Terminsdato beregning ect ? Har været til scanning... hjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. september 2009

H+S Skjolgborg.

Det kan være skide svært..
Men babyen kommer på sin fødselsdag..

Jeg kan udfra din mens den 29/6 er du i dag 13+1  henne i dag.
Men hvis hun har scanne dig til 11+5 i fredags så er du 12+2 i dag og køre på søndag. 
Du er gjort gravid  mellem den 19 og 26 juli og sidste 1 mens dag den 5 og køre på søndag...
Lyder lidt underligt og passe jo ikke  når din sidste 1 mens dag var den 26/6...

Jeg ville nu se hva MD scaningen siger nu her .
Indtil da ville jeg hold mig til hva du selv tro er rigtigt eller i mellem det og scaningen.

Går ud fra det var Nf du var til i fredags??...

Her hos mig er det sådan af min æl er på 15-18 dagen der i mellem sage gynkologen i 2005 men tro nu mere på mellem 15 og max 17 dagen.Men pyt...

Jeg hved tæt på 100 % hvornår min børn er lave pga har skrve mens og sex datoeren ned begge de to gang...

min søn er lave den 16-17 eller 18 maj 2000 på dag 15-16 eller 17 dagen vi have sex alle de tre dag men ud fra scaningerne er han lave den 17 maj 2000..

Min datter på 15½ dagen(natten og det enste tidpunkt vi lige have sex mellem mens der så ret 100 % det var der natten mellem den 18 og 19 nov 2005 hun er lave....

Den gang er den lidt svære pga jdm og lægen siger termin den 22 dec.
Scaningen har svinge mellem den 24-25-26 dec. 
De sidste 3 scaningen md-nf og den sidste hved gynækologen i uge 10+0 sagde 24 dec....

Så udfra det er jeg gjort gravid en dag mellem den 2-3-4 april men tro ikke på det er så sent jeg har haft æl...

Jeg holder mig nu  på  jeg er gjort gravid den 31 marts eller 1 april det er = æl på 15-16 dgen og termin 22-23 dec.
Udfra min mens den 16 marts er det termin den 21 dec.
Men tro jeg ikke lige og den dato har heller ikke været på tale...

Udfra han stor sørelse og  de andre 2 børn jeg har små var små holder jeg på termin den 22 dec max 23 dec..

Men ja han kommer på sin fødselsdag...

Glæder mig til af høre mere om det.

Mvh Henriette 28+0 i dag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2009

Snuffler25

livpultz skriver:

sådan som jeg regner det ud er du i uge 14. du skriver din sidste mens 1.dag var den 29. juni det får jeg til at være 13+0 ( uge 14 ) og så er terminen den 5 april 2010

hvis du har termin som scanning viste, den 11.04-2010 så er du 12+1 ( uge 13 ) og så er bebs undfanget  den 19.7-2009.

men du kan gå ind på libero.dk og klikke på at være gravid og hvornår kommer barnet så kan du både regne ud fra mens dato og termin dato...

de første 2 uger er graviditeten er du slet ikke gravid med bliver alligevel regnet med... du kan også købe bogen fra gyldendal om graviditet, den er ret god. kan man læse uge for uge og fødsels før og efter og alt hvis man har lyst.

hel¨d og lykke
liv 30+0

Hey se der var noget jeg måske kunne forstå.. og så alligevel ikke

Håber ikke i bliver trætte af det, men der går jo helt sport i det :p

Hvis du siger undfangelse d. 19/7 ca, så passer det meget godt med at vi sexede d. 16-17 juli og de så er sprunget på d. 19/7 fx.
men hvis vi skal gå ud fra dette og jeg er 12+1 uger idag, så når jeg tæller 12+1 uger tilbage, rammer jeg stadig d. 5-6 juli.. men du siger så jeg IKKE skal tælle de første 2 uger med.. er du sikker på det, når det er NF scanning i fredags vi går ud fra?

Når man laver en NF scanning, tæller den så fra barnet blev undfanget eller 14 dage efter barnet blev undfanget?

Hey - hvad er en MD scanning? Har jeg læst om flere steder, men ved ikke hvad det er ?
I fredags var jeg til NF scanning og d. 18/11 skal jeg til noget de kaldte "gennemscanning"?

Tak fordi I svarer, sætter pris på hvert et svar

Anmeld

29. september 2009

Snuffler25

Det skal lige siges, at vi sexede også d. 4 juli (har skrevet det ned), så kunne måske godt passe jeg undfangede d. 5 juli og så ville det passer med at jeg er ca. 12 uger idag.

Men havde sidste 1. mens dag d. 29/6 - er det overhovedet fysisk muligt at undfange barn kun 6 dage efter 1 mens dag? Virker helt underligt i forhold til ÆL...

Men alt i alt.... - jeg kan vel stole på det jordmoderen siger ? Hun måler den størrelse og størrelsen kan vel aldrig lyve i forhold til hvor gammel den er?

Anmeld

29. september 2009

EliasMinDejligeSøn<3

Snuffler25 skriver:

Hvis du siger undfangelse d. 19/7 ca, så passer det meget godt med at vi sexede d. 16-17 juli og de så er sprunget på d. 19/7 fx.
men hvis vi skal gå ud fra dette og jeg er 12+1 uger idag, så når jeg tæller 12+1 uger tilbage, rammer jeg stadig d. 5-6 juli.. men du siger så jeg IKKE skal tælle de første 2 uger med.. er du sikker på det, når det er NF scanning i fredags vi går ud fra?

Når man laver en NF scanning, tæller den så fra barnet blev undfanget eller 14 dage efter barnet blev undfanget?

Hey - hvad er en MD scanning? Har jeg læst om flere steder, men ved ikke hvad det er ?
I fredags var jeg til NF scanning og d. 18/11 skal jeg til noget de kaldte "gennemscanning"?

gemmenscanning er det man kalder MD der ser de om den har nogle misdanlser hvis nok , og du kan få køn afvde

Anmeld

29. september 2009

mor-til-vanessa

Snuffler25 skriver:

kan godt forstå det er lidt forvirrende
det passer med at du er de der 12+1 som scanning siger. men man kan bare ikke regne 12+1 uger tilbage for at finde ud af hvornår bebs blev undfanget, fordi man har jo æglæsning midt i ens mens periode. så de to første uger  man tæller med er man  ikke gravid. ( var sådan jeg mente før, måske jeg forklarede det lidt dårligt )

prøver at lave et eksempel. tager efter mig selv. havde sidste mens første dag den 28 feb og skulle have haft den igen 29 marts, men fik jeg så ikk fordi jeg var gravid.. så da jeg fandt ud af at jeg var gravid var jeg 4 uger henne ca. men man har jo først ægløsning ca 2 uger efter ens mens. så vil sige midt imellem to mens. så jeg havde ægløsning omkring den 14 marts. og min termin hed 5 dec fra mens udregning.

men til nf scanning måler de barnet og ud fra de mål får man en mere "præcis" terminsdato. ( men man kan jo aldring være sikker på at føde på ens termin, så er kun en ca dato )

sædceller lever ca 24timer. så hvis man nu ved man ca har ægløsning den 14, så kan man ligesom atack og have sex den 12 14 og 16.

nf er nakkefoldsscanning, hvor man måler nakkefold og samligner med en blodprøve man får taget ved lægen. den fortæller om risikoen for downssyndrom. md er misdannelses scanning hvor man går alle organer igennem for at se om alt er som det skal være. det kommer man til i ca 20 uge.

håber det gav lidt mere mening. ellers spørger du bare løs igen men synes du skal tjekke´den side ud.

knus liv

Anmeld

29. september 2009

Snuffler25

livpultz skriver:

kan godt forstå det er lidt forvirrende
det passer med at du er de der 12+1 som scanning siger. men man kan bare ikke regne 12+1 uger tilbage for at finde ud af hvornår bebs blev undfanget, fordi man har jo æglæsning midt i ens mens periode. så de to første uger  man tæller med er man  ikke gravid. ( var sådan jeg mente før, måske jeg forklarede det lidt dårligt )

prøver at lave et eksempel. tager efter mig selv. havde sidste mens første dag den 28 feb og skulle have haft den igen 29 marts, men fik jeg så ikk fordi jeg var gravid.. så da jeg fandt ud af at jeg var gravid var jeg 4 uger henne ca. men man har jo først ægløsning ca 2 uger efter ens mens. så vil sige midt imellem to mens. så jeg havde ægløsning omkring den 14 marts. og min termin hed 5 dec fra mens udregning.

men til nf scanning måler de barnet og ud fra de mål får man en mere "præcis" terminsdato. ( men man kan jo aldring være sikker på at føde på ens termin, så er kun en ca dato )

sædceller lever ca 24timer. så hvis man nu ved man ca har ægløsning den 14, så kan man ligesom atack og have sex den 12 14 og 16.

nf er nakkefoldsscanning, hvor man måler nakkefold og samligner med en blodprøve man får taget ved lægen. den fortæller om risikoen for downssyndrom. md er misdannelses scanning hvor man går alle organer igennem for at se om alt er som det skal være. det kommer man til i ca 20 uge.

håber det gav lidt mere mening. ellers spørger du bare løs igen men synes du skal tjekke´den side ud.

knus liv

TAK skal du have søde pige - jeg forstår det bare nu jeg skulle vist bare have det banket ind i hovedet et par gange hihi.
Tak for din hjælp og tålmodighed, det er bare SÅ super og gør mig kun endnu mere glad for denne side 

MD scanning er det samme som en "gennemscanning" kan jeg forstå Jeg googlede lige begge dele og det er faktisk det samme :p 

Ser frem til det hele, har så mange ting at glæde mig til - ligsom vi alle har. Det er skønt!

Anmeld

29. september 2009

mor-til-vanessa

Snuffler25 skriver:

TAK skal du have søde pige - jeg forstår det bare nu jeg skulle vist bare have det banket ind i hovedet et par gange hihi.
Tak for din hjælp og tålmodighed, det er bare SÅ super og gør mig kun endnu mere glad for denne side 

MD scanning er det samme som en "gennemscanning" kan jeg forstå Jeg googlede lige begge dele og det er faktisk det samme :p 

Ser frem til det hele, har så mange ting at glæde mig til - ligsom vi alle har. Det er skønt!

ja jeg tror også md er det sammen som gennemscanning. man kan bare ikke se de hele til 1.scanning nf da ikke alle organer er fuldt udviklet.

men hvis du har andre spørgsmål eller noget, kan du bare skrive til mig her, eller privat

held og lykke. glæder mig til at følge dig på siden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.