"Tiggeri" på baby.dk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. maj 2016

Carina:-)

blæksprutten skriver:

Det er vist en tendens overalt og til enhver lejlighed, fx julehjælp, sommerferiehjælp osv., samt diverse indsamlinger til forskellige ting. Jeg er gået helt kold på alt der. Har prøvet at give en kæmpe sæk fint baby tøj væk til en 'trængende' ung pige (troede jeg). Fandt så ud af hun havde kørt det hele på lossepladsen fordi det ikke var mærketøj Nu giver jeg kun mine ting væk i omgangskredsen eller til Mødrehjælpen,  så kan de tjene en lille skilling på det. Giver et fast beløb til Folkekirkens Nødhjælp hver måned og til Mødrehjælpen til jul og holder mig nu til det. Tiggeri til dagen og vejen holder jeg mig fra. 

Jeg gav nogle  år fast en julepakke med alt til jul og julekalender julegaver osv osv til en familie jeg havde "fundet " på facebook.

Det stoppede så da jeg en dag læste om hvor meget de glædede sig til jul - Ikke fordi de fik den kæmpe kasse fra mig men fordi de skulle 14 dage til Thailand,

Har man råd til at tage 5 mand til Thailand i julen har man dælme også råd til at betale for sin jul selv.

Så nu giver jeg til kirker for håber/tror på at de godt ved hvem af deres sognebørn der er trængende og hvem der bare gerne vil have tingene betalt. 

Har så også oplevet at det babytøj jeg har givet er blevet sat til salg Så mister man altså lysten til at give sit fine mærketøj væk.

Så nu ryger det til krisecenter mødrehjælpen eller børnehjørnet hvor overskuddet går til at hjælpe forældre med økonomiske prob. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2016

Leneur

Man kan vel spørge ind til hvor personen bor henne og aftale at man enten kan tage med ud at handle eller komme forbi med en købmandspose ( ville jeg selv elske) Hvis personen ikke er interesseret i det. Jamen så kan man desværre ikke hjælpe.

Skal så siges at jeg selv har modtaget penge af den dejligste kvinde herinde, endda ad 2 omgange. På trods af tilskud fik jeg en meget dyr tandlægeregning i november måned og hun indsatte penge til både til at dække et overtræk og til at vi kunne komme til julehygge i min datters klasse. 

I december måned kontakter hun mig selv igen og spørger til om jeg havde råd til en julegave til min datter og der havde jeg fået en varmeregning, tror jeg det var. Så der sagde jeg ja tak igen. Slugte min stolthed og tog imod, for min datters skyld. Hendes største ønske var et par walkie talkier og dem har vi stadig meget glæde ud af og det havde jeg ikke kunnet give hvis ikke det var for den skønne kvinde. Hun får en kærlig tanke hver gang vi tager dem frem og jeg kan se glæden i min datters ansigt når vi leger med dem. Så hende er jeg for evig taknemmelig til... ❤️

Som sagt og skrevet før, findes der brodne kar i alle lag, høj som lav og selvfølgelig skal man være skepsis men ville da være utroligt ked af hvis det betyder at man slet ikke vil hjælpe nogen længere. 

Jeg kan ikke gøre så meget selv men giver gladeligt alt væk af det vi ikke selv bruger hvad enten det er tøj, legetøj, møbler osv. 

Anmeld Citér

18. maj 2016

Loa

Carina:-) skriver:

Jeg gav nogle  år fast en julepakke med alt til jul og julekalender julegaver osv osv til en familie jeg havde "fundet " på facebook.

Det stoppede så da jeg en dag læste om hvor meget de glædede sig til jul - Ikke fordi de fik den kæmpe kasse fra mig men fordi de skulle 14 dage til Thailand,

Har man råd til at tage 5 mand til Thailand i julen har man dælme også råd til at betale for sin jul selv.

Så nu giver jeg til kirker for håber/tror på at de godt ved hvem af deres sognebørn der er trængende og hvem der bare gerne vil have tingene betalt. 

Har så også oplevet at det babytøj jeg har givet er blevet sat til salg Så mister man altså lysten til at give sit fine mærketøj væk.

Så nu ryger det til krisecenter mødrehjælpen eller børnehjørnet hvor overskuddet går til at hjælpe forældre med økonomiske prob. 

Anmeld Citér

18. maj 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg giver gerne til folk i nød. Både tøj og mad, og hvad jeg ellers har liggende som ikke bliver brugt. Men penge er jeg ikke meget for at sende til andre, så hellere gennemgå fryseren og se hvad jeg kan undvære. - Jeg er lidt en "hoarder" når det kommer til mad, så min fryser er altid fuld, og der er altid enten færdige retter (hjemmelavet) eller gode ingredienser til masser af mad, som jeg sagtens kan undvære lidt af. 

Har også haft givet tøj væk, selvom jeg oftest forsøger at sælge det. Men jeg kunne f.eks. ikke få solgt min datters tøj i str 86, så det gav jeg til en ung mor der ikke havde råd til at købe tøj til hendes datter der var ved at vokse ud af str 80.

Jeg elsker at give væk på den måde, synes det er fantastisk at vide at man har hjulpet nogen på den måde! Jeg ved hvor taknemmelig jeg selv bliver hvis/når jeg får sådan noget hjælp.

Anmeld Citér

18. maj 2016

klmf

Sprit25 skriver:

SERIØST?! Fuck hvor nederen

Ja Havde hun da så i det mindste givet det videre Men tror endda jeg fik hug herinde for at være knotten over det Noget med, at når man giver noget i gave,  så kan man ikke bestemme hvad modtageren skal gøre med det... Men giver så bare ikke mine gode brugbare ting væk til utaknemmelige møgtøser mere

Anmeld Citér

18. maj 2016

alenemor42

blæksprutten skriver:

Ja Havde hun da så i det mindste givet det videre Men tror endda jeg fik hug herinde for at være knotten over det Noget med, at når man giver noget i gave,  så kan man ikke bestemme hvad modtageren skal gøre med det... Men giver så bare ikke mine gode brugbare ting væk til utaknemmelige møgtøser mere

Har været ude for næsten det samme, en stor sæk baby tøj til en der var såkaldt "uden midler" men der var ikke nok mærketøj til at hun ville have det. 

Så fik røde kors det ... der blev jeg sgi tøsefornærmet...... ikke nok mærketøj  pffff seriøst altså

Anmeld Citér

18. maj 2016

Kløver

Har været ude for næsten det samme, en stor sæk baby tøj til en der var såkaldt "uden midler" men der var ikke nok mærketøj til at hun ville have det. 

Så fik røde kors det ... der blev jeg sgi tøsefornærmet...... ikke nok mærketøj  pffff seriøst altså

Godt nok også langt ude  

heg hjalp en gang en mor, af flere omgange. Både med at låne penge og en dag handlede jeg ind for gende da hun hverken havde mad, bleer eller mme. Hun stod ofte uden mad og bleer, både til den ældste og hendes lille baby, selvom de var 2. Og synes det var synd for børnene. Efter at have afleveret de fyldte indkøbsposer, mødte heg hende da vi hentede børn. Der blev jeg godt nok sur, så da hun skulle betale de penge tilbage hun skyldte og bad om udsættelse sagde jeg nej, da vi selv ikke har vildt med penge. Senere bad hun igen om et lån, og det var så 1000kr ( og vidste kun hvem hun var gennem dagplejen hvor begge vires børn gik, og havde tit set hende "tigge" om mad penge bleer osv på Facebook) vi havde så mistet en del penge pga noget mobil hacking og hun beskyldte mig for at lyve. Blev så tosset. 1 mdr senere uden en undskyld eller andet, bad hun igen om at låne penge, ignorerede hendes besked. Det var bare for meget :-0 

hun havde også fået nogle babyting som åbenbart ikke var fine nok da hun bagefter søgte nøjagtig de samme ting, men nu bare nogle fine modeller som åbenbart skulle være gratis 

Anmeld Citér

18. maj 2016

A. Nonymsen

Jeg har selv haft oprettet en tråd her inde, for at få gode råd ti at klare sig (faktisk i forhold til at skralde) netop fordi jeg ikke ville tigge, men da en bruger så tilbød lidt fra hendes fryser osv var vi ikke i en situation hvor vi kunne sige nej. 

Vi var enormt taknemmelige, det hjalp os virkeligt. Vi er begge på su, med to børn så der skal ikke altid så meget til at det hele ramler økonomisk, som regel klarer vi den, men nogengange har man bare brug for en hjælpende hånd. 

Men nøj hvor jeg glæder mig til vi kan give til andre. Jeg forærer altid børnetøj osv væk, for det er den måde vi kan hjælpe andre

Anmeld Citér

18. maj 2016

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Jeg synes nu heller ikke, at man skal lukke øjnene for, at flere og flere i Dk har problemer med at få økonomien til at hænge sammen pga stramninger alle steder.. Så de familier som er hårdt ramt, er nødsaget til at finde muligheder til at få en nogenlunde hverdag til at hænge sammen... De fleste klare det, men nogen render ind i problemer pga uforudsete regninger og må smide deres stolthed væk og bede om hjælp og det tager jeg hatten af for.. De er seje mennesker....

Jeg har nok et blødt hjerte, men jeg hjælper mange steder, hvor jeg kan... Sender også gerne penge, og jeg stopper ikke, fordi en vælger at snyde mig.. Vi har det godt økonomisk og vi mangler ikke noget i hverdagen... Alle har/kan få en hård periode og jeg vælger at håbe, at stod jeg med røven i vandskårben, at så ville folk hjælpe os... 

Og selvfølgelig er der folk som vil snyde.. Der er brodne kar alle steder.. Men så kan man spørge lidt mere ind til tingene, før man smider pengene afsted, men jeg ville blive ked af, hvis folk mistro herinde, for folk til at stoppe med at søge efter hjælp.... 

Anmeld Citér

18. maj 2016

helle85

Carina:-) skriver:

Det med tøj har jeg også prøvet.for en del år siden 4-5 år

Jeg forærede en et par sække tøj (ikke mærke tøj)

Kort tid efter kunne jeg se hun stort set havde sat det hele til salg. Jeg blev så gal at jeg skrev på hende opslag. 

Mest fordi vi selv var lidt på røven dengang og selv kunne have brugt de penge til  andet tøj.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.