Hvad syntes i om det navn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.417 visninger
21 svar
43 synes godt om
16. maj 2016

Anonym trådstarter

Jeg skriver som anonym da navnet til vores kommende pige er hemmeligt indtil dåben, men vil gerne høre jeres mening om det  

Der er ikk noget der 100% er besluttet endnu, men det er det vi er på lige nu..  

Aya Galadriel 

Aya som fornavn og Galadriel som mellemnavn og så vores efternavn også.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Jeg skriver som anonym da navnet til vores kommende pige er hemmeligt indtil dåben, men vil gerne høre jeres mening om det  

Aya Galadriel 

Personligt har jeg det meget svært ved fan-baserede navne. Jeg er stor fan af bl.a. LOTR, Harry Potter og The Hunger Games (fantasy generelt), og min datters far er ligeledes stor fan af nogle rimelig "nørdede" ting. Men jeg ville aldrig navngive mit barn efter nogle af de ting. Synes måske et eller andet sted det er lidt barnligt. Har en nevø der hedder Anakin, og ja det er sgu lidt specielt

Men altså hver sin smag! - Jeg ville ikke gøre det. Hvis I synes det er det sødeste navn, så skal I da bare navngive jeres datter sådan, ligegyldigt hvad andre synes om det. Min datter hedder Lenora Rae, og det fik da også et par kommentarer med på vejen (mest Rae) fordi det er et lidt specielt navn. Sådan er det når man vælger specielle navne til sine børn

Anmeld Citér

16. maj 2016

EAF

Anonym skriver:

Aya Galadriel 

Er overrasket over når man lige har læst det een gang og derefter udtalt det, hvor smukt og sødt det egentligt er... Håber lidt på at jeres efternavn ikke er et 'sen eller noget meget danskklingende for så lyder det nok lidt la la. for hvor er det dog egentligt sødt   Er dog meget nysgerrig på hvad mellemnavnet betyder, aldrig hørt eller set det før i bøger, aviser etc. 

Anmeld Citér

16. maj 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
EAF skriver:

Er overrasket over når man lige har læst det een gang og derefter udtalt det, hvor smukt og sødt det egentligt er... Håber lidt på at jeres efternavn ikke er et 'sen eller noget meget danskklingende for så lyder det nok lidt la la. for hvor er det dog egentligt sødt   Er dog meget nysgerrig på hvad mellemnavnet betyder, aldrig hørt eller set det før i bøger, aviser etc. 

Galadriel er en elverdronning fra Ringenes Herrer (sådan helt kort fortalt)

Anmeld Citér

16. maj 2016

EAF

MummiT skriver:

Galadriel er en elverdronning fra Ringenes Herrer (sådan helt kort fortalt)

Elvere er meget smukke, men øv lettere skuffet - troede reelt det var deres eget særlige mellemnavn... Og ikke et påfund fra en film... Tak for svar. 

Anmeld Citér

16. maj 2016

Anonym trådstarter

EAF skriver:

Det er elverdronningen fra Ringenes herre, og så syns vi bare det lød godt sammen med Aya  

Men vi hedder "desværre" noget så ueventyrligt som Jacobsen til efternavn.. 

Anmeld Citér

16. maj 2016

Aristocats

Jeg havde ikke valgt mellemnavnet. 

Anmeld Citér

16. maj 2016

Rauw

Synes det er fint. Men er andres mening ik lidt ligemeget hvis bare i kan li det? 

Anmeld Citér

17. maj 2016

Patriark

Anonym skriver:

Aya Galadriel 

Det kommer helt an på efternavnet. Hvis I hedder Hansen, Jensen eller noget lignende er det lidt underligt- Aya Galadriel Sørensen, det swinger bare ikke rigtigt.

Anmeld Citér

17. maj 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
Anonym skriver:

Det er elverdronningen fra Ringenes herre, og så syns vi bare det lød godt sammen med Aya  

Men vi hedder "desværre" noget så ueventyrligt som Jacobsen til efternavn.. 

Så synes jeg måske det skriger lidt i ørene.. På samme måde som f.eks Elvis Hansen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.