Vågner for tidligt om morgenen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.401 visninger
11 svar
8 synes godt om
31. maj 2016

snuskesmor

Kære damer,

Jeg søger jeres bedste råd. Min datter på 17 måneder er i den sidste måned begyndt at vågne meget tidlig om morgenen -- mellem 4 og 5 -- og vi kan ikke få hende til at sove igen til trods for at hun er meget tydelig træt.

Vi har gode mørklægningsgardiner, men de har ikke den store effekt.

Nogen, der har et godt tips eller lignende erfaringer?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2016

Meyer

Profilbillede for Meyer

Det gjorde mig mellemste datter også. Det der virkede på hende, var ren ble, en portion grød og så at blive puttet i barnevognen.

Anmeld Citér

31. maj 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Vores lavede samme nummer.

vi endte med at lægge ham senere i seng, og så blev det mere normale tilstande igen.

det er den lyse årstid

Anmeld Citér

31. maj 2016

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Vores datter stod op 4:30 de første 2 år nu kan den strække til 5:30-6:00. 

Vi forsøgte det meste men intet virkede. Hin var/er bare a menneske. Til gengæld gik hun tidligt i seng. 

Vi lærte at det nemmeste var bare at acceptere det og stå tidligt op på skift. 

Anmeld Citér

31. maj 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Min datter har det også med at vågne tidligt. Før hun begyndte at stå ud af sengen selv lod jeg hende konsekvent sidde i sengen indtil kl 6. Så kom jeg ind til hende. Hvis hun vågner før 6 nu og kommer ind til mig så tysser jeg på hende og hvisker "Det er nat, vi skal sove" mens jeg bærer hende tilbage i sengen. Så bliver hun gerne liggende til klokken er mindst 6. - Hun er 23 mdr nu. 

Før hun begyndte at kravle ud selv lærte hun rimelig hurtigt at der altså ikke skete noget før kl 6. (Hun kunne selvfølgelig ikke klokken, men ca). Hun kaldte måske 5-10 minutter og når der ikke skete noget så lagde hun sig igen, eller lå og snakkede lidt med bamsen.

Anmeld Citér

31. maj 2016

Ciss

Min søn har været A-menneske hele vejen.

Indtil han var ca 4 år startede dagen senest kl 5. Uanset hvad vi voksne måtte mene. Og dette med at insitere på at han skulle blive i sengen fungerede bare slet ikke.  Derefter strakte han det gravis længere og længere, ind til han ved skolestart startede dagen ca kl 6. En klar forbedring!

Nu starter dagen kl 6.15 hver morgen: "Moar?"......"Moooar?".."Hm, ja..." "Er det morgen nu?" "Nej..." - tænkepause - "Hvorfor ikke?"

Til gengæld har jeg aldrig problemer med at få ham op om morgene, han er aldrig morgensur, og vi har ikke stressede morgener.

Anmeld Citér

31. maj 2016

snuskesmor

MummiT skriver:

Min datter har det også med at vågne tidligt. Før hun begyndte at stå ud af sengen selv lod jeg hende konsekvent sidde i sengen indtil kl 6. Så kom jeg ind til hende. Hvis hun vågner før 6 nu og kommer ind til mig så tysser jeg på hende og hvisker "Det er nat, vi skal sove" mens jeg bærer hende tilbage i sengen. Så bliver hun gerne liggende til klokken er mindst 6. - Hun er 23 mdr nu. 

Før hun begyndte at kravle ud selv lærte hun rimelig hurtigt at der altså ikke skete noget før kl 6. (Hun kunne selvfølgelig ikke klokken, men ca). Hun kaldte måske 5-10 minutter og når der ikke skete noget så lagde hun sig igen, eller lå og snakkede lidt med bamsen.

Tak for rådet! Blev hun ikke bange eller ked af det? Blev du så inde hos hende?

Anmeld Citér

31. maj 2016

snuskesmor

Mariehøne123 skriver:

Vores datter stod op 4:30 de første 2 år nu kan den strække til 5:30-6:00. 

Vi forsøgte det meste men intet virkede. Hin var/er bare a menneske. Til gengæld gik hun tidligt i seng. 

Vi lærte at det nemmeste var bare at acceptere det og stå tidligt op på skift. 

Det lyder hårdt! Vores datter har heldigvis sovet til 6-6:30 siden jul, jeg havde bare lige vennet mig til at være rimelig udhvilet....

Anmeld Citér

31. maj 2016

Lisette W

snuskesmor skriver:

Kære damer,

Jeg søger jeres bedste råd. Min datter på 17 måneder er i den sidste måned begyndt at vågne meget tidlig om morgenen -- mellem 4 og 5 -- og vi kan ikke få hende til at sove igen til trods for at hun er meget tydelig træt.

Vi har gode mørklægningsgardiner, men de har ikke den store effekt.

Nogen, der har et godt tips eller lignende erfaringer?

Min søn er 14 måneder og vågner også gerne omkring kl. 4. Jeg orker ikke nået som helst på det tidspunkt, så han kommer med over i vores seng, han får en tør ble i sengen og lidt at drikker og så nusser vi. Han tumler så rundt lidt, men falder for det meste helt til ro og sover til kl. 5.30-6.30. Vi er endt med denne metode, fordi det er det eneste der har virket på ham, og ingen af os orker at bruge timer på at putte ham i han egen seng igen.  

Anmeld Citér

31. maj 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
snuskesmor skriver:

Tak for rådet! Blev hun ikke bange eller ked af det? Blev du så inde hos hende?

Nej altså hun brokkede sig lidt, men blev ikke ked af det. Jeg gik slet ikke ind til hende dengang. Hvis jeg kom ind til hende troede hun vi skulle op, og ville ikke ligge sig igen. 

Nu kravler hun selv ud af sengen og kommer ind til mig når hun vågner. Så putter jeg hende ind i seng igen, og går ind til mig selv. Hvis jeg tager hende op i min seng tror hun vi skal lege, og falder ikke til ro igen før middagslur, hvor hun egentlig godt kan sove 1-1½ time mere hvis jeg bare ligger hende ind i seng.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.