Er sur og ked af det pga dagplejen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. april 2016

Benjamins'mor

Jeg ville klage over hende. 

Min søn stoppede fra dag til dag i sin første dagpleje, hun var virkeligt også modbydelig, hun var rigtigt dømmende fordi jeg kun var 17. Jeg klagede over hende og hun fik en reprimande af dagplejekontoret. 

Vi fik derefter en rigtigt sød dagpleje til ham, han elskede at være der og hun var bare rigtigt sød. Vi ville så gerne have vores datter der også, hun havde dog ikke plads, men hun trives tilgengæld rigtigt godt i vuggestuen. - Jeg ved godt i har en anden dagpleje fra på mandag. 

22 fridage siden februar, det er meget når det er udover ferie, så hun kan slet slet ikke tillade sig at blande sig. 

Men lige en sidste ting, det er selvfølgelig ikke okay hun reagere sådan ved i kommer for sent, det skal ikke gå udover jeres søn eller de andre børn, men du kan ikke forvente hun skriver til dig - derimod er det almen pli at man skriver til dagplejen hvis man er lidt forsinket. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2016

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Jeg synes Line kommer med nogle gode punkter-

Har selv en del børn og jeg er også slem til at tænke hvis vi er lidt stressede og tiden til nærvær er knap at det går nok for lige om lidt er det sommer og så har de alle 6 ugers ferie.

Men det er ikke ferie og weekender man skal hige imod hvis tiden alle de andre dage i året er pressede.

Det er ikke ferierne der redder det hele hvis hverdagen er noget skidt ( Og det er den self . ikke altid men ved med mig selv at jeg er hurtig til at skubbe den dårlige samvittighed væk med at det gør ikke så meget for de får jo fri/ fridag og så er det ligemeget i dag - men det er det jo ikke og det ved man jo også godt) 

Jeg siger ikke det er sådan - men fik også tanken at hun måske ser på hele jeres barn og ikke bare lige de 2 dage.

Og mhs til den dag hvor han var den eneste ville jeg nok også finde en anden løsning hvis du eller din mand ikke kunne have ham  hjemme for det er ikke særligt socialt for et barn at være den eneste i dp især ikke hvis mor/ far er derhjemme og der er et alternativ

Og nej i princippet skal hun ikke blande sig om I får ham passet selv om I selv er der hjemme ,men hun skal blande sig hvis hun ser et barn der har brug for mere omsorg og tid .

Og det er aldrig rart at få at vide at man ikke gør det helt godt nok ,men tænker hun nok har ment det som en helhed og jeg ville personligt tage muligheden i at få en snak om hun ser noget som jeg ikke selv ser .

Jeg plejer at holde hjemme hvis det kan lade sig gøre, hvis han er den eneste, hun skal bare sige det. Hun har fået en del fridage på den konto. Og hvornår de andre henter kan jeg jo ikke gøre ved men vi henter så det ikke forstyrrer søvnen. Vil ikke hente før, bare for han skal vækkes, så synes jo ikke vi er unfair 

selvfølfelig skal fridage ikke undskylde for hverdag, men synes nu netop vi er obs på alle 4 unger skal tilgodeses, også selv i hverdagene. Så er det rengøring, opvask eller andet som må vente. Børnene er vores 1 prioritet og vi prøver at imødekomme hvad de hver især helst vil. Feks vil de store ofte slappe af med iPad når vi kommer hjem, så leger vi med de 2 mindste og evt tager nr 3 med i haven og nogle gange vil de store være med. Der er fællestid og da nr 3 ikke gider sidde og læse da han har krudt bagi, gør vi ofte de ting når han så er kommet i seng. Så synes egentlig vi kommer omkring dem men vil da klart se om vi kan blive bedre og optimere tiden. Daglige gøremål gør jeg jo ofte når børnene er afsted, på nær madlavning. Så selvom der selvfølgelig ikke er så mange timer i hverdagen, er de timer sammen med børnene. Vi er da ikke perfekte men føler heller ikke vi er så dårlige, så hun ramte nok bare et ømt punkt da hele vores liv er bygget op omkring børnene og alt vi gør er for deres skyld og for at give dem de bedste rammer 

Anmeld Citér

28. april 2016

Anonym trådstarter

Benjamins'mor skriver:

Jeg ville klage over hende. 

Min søn stoppede fra dag til dag i sin første dagpleje, hun var virkeligt også modbydelig, hun var rigtigt dømmende fordi jeg kun var 17. Jeg klagede over hende og hun fik en reprimande af dagplejekontoret. 

Vi fik derefter en rigtigt sød dagpleje til ham, han elskede at være der og hun var bare rigtigt sød. Vi ville så gerne have vores datter der også, hun havde dog ikke plads, men hun trives tilgengæld rigtigt godt i vuggestuen. - Jeg ved godt i har en anden dagpleje fra på mandag. 

22 fridage siden februar, det er meget når det er udover ferie, så hun kan slet slet ikke tillade sig at blande sig. 

Men lige en sidste ting, det er selvfølgelig ikke okay hun reagere sådan ved i kommer for sent, det skal ikke gå udover jeres søn eller de andre børn, men du kan ikke forvente hun skriver til dig - derimod er det almen pli at man skriver til dagplejen hvis man er lidt forsinket. 

Lyder ikke rart med fordomme 

forventer det ikke som sådan men vi har altid haft dialog, og vi har givet besked hvis vi kom før eller senere end vanligt, indenfor den margen hvor der normalt hentes/afleveres og giver besked ved fri. Så nej forventer da ikke hun bliver og venter osv. Men jo jeg synes det er høfligt lige at skrive de går, når det ikke er noget der sker normalt, har på 4 år haft 2-3 gange hvor der lige var et eller andet og en af gangene var det fordi hun havde givet forkert adresse til legestuen. Men måske hun bare føler hun kan sige ting fordi hun kender os så godt, måske vi nok bare har været kommet for tæt i forhold til hvad man normalt gør da vi har haft hende i næsten 4.5 år 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.