Hvorfor sværere og sværere?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. maj 2016

Diosa85

serinasmor skriver:

Kan det være en mulighed at bygge en himmel til tremmesengen? Slyngevuggen har en hule stemning - det samme med barnevognen... 

Tremmesengen er til gengæld  helt åben -  med mindre  i har gjort noget allerede...  

Er der lyst /lysere på værelset end hvor han plejer  sove? 

Det kunne måske være en mulighed. Det har jeg ikke tænkt over. 

Det er samme værelse som han altid er puttet i. Så lyset er det samme 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2016

MRS.Thomsen

Mit første barn melder først sin ankomst om 4 måneder, så jeg er bestemt ikke ekspert på området... Jeg læste dog en blog på et tidspunkt, hvor dit problem blev nævnt.

Løsningen i det tilfælde var at lægge en varmedunk i sengen først. På den måde er madressen varmet lidt op inden den lille puttes i den, og det kan virke mere trygt og mere som at være i mors favn. Måske det også kan virke i dit tilfælde? 

Anmeld Citér

22. maj 2016

migxher

Diosa85 skriver:

Han er altid blevet vugget i søvn i en slyngevugge og når han så vågnede første gang blev han lagt i min seng. 

Men han vågner konstant når han ligger i min seng eller i slyngevuggen. Og får en rigtig dårlig søvn. 

Derfor læser jeg ham som at han er klar til at sove selv. Han vil nemlig ikke ligge hos mig mere. 

Og igen. Så de 3 første dage gik jo nemt uden gråd og han sover igennem når han først falder i søvn og er glad når han vågner om morgenen 

Men børn kan jo hele tiden ændre behov. Og selvom det gik fint de første par dage, så har noget jo tydeligvis ændret sig. Hans gråd og modstand synes jeg nu taler sit tydelige sprog, han er ikke tilfreds med situationen og i bliver nødt til at prøve noget andet. Hvad det andet noget så skal være må i jo finde ud af, i kender jo jeres barn bedst.

Og så tror jeg bare at der altid vil være perioder hvor putning ikke er nemt, og det kan jo skyldes mange ting. Tænder, udvikling osv. Selvom det er hårdt når det står på, skal det nok gå over igen. Jeg mindes også at vores søn havde en svær putte periode og den alder, men det gik over igen efter et par uger. Nu er vi der så igen, her ved 14 måneder lyse tider kombineret med at han lige har lært at gå, gør at putning gerne tager en time. Men vi hænger i. Her hjælper det at rummet er total mørklagt.

Kan det måske være at i putter ham enten for tidlig eller for sent? Måske er han han enten ikke træt nok eller for træt? Det kunne måske være værd at prøve jer lidt frem der med et andet putte tidspunkt. Vores dreng bliver gerne puttet en times tid senere når det er så lyst her om sommeren. Han bliver bare ikke træt på samme måde når det er lyst ude selvom det er aften.

Anmeld Citér

22. maj 2016

Diosa85

MRS.Thomsen skriver:

Mit første barn melder først sin ankomst om 4 måneder, så jeg er bestemt ikke ekspert på området... Jeg læste dog en blog på et tidspunkt, hvor dit problem blev nævnt.

Løsningen i det tilfælde var at lægge en varmedunk i sengen først. På den måde er madressen varmet lidt op inden den lille puttes i den, og det kan virke mere trygt og mere som at være i mors favn. Måske det også kan virke i dit tilfælde? 

Hmm det ved jeg ikke. For det er ikke starten problemet opstår. Han får sit flaske og er faktisk lige ved at falde i søvn. Så spytter han den ud når han ikk vil have mere og lægger sig om på siden, tager sin sut og ligeså snart øjnene lukker i så bliver han sur over det også begynder han 

Anmeld Citér

22. maj 2016

Diosa85

migxher skriver:

Men børn kan jo hele tiden ændre behov. Og selvom det gik fint de første par dage, så har noget jo tydeligvis ændret sig. Hans gråd og modstand synes jeg nu taler sit tydelige sprog, han er ikke tilfreds med situationen og i bliver nødt til at prøve noget andet. Hvad det andet noget så skal være må i jo finde ud af, i kender jo jeres barn bedst.

Og så tror jeg bare at der altid vil være perioder hvor putning ikke er nemt, og det kan jo skyldes mange ting. Tænder, udvikling osv. Selvom det er hårdt når det står på, skal det nok gå over igen. Jeg mindes også at vores søn havde en svær putte periode og den alder, men det gik over igen efter et par uger. Nu er vi der så igen, her ved 14 måneder lyse tider kombineret med at han lige har lært at gå, gør at putning gerne tager en time. Men vi hænger i. Her hjælper det at rummet er total mørklagt.

Kan det måske være at i putter ham enten for tidlig eller for sent? Måske er han han enten ikke træt nok eller for træt? Det kunne måske være værd at prøve jer lidt frem der med et andet putte tidspunkt. Vores dreng bliver gerne puttet en times tid senere når det er så lyst her om sommeren. Han bliver bare ikke træt på samme måde når det er lyst ude selvom det er aften.

Der er tydeligvis et eller andet. Derfor jeg spørger til råds fordi jeg simpelthen ikk kan afkode problemet. 

Har prøvet det med tidspunkt. Han er altid blevet lagt mellem 18:30 og 19:00. Nu lægger jeg ham en time senere når han begynder at gnide næse som er hans træt tegn. 

Og han lægger sig også uden problemer, tager sin flaske og drikker til han ikk vil ha mere og slipper den, tager sin sut og lægger sig om på siden og lukker øjnene. Men så begynder det. 

Har prøvet at bøvse ham af efter men der kommer intet. 

Anmeld Citér

22. maj 2016

Diosa85

migxher skriver:

Og man kan godt få en slyngevugge i junior størrelse. Måske det er en mulighed

hov havde ikke lige set denne besked. 

Det ved jeg godt man kan. Men har for det færste ikke pengene eller pladsen til en. Og vil gerne have ham væk fra at blive vugget i søvn inden han starter i vuggestue til d 1.  Plus han sover ikk godt i den da den er for varm og han ikk kan vende sig pga hans skinner 

Anmeld Citér

22. maj 2016

serinasmor

Diosa85 skriver:

Det kunne måske være en mulighed. Det har jeg ikke tænkt over. 

Det er samme værelse som han altid er puttet i. Så lyset er det samme 

Hvis i ikke har en liggende så se om i kan bygge en...  Fx af renseri bøjler og et lagen,  eller ophæng af snore i loftet ... 

Anmeld Citér

22. maj 2016

Diosa85

serinasmor skriver:

Hvis i ikke har en liggende så se om i kan bygge en...  Fx af renseri bøjler og et lagen,  eller ophæng af snore i loftet ... 

Det tror jeg at jeg vil prøve i aften. Prøver om jeg ikke kan lave en lidt kreativ en og se om det fungerer inden jeg køber en ny eller sætter mormor til at sy en 

Anmeld Citér

22. maj 2016

migxher

Diosa85 skriver:

Der er tydeligvis et eller andet. Derfor jeg spørger til råds fordi jeg simpelthen ikk kan afkode problemet. 

Har prøvet det med tidspunkt. Han er altid blevet lagt mellem 18:30 og 19:00. Nu lægger jeg ham en time senere når han begynder at gnide næse som er hans træt tegn. 

Og han lægger sig også uden problemer, tager sin flaske og drikker til han ikk vil ha mere og slipper den, tager sin sut og lægger sig om på siden og lukker øjnene. Men så begynder det. 

Har prøvet at bøvse ham af efter men der kommer intet. 

Så tror jeg altså bare det er en fase han skal igennem, måske noget tigerspring? Hæng i og hold ud. Det er bare pisse træls og pisse hårdt, men det skal nok blive bedre.
Det er nok ikke lige det du vil høre og det er selvfølgelig ikke en løsning, men nogen gange tror jeg bare at de kære små gør nogen ting og opfører sig tosset, uden der nødvendigvis er en her og nu løsning på det. Så må man bare favne dem, være der for dem og så ellers hænge i. Nogengange synes jeg også det hjælper lidt at sige til sig selv at det er en fase og det går over igen   Fordi ens tålmodighed kan virkelig blive sat på en prøve. 

Anmeld Citér

22. maj 2016

Diosa85

migxher skriver:

Så tror jeg altså bare det er en fase han skal igennem, måske noget tigerspring? Hæng i og hold ud. Det er bare pisse træls og pisse hårdt, men det skal nok blive bedre.
Det er nok ikke lige det du vil høre og det er selvfølgelig ikke en løsning, men nogen gange tror jeg bare at de kære små gør nogen ting og opfører sig tosset, uden der nødvendigvis er en her og nu løsning på det. Så må man bare favne dem, være der for dem og så ellers hænge i. Nogengange synes jeg også det hjælper lidt at sige til sig selv at det er en fase og det går over igen   Fordi ens tålmodighed kan virkelig blive sat på en prøve. 

Jo det kunne måske godt være tigerspring. Det er da rigtig der er et omkring den her tid. Det er bare kommet fra den ene dag til den anden. 

Men nu prøver jeg som Serenasmor foreslog og lave en sengehimmel og skærme ham lidt af i aften. Måske det hjælper bare lidt på det. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.