Movicol og diarré?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.258 visninger
18 svar
5 synes godt om
26. maj 2016

Sedigfor

Jeg var ved lægen for en lille uges tid siddn hvor vi fandt ud af jeg er helt for stoppet, så jeg skulle starte på movicol, det hjalp mig så bare ingenting. Men! Nu når jeg spiser det kan være rugbrød eller aftensmad, går der mellem 5 til 10 minutter, så får jeg en form af  diarré, skal jeg så tage movicolen eller skal jeg vente på det her er over? Tog en igår, min læge sagde start med to og er nu nede på 1 eller 0, ringer til lægen imorgen, men er i tvivl om jeg skal tage det her til aften. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2016

Skouboe

Man kan godt have diarré selvom man er forstoppet, jeg ville tage Movicolen.

Anmeld Citér

26. maj 2016

Sedigfor

Skouboe skriver:

Man kan godt have diarré selvom man er forstoppet, jeg ville tage Movicolen.

Jeg tænker bare, hvordan kan man være forstoppet og have diarré på samme tid.

Anmeld Citér

26. maj 2016

Julletullemor

Sedigfor skriver:

Jeg tænker bare, hvordan kan man være forstoppet og have diarré på samme tid.

Hvis man er forstoppet, kan man sagtens have diarré - der sidder en "prop" afføring, hvor det vandige afføring kan komme forbi.

Anmeld Citér

26. maj 2016

Sedigfor

Julletullemor skriver:

Hvis man er forstoppet, kan man sagtens have diarré - der sidder en "prop" afføring, hvor det vandige afføring kan komme forbi.

Ja okay. Måske jeg skulle prøve og tage en fuld omgang, for at få hul igennem. 

Anmeld Citér

26. maj 2016

Sedigfor

Julletullemor skriver:

mm, når der står 8 pulver dagligt, vil det så sige at jeg skal tage det hverdag?   Synes godt nok det lyder af meget. Så det vil sige jeg ikke kan gøre det en gang og så tage 2/3 pulver derefter? 

Anmeld Citér

26. maj 2016

MinPrins

Jeg har været forstoppelse hvor der var en prop i tarmen og kun det vandlige kunne komme igennem... jeg tog 4 poser movicol dagligt... en om morgenen, en til frokost, en om eftermiddagen og en om aftenen 

Anmeld Citér

26. maj 2016

Sedigfor

MinPrins skriver:

Jeg har været forstoppelse hvor der var en prop i tarmen og kun det vandlige kunne komme igennem... jeg tog 4 poser movicol dagligt... en om morgenen, en til frokost, en om eftermiddagen og en om aftenen 

Hvornår gik der så hul igennem? Har nemlig været forstoppet i pæn lang tid nu 

Anmeld Citér

26. maj 2016

1977

Profilbillede for 1977

Hvis du er tømt ud, så behøver du ikke tage det. Ellers lyder det meget som obstipationsdiarre, og så skal du tage det.

Anmeld Citér

26. maj 2016

MEAK

Det tager tid for tarmene at komme i gang efter forstoppelse, så du skal fortsat tage brevene. Det er jo kun knap en uge siden, og som jeg læser det, har du kun taget et par breve? 

Typisk 3-4 breve dagligt i 1-2 uger og så nedtrapning for at se om kroppen klarer det selv.

Og ja, det er faktisk meget ofte at personer med svær forstoppelse har diarré, fordi kun væsken fra tarmen kan passere "proppen".

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.