Mam flasker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. maj 2016

serinasmor

ninibadini skriver:

Vi bruger mam anticholic. Jeg laver altid en flaske af gangen (det skal du også i de første måneder, herefter må du lave til et døgn og sætte i køleskabet). Så jeg kan ikke lige svare på det med om de tager smag. Men de holder i hvert fald fint tæt i en rygsæk. Jeg lægger dem dog altid i en frysepose inden, bare for en sikkerheds skyld. Vi varmer altid i mikroovnen, så jeg ved ikke hvordan det er at varme i en gryde. Men hvis vi skal i byen et sted uden mikroovn, plejer jeg at blande koldt vand (selvfølgelig kogt afkølet i starten, nu kan jeg tage fra vandhanen, da han er over 4 mdr) og så koger jeg en slat vand i en elkedel og blander sammen, så det får rette temperatur og så pulver i. Det går i hvert fald meget hurtigere end at varme i en gryde!

Vi har ingen microovn ... Den døde efter tro tjeneste med opvarmning af flasker vi ville ikke skulle bruge en microovn til andet end opvarmning af flasker og har ikke rigtigt plads til én - derfor spørgsmålet  

Og måske er reglerne lavet om men da vi blev forældre og startede på flaske rådede sundhedsplejerske os til at lave til et døgn ad gangen - hun var 10 dage på det tidspunkt så det er vist som man  tager det om man "må" eller ej 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2016

Diosa85

serinasmor skriver:

Vi har ingen microovn ... Den døde efter tro tjeneste med opvarmning af flasker vi ville ikke skulle bruge en microovn til andet end opvarmning af flasker og har ikke rigtigt plads til én - derfor spørgsmålet  

Og måske er reglerne lavet om men da vi blev forældre og startede på flaske rådede sundhedsplejerske os til at lave til et døgn ad gangen - hun var 10 dage på det tidspunkt så det er vist som man  tager det om man "må" eller ej 

Det er lavet om. Det står direkte skrevet på MME pakkerne. 

Der er fundet ud af at der gemmer sig mange bakterier i flaskerne som et spædbarns mave ikke kan tåle og vil våge at påstå at spørger du sp Idag får du samme svar. 

Anmeld Citér

17. maj 2016

ninibadini

serinasmor skriver:

Om det har været anderledes før, det ved jeg ikke. Men der står i hvert fald i alle informationer om flasker/ mme at man skal lave en ny hver gang. Men det er jo i sidste ende dit valg Jeg synes dog ikke at det sparer væsentligt tid at lave til et helt døgn. Jeg varmer bare vandet og putter pulver i når det er varmet.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.