Anonym skriver:
Da min ekskæreste og jeg gik fra hinanden meddelte han, at han ønskede vores søn på 1 ½ år hver anden weekend. Vi snakkede om, at han skulle komme i 2 - 3 dage og være her i lejligheden for at lære vores søn at kende. De har sjældent set hinanden (mindre end 1 gang om måneden), da han ikke boede her.
I dag melder han så ud, at han kun vil komme en dag fra morgen til aften og så vil se vores søn hver 2 - 3 måned... Jeg er helt lamslået og knust på min søns vegne. Kan slet ikke forholde mig til det.
Hvad gør jeg?
Er det korrekt forstået, at I aldrig har boet sammen alle tre, og at din søn kun har set ham sjældnere end en gang månedligt indtil nu? Og at meningen var, far skulle væsentligt mere ind i hans liv nu, hvor I ikke er kærester mere?
Hvis det er rigtigt forstået, så mister din søn jo ikke en far, han har knyttet sig til og i det hele taget opfatter som andet end en sjælden gæst. Og jeg kan ikke helt følge, at hans far med ét ville være i stand til/prioritere at være en del af sin søns liv langt oftere end da I var kærester.
Det er en skam, at din søn ikke får et nært forhold til sin far, men det var også en skam før, og under alle omstændigheder er det ikke et tab af noget, han har haft før, men af noget, du har ønsket, han ville få fremover. Jeg kender jo ikke historien bag, men det undrer mig, du stiller større forventninger til ham nu end tidligere.
Anmeld
Citér