Freaktion - dødsfald

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.346 visninger
19 svar
40 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. juni 2016

Anonym trådstarter

Hej.

I morges da jeg afleverede min datter i børnehaven trak en af pædagogerne mig ind i siden og  fortalte at en af de andre pædagoger er død. Hun døde i trafikuheld. Den pædagog der døde var min datters yndlingspædagog. Børnene fik også at vide at pædagogen er død. Det gjorde de i dag.

Siden min datter er kommet hjem har hun hun snakket om pædagogen. Hun har sagt sådan: " mor/far hun er DØD" og derefter spurgt hvor pædagogen er henne. Vi har sagt at pædagogen er i himlen og at hun har det rigtig godt der. Min datter ved godt hvad det vil sige når nogle dør, da hendes oldemor døde for et år siden.

Skal vi regne med at der kommer en efterreaktion fra min datters side? 

I skrivende stund har min datter lige fået et kæmpe sammenbrud/nedsmeltning eller hvad man kalder det og kalder på pædagogen og vil ikke trøstes eller noget nøj hvor er jeg ked af det

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2016

MorTil3+

Anonym skriver:

Hej.

I morges da jeg afleverede min datter i børnehaven trak en af pædagogerne mig ind i siden og  fortalte at en af de andre pædagoger er død. Hun døde i trafikuheld. Den pædagog der døde var min datters yndlingspædagog. Børnene fik også at vide at pædagogen er død. Det gjorde de i dag.

Siden min datter er kommet hjem har hun hun snakket om pædagogen. Hun har sagt sådan: " mor/far hun er DØD" og derefter spurgt hvor pædagogen er henne. Vi har sagt at pædagogen er i himlen og at hun har det rigtig godt der. Min datter ved godt hvad det vil sige når nogle dør, da hendes oldemor døde for et år siden.

I skrivende stund har min datter lige fået et kæmpe sammenbrud/nedsmeltning eller hvad man kalder det og kalder på pædagogen og vil ikke trøstes eller noget nøj hvor er jeg ked af det

Jeg tænker lidt om det var nødvendigt at fortælle de små børn at hun er død, ku man ikke bare ha sagt at hun var stoppet. Nå men ja der er jo højst sandsynligt en reaktion og man kan ikke gøre andet end at være der for dem, snakke om det og trøste. Vores datter siger stadig tit at hun savner vores hund meget, han døde for halvandet år siden, og så snakker vi lidt om det, og for et par mdr siden fandt hun et billede af ham og det ville hun ha hængende over hendes seng så han kan passe på hende, så det har hun fået.

Anmeld Citér

1. juni 2016

Loa

Øv for pokker noget møg. Stakkels pædagog/familie og selvfølgelig din lille datter. Må dælme ikke være nemt at forstå. Jeg ville ikke undre mig hvis der kom en reaktion - men lyder lidt som om hun er i gang med den nu?

Anmeld Citér

1. juni 2016

Maalene

Anonym skriver:

Hej.

Kan desværre ikke hjælpe med dit spørgsmål, men ville ikke gå uden at give en krammer - hvor må det være hårdt for jer alle 

Anmeld Citér

2. juni 2016

Anonym trådstarter

Hej igen.

Pyha en hård nat vi havde. Min datter vågnede uendelig mange gange og græd og græd og var dybt ulykkelig I dag tager vi en fridag tænker jeg.

Nogle der ved hvor lang tid sådan en efterreaktion varer?

Anmeld Citér

2. juni 2016

serinasmor

Anonym skriver:

Hej igen.

Pyha en hård nat vi havde. Min datter vågnede uendelig mange gange og græd og græd og var dybt ulykkelig I dag tager vi en fridag tænker jeg.

Vi har lige været igennem et forløb med sorg grundet tabet af oldefar.. Første omgang tog kun et døgn..  Men vi har heller ikke  set oldefar hver dag.. 

Tudeturene kommer og går nu men er ikke så voldsomme ...  Det hjælper at snakke om det og hjælpe med at sætte ord på savnet...  Spørg gerne børnehaven om de ikke har et billede af pædagogen så i har nemmere ved at mindes sammen med  jeres barn.. Jeg tænker at  de også er i gang med sorg bearbejdning i børnehaven både de voksne og børnene...  Så de må være gode til at sætte ord på derovre...  Spørg evt om i ikke kan lave en tegning som kollegerne sender med kisten på en sidste rejse 

Anmeld Citér

2. juni 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Hej igen.

Det er der jo ingen fast tidsramme for, men det er godt, hun reagerer nu. Selv om det er rigtigt hårdt for hende og for jer, så er det jo en sund og helt naturlig proces. Giv plads og rum for den. 

Anmeld Citér

2. juni 2016

Anonym

MorTil3+ skriver:

Jeg tænker lidt om det var nødvendigt at fortælle de små børn at hun er død, ku man ikke bare ha sagt at hun var stoppet. Nå men ja der er jo højst sandsynligt en reaktion og man kan ikke gøre andet end at være der for dem, snakke om det og trøste. Vores datter siger stadig tit at hun savner vores hund meget, han døde for halvandet år siden, og så snakker vi lidt om det, og for et par mdr siden fandt hun et billede af ham og det ville hun ha hængende over hendes seng så han kan passe på hende, så det har hun fået.

Det er altid nødvendigt at sige sandheden. Sandsynligheden for, at nogle børn ville opsnuse sandheden er stor ( gennem forældre, storsøskende eller andre). Børn mister respekt for voksne der lyver/ undlader at fortælle sandheden. Selv små ting. 

Anmeld Citér

7. juni 2016

Anonym trådstarter

Hej igen.

Først og fremmest: tak for jeres svar

Vores datter har været så ulykkelig og hun har grædt og grædt hver aften siden pædagogen døde. Hun har vågnet alle nætter mindst ti gange og har enten haft mararidt der handlede om at pædagogen døde og så døde vi (os i den nærmeste familie), eller fordi "hun falder ned" som hun siger. Hun er så træt og er begyndt at sove til middagslur igen - nok fordi hun er så meget vågen om natten. 

Min mor har foreslået os at tage hende til psykolog, men kan så små børn forstå det at være til psykolog? 

Anmeld Citér

7. juni 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Hej igen.

Først og fremmest: tak for jeres svar

Vores datter har været så ulykkelig og hun har grædt og grædt hver aften siden pædagogen døde. Hun har vågnet alle nætter mindst ti gange og har enten haft mararidt der handlede om at pædagogen døde og så døde vi (os i den nærmeste familie), eller fordi "hun falder ned" som hun siger. Hun er så træt og er begyndt at sove til middagslur igen - nok fordi hun er så meget vågen om natten. 

Min mor har foreslået os at tage hende til psykolog, men kan så små børn forstå det at være til psykolog? 

Hvor må det være hårdt!

Men ja børn kan have meget ud af at komme til psykolog. Jeg har on/off gået til psykolog siden jeg var 7 år da min far døde. Din datter er godt nok lidt yngre end det, men hun vil uden tvivl alligevel få gode hjælp hos en børnepsykolog.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.