Begravelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.251 visninger
7 svar
6 synes godt om
6. maj 2016

SidselJensen

Hej . Vi har haft verdens dårligste oplevelse hvor vi miste vores nyfødte barn. Vi er i sår og vi ved ikke hvad vi skal gøre af os selv. Vi magte ikke noget som helst og familie prøver og hjælpe så godt man nu kan. Vi fik hjælp af noget som hedder 

http://www.begravelsesguiden.dk/ hvor de hjælp os med en masse ting bla at finde en bedemand og den støttet har været så stor. 

Er der nogle som har nogle ide til at fx ligge i kiste ? og en gravsteen. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2016

grinny

Vi lagde en hagesmæk med hans navn, en sut med hans navn, en lille bamse, et hjemmestrikket tæppe lavet personligt til ham af min moster som han blev svøbt i og det sæt tøj vi havde købt til at skulle bruge som hans første sæt blev han begravet i.

Stenen tog lang tid at finde men en dag vi var ude og køre så min mand en flot sort hjertesten som han synes det skulle være og det blev den 

Anmeld Citér

6. maj 2016

loop

SidselJensen skriver:

Hej . Vi har haft verdens dårligste oplevelse hvor vi miste vores nyfødte barn. Vi er i sår og vi ved ikke hvad vi skal gøre af os selv. Vi magte ikke noget som helst og familie prøver og hjælpe så godt man nu kan. Vi fik hjælp af noget som hedder 

http://www.begravelsesguiden.dk/ hvor de hjælp os med en masse ting bla at finde en bedemand og den støttet har været så stor. 

Er der nogle som har nogle ide til at fx ligge i kiste ? og en gravsteen. 

Det gør mig ondt at høre om jeres tab.

Mange vælger et gravsted, der er stort, så de en dag selv kan blive begravet samme sted, som deres barn.

Mange vælger en lille sten, hvor der feks kommer til at stå "sov sødt lille..", og eller stjerne for fødselsdag og kors for dødsdag(nogen gange jo samme dato).

Mange ligger sutter, bamser, et personligt brev, billeder af dem selv(og evt søskende) med i kisten.

Mit råd vil være at i gør det så personligt som muligt, uden at skele til hvordan man "bør" gøre. Der er ikke noget rigtigt og forkert.

Anmeld Citér

6. maj 2016

lineog4

Først kæmpe kram, og du er velkommen til at skrive personligt, kan altid henvise dig videre. 

I kisten lagde vi et billede af os familie, en bamse og hendes dyne - tror også mere men må indrømme jeg ikke kan huske det. Vi valgte selv at lægge hende kisten og slev skrue låget på. 

Lia blev begravet og vi har et enkelt gravsted. Gravstedet var meget vigtig i starten men nu er det mere her hjemme hun er til stede. Vi fandt selv en sten i Italien og fik den indgraveret der nede, ja faktisk fandt vi to og fik sat hendes billede på den anden. Gravstedet laver vi om en gang imellem lige som hvis hun havde værelse her hjemme

Anmeld Citér

13. maj 2016

SidselJensen

Hej med jer alle sammen  

Jeg er super taknemlig for jeres svar og vil da med sikkerhed overveje nogle af jeres ideer og råd - Jeg undskylder det sene svar men der har været så mange ting at se til. og har ikke lige haft overskud til så mange ting . 

Anmeld Citér

13. maj 2016

Mortil2+

Kæmpe kæmpe kram til jer  

Jeg tror ville ligge et billede af jer ned i kisten  - og måske en lille bamse eller sut.

Anmeld Citér

29. maj 2016

karivinc

Jeg ved godt, at denne tråd er to uger gammel, men jeg vil bare lige gøre dig opmærksom på, at man kan få billede på gravstenen. Det har to af mine veninder, som begge mistede deres børn kort tid efter fødslen.

Stort kram herfra 

Anmeld Citér

8. juni 2016

SidselJensen

Det med billede er en sød og fin ide  

Jeg er SÅ taknemlig for jeres støtte . 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.