stor forskel på planlagt kejsersnit (tidspunkt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.866 visninger
11 svar
6 synes godt om
19. maj 2016

Grna

Hej baby.dk

hvordan kan det være, at der er så stor forskel på planlagt kejsersnit i forhold til hvor langt man er henne? Jeg har foranliggende moderkage og har flere gange været indlagt grundet kraftig blødning. På Skejby (hvor vi høre til indtil jeg er 35 uger henne) vil de lave planlagt kejsersnit i uge 37 (det gør de ved alle med foranliggende moderkage, som har oplevet voldsom blødning) men i Horsens gør de det først i uge 39, men ingen forventer at man kommer meget længere end uge 36 max. 37 før det ende i akut kejsersnit. Men hvorfor vil Horsens vente til uge 39 når det er 99% sikkert at jeg ikke kommer så langt? Vi skal til samtale i Horsens den 25 maj hvor jeg er 34 uger henne, men håber at i kan give noget forklaring inden 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2016

serinasmor

Grna skriver:

Hej baby.dk

hvordan kan det være, at der er så stor forskel på planlagt kejsersnit i forhold til hvor langt man er henne? Jeg har foranliggende moderkage og har flere gange været indlagt grundet kraftig blødning. På Skejby (hvor vi høre til indtil jeg er 35 uger henne) vil de lave planlagt kejsersnit i uge 37 (det gør de ved alle med foranliggende moderkage, som har oplevet voldsom blødning) men i Horsens gør de det først i uge 39, men ingen forventer at man kommer meget længere end uge 36 max. 37 før det ende i akut kejsersnit. Men hvorfor vil Horsens vente til uge 39 når det er 99% sikkert at jeg ikke kommer så langt? Vi skal til samtale i Horsens den 25 maj hvor jeg er 34 uger henne, men håber at i kan give noget forklaring inden 

Det er vel den interne politik på det enkelte hospital der gør det ...

Alle hospitaler har deres egen måde at gøre tingene på - når de overordnede retningslinjer er opfyldt 

Det kan sagtens være et spørgsmål om økonomi

Anmeld Citér

19. maj 2016

SofiaMik

Jeg tror, at det handler om babys helbred. Undersøgelser viser, at baby har bedst af at blive taget så tæt på termin som muligt, så baby får færre problemer med feks vejrtrækning og ikke behøver at komme i kuvøse. Mener faktisk, at man kom frem til at uge 39 var bedst.

Anmeld Citér

19. maj 2016

MissTas

Grna skriver:

Hej baby.dk

Man siger jo at baby er færdigdannet når man runder 37+0 så hvorfor de ikke vælger det i din situation er et godt spørgsmål? Måske der er forskellige retningslinjer fra sygehus til sygehus. Er spændt på hvornår jeg får lov at få planlagt kejsersnit, skal have det foretaget i Aalborg. 

Anmeld Citér

19. maj 2016

Kløver

MissTas skriver:

Man siger jo at baby er færdigdannet når man runder 37+0 så hvorfor de ikke vælger det i din situation er et godt spørgsmål? Måske der er forskellige retningslinjer fra sygehus til sygehus. Er spændt på hvornår jeg får lov at få planlagt kejsersnit, skal have det foretaget i Aalborg. 

Jo men det er i de fleste tilfælde der hvor bany selv vælger at komme ud og hvor de ikke betegnes som præmatur, men nu længere du kommer nu færre komplikationer er eer generelt  

til TS. Der er forskel på slutte kejsersnit. Har man i forvejen besluttet det er ks, bliver et ks semi akut, alt foregår på samme måde som planlagt, bare før den planlagte dato. Der er de generelle retningslinjer men meget spiller ind ifht hvor tæt på termin man lægger et kejsersnit  

Anmeld Citér

19. maj 2016

mortilpige

Jeg har selv foranliggende moderkage, men dette har de slet ikke snakket om som en årsag til at ligge kejsersnittet før tid..

Jeg har fået en tid til planlagt kejsersnit 1 dag før termin, altså 39+6. 

Dette grundet at det vil ha, at baby er så længe i maven som muligt, og som de selv siger, så ved de godt, at der på denne måde så kommer flere ind der selv går i fødsel. Men så laver de bare det planlagte kejsersnit der. 

Det er bedre for baby, for jo mere tid i maven jo bedre 

Anmeld Citér

19. maj 2016

Fru Ebied

Jeg skal have planlagt kejsersnit den 24 August, 4 dage før termin. Jeg har foranliggende moderkage og tabte 2 liter blod i 2007, også ved et planlagt kejsersnit 10 dage før tid.

I 2007 var min datter 3 dage på børneafdelingen med sonde, C-pap og for meget urinsyre i blodet.

Netop derfor vælger man at udskyde så længe som overhovedet muligt, hvilket virkelig glæder mig.

De 3 dage var ikke sjove. 

Måske en uge mere havde givet hende en nemmere start på livet...

Lyder lidt underligt med Skejbys argument, for man bløder vel ikke mindre i uge 37 end 39? 

Mvh Fru Ebied

Anmeld Citér

20. maj 2016

Grna

mortilpige skriver:

Jeg har selv foranliggende moderkage, men dette har de slet ikke snakket om som en årsag til at ligge kejsersnittet før tid..

Jeg har fået en tid til planlagt kejsersnit 1 dag før termin, altså 39+6. 

Dette grundet at det vil ha, at baby er så længe i maven som muligt, og som de selv siger, så ved de godt, at der på denne måde så kommer flere ind der selv går i fødsel. Men så laver de bare det planlagte kejsersnit der. 

Det er bedre for baby, for jo mere tid i maven jo bedre 

Jeg har desværre bøvlet meget med blødning fra uge 30' hvor jeg blev hastede til Skejby, fik lungemodning og det var tæt på at ende i akutkejsersnit. Har du hel eller delvist foranliggendemoderkage? 

Anmeld Citér

20. maj 2016

Grna

MissTas skriver:

Hvorfor skal du have kejsersnit? Jeg synes virkelig også det er underligt  hvornår skal du til samtale med Ålborg sygehus ? 

Anmeld Citér

20. maj 2016

MissTas

Grna skriver:

Hvorfor skal du have kejsersnit? Jeg synes virkelig også det er underligt  hvornår skal du til samtale med Ålborg sygehus ? 

Skal jeg pga kompliceret første fødsel og en kronisk leversygdom som gør at det ville være et for stort pres på min lever at føde selv. Jamen det skal jeg i juli måned

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.