Diosa85 skriver:
Han er altid blevet vugget i søvn i en slyngevugge og når han så vågnede første gang blev han lagt i min seng.
Men han vågner konstant når han ligger i min seng eller i slyngevuggen. Og får en rigtig dårlig søvn.
Derfor læser jeg ham som at han er klar til at sove selv. Han vil nemlig ikke ligge hos mig mere.
Og igen. Så de 3 første dage gik jo nemt uden gråd og han sover igennem når han først falder i søvn og er glad når han vågner om morgenen
Men børn kan jo hele tiden ændre behov. Og selvom det gik fint de første par dage, så har noget jo tydeligvis ændret sig. Hans gråd og modstand synes jeg nu taler sit tydelige sprog, han er ikke tilfreds med situationen og i bliver nødt til at prøve noget andet. Hvad det andet noget så skal være må i jo finde ud af, i kender jo jeres barn bedst.
Og så tror jeg bare at der altid vil være perioder hvor putning ikke er nemt, og det kan jo skyldes mange ting. Tænder, udvikling osv. Selvom det er hårdt når det står på, skal det nok gå over igen. Jeg mindes også at vores søn havde en svær putte periode og den alder, men det gik over igen efter et par uger. Nu er vi der så igen, her ved 14 måneder lyse tider kombineret med at han lige har lært at gå, gør at putning gerne tager en time. Men vi hænger i. Her hjælper det at rummet er total mørklagt.
Kan det måske være at i putter ham enten for tidlig eller for sent? Måske er han han enten ikke træt nok eller for træt? Det kunne måske være værd at prøve jer lidt frem der med et andet putte tidspunkt. Vores dreng bliver gerne puttet en times tid senere når det er så lyst her om sommeren. Han bliver bare ikke træt på samme måde når det er lyst ude selvom det er aften.
Anmeld
Citér