Jeg blev sat i gang da jeg var gået 12 dage over termin. Jeg var slet ikke modnet det mindste og stadig helt lukket. Så jeg fik piller med, som jeg skulle sluge (De havde vist lige lavet om på procedurer, for det plejede at være stikpiller, men jeg ved ikke om det er nemmere at styre når man får dem peroralt?)
Jeg skulle tage seks piller i alt med to timers mellemrum. Så den sidste tog jeg onsdag aften kl 20. Jeg mærkede slet ikke noget hele dagen, men jeg vågnede ved midnat med kraftige veer med meget kort mellemrum. Vi kom ind til kontrol. Her var jeg kun åbnet én cm, så vi blev sendt hjem igen. Men vi var kun hjemme og vende, så blev det så kraftigt at jeg ikke kunne holde til det. I telefonen blev jeg lovet morfin og indlæggelse hvis jeg ikke var åbnet nok til at være i aktiv fødsel. Det var jeg heldigvis, så det er bare gået hurtigt på den times tid.
Herefter gik det dog ikke ret hurtigt. Jeg var i badekar som hjalp rigtig meget. Men da fødslen var ved at gå i stå, tog jm vandet, og det var desværre grønt. Så op på briksen igen, og jeg endte med epiduralblok og vestiumering. Kl 19, efter to timers pres, var han ude. Så altså, jeg fik første pille onsdag kl 10 og havde født torsdag kl 19.
Jeg håber virkelig ikke at jeg skal sættes i gang næste gang. Jeg tror, det var grunden til at veerne kom så kraftigt og konstant lige fra starten, og det har sikkert været grunden til det grønne fostervand. Det ville jeg godt nok gerne have været foruden. Men testen af navlestrengen efter fødslen viste at der havde været ilt nok til ham heldigvis.
Anmeld
Citér