIGTIG meget dernede), hvilket han mener kan skyldes hun har tillært sig det dengang de mest sad i bur, enten pga stress eller kedsomhed. 

Nu mit spørgsmål, har i nogle erfaringer med dette? Er der en mulighed for at dette gentagende problem stopper ??? Dyrlægen mener ikke det en vane vi kan gøre ret meget ved udover at aktivere hende, hvilket vi allerede forsøger i aller højeste grad. 

Er hun neutraliseret? 

Min hund havde også gentagne underlivsbetændelser, urinvejsinfektioner osv. Og slikkede sig også hele tiden fordi hun havde kløe. Jeg neutraliserede hende hvor dyrlægen fandt en helt ødelagt livmoder pga betændelser. Så hun fik fjernet det hele. Efter det havde hun aldrig nogen problemer igen 

Anmeld Citér

5. juni 2016

Anonym trådstarter

Diosa85 skriver:

Er hun neutraliseret? 

Min hund havde også gentagne underlivsbetændelser, urinvejsinfektioner osv. Og slikkede sig også hele tiden fordi hun havde kløe. Jeg neutraliserede hende hvor dyrlægen fandt en helt ødelagt livmoder pga betændelser. Så hun fik fjernet det hele. Efter det havde hun aldrig nogen problemer igen 

Nej hun er ikke neutraliseret. Men det da klart værd at forsøge hvis det kan hjælpe hende.  Må hører Dokterdyr i morgen når der er åbent, om han også mener det kan være løsningen. 

Tusind tak, det har vi slet ikke haft oppe og vende før, om kunne være en løsning. 

Anmeld Citér

5. juni 2016

Bebsen

Xolia skriver:

Jeg har ingen forstand, ej heller hun selv. Men du skriver at hun går med krave når det er værst, men du synes det er synd.

Hvad med at tage "en omvendt kold tyrker" = give hende krave på i lang tid og se om hun glemmer sin dårlige vane?

Ja, ved godt at krave er synd og irriterende, men måske det kan være en løsning så hun slipper for smerter, krave m.v.

Osse min tanke ift bleer og trusser, selvom det er træls og irriterende i den periode, så er det bedre end smerter eller døden. Skærm på i lang periode så mønstret kan blive brudt. Evt sterilisation og efterfølgende lade skærm blive på i lang tid, for tror ikke kun sterilisation i sig selv løser det, selvom det nok ku være en del af løsningen...

Anmeld Citér

5. juni 2016

Hck

Profilbillede for Hck

Tror desværre at det er rigtig svært at ta den vane fra hunden. Jeg ved godt at den ikke er så gammel, men hvis den rigtig tit har ondt og er trist, havde jeg nok valgt at gi den fred. Ikke fordi at jeg på nogen måde synes at en hund bare skal aflives, men fordi at jeg synes at det er synd for den at blive ved med nye måder der måske virker. Men det vigtige er at du selv kigger hunden i øjnene og ser hvordan den har det, samspillet med den anden hund og andre ting du kan se dens reaktions mønster på

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.