Kontanthjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.374 visninger
15 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. april 2016

Anonym trådstarter

Jeg har idag meldt mig ind til kontant hjælp, jeg har en søn på 4 mdr. Så jeg skal naturligvis på barsel. 

Efter de nye regler får jeg penge næste uge, men hende jeg snakkede med vidste ikke hvor meget. 

Er der nogle der ved det ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2016

MinPrins

Uden at vide det 100% får du penge fra den dag du søger, og til den dag man normalt modtager penge... Så du burde kun få for et par dage...

Anmeld Citér

29. april 2016

Rauw

Mon ikke du får et startbeløb på ca 3500 efter skat nu her om en uge og så den 30 maj får du en alm kontanthjælp på ca 9-10 tusind efter skat? Sådan var det her. Har lige søgt sidste måned. 

Anmeld Citér

29. april 2016

Anonym trådstarter

MinPrins skriver:

Uden at vide det 100% får du penge fra den dag du søger, og til den dag man normalt modtager penge... Så du burde kun få for et par dage...

Nej, der er ny regel. Man kan først søge 1 mdr efter man har fået sidste løn 

Anmeld Citér

29. april 2016

Anonym trådstarter

Rauw skriver:

Mon ikke du får et startbeløb på ca 3500 efter skat nu her om en uge og så den 30 maj får du en alm kontanthjælp på ca 9-10 tusind efter skat? Sådan var det her. Har lige søgt sidste måned. 

Jamen jeg skal jo på barsel?? Jeg kan da ikke betale husleje osv på 3500kr

Anmeld Citér

29. april 2016

Hck

Profilbillede for Hck

Er du en far der skal på barsel nu ?, eller forstår jeg ikke dit indlæg rigtigt ?. Tænker at hvis du var en mor, så var du vel på barsel allerede, hvis barnet er 4 måneder

Anmeld Citér

29. april 2016

Rauw

Anonym skriver:

Jamen jeg skal jo på barsel?? Jeg kan da ikke betale husleje osv på 3500kr

Nej men det er bare ærgerligt. Startbeløbet er på 3500 ca efter skat. Og det er ens for alle. Om du kommer fra arbejdsmarkedet, uddannelse, barsel eller direkte ude af fængsel- start beløbet skal ikke kunne dække regninger men kun mad og div medicin. Det fik jeg at vide. 

Anmeld Citér

29. april 2016

Anonym trådstarter

Hck skriver:

Er du en far der skal på barsel nu ?, eller forstår jeg ikke dit indlæg rigtigt ?. Tænker at hvis du var en mor, så var du vel på barsel allerede, hvis barnet er 4 måneder

Jeg er mor. Nej, har ikke holdt barsel. Jeg har gået i skole. 

Anmeld Citér

29. april 2016

Sedigfor

Ring ind til kontanthjælp? 

Anmeld Citér

29. april 2016

Sedigfor

Rauw skriver:

Nej men det er bare ærgerligt. Startbeløbet er på 3500 ca efter skat. Og det er ens for alle. Om du kommer fra arbejdsmarkedet, uddannelse, barsel eller direkte ude af fængsel- start beløbet skal ikke kunne dække regninger men kun mad og div medicin. Det fik jeg at vide. 

Jeg har ikke fået noget start beløb (:

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.