Bankende hovedpine, i samme side?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.402 visninger
12 svar
10 synes godt om
26. april 2016

marie_jon

Hej med jer☺️ Er der nogen af jer, som har oplevet nogenlunde det samme?

Jeg har det heldigvis ikke så tit, men når der så kommer, så føles det som anfald! Jeg har ca denne type hovedpine 2-3 gange om måneden. Den kommer ALTID efter jeg er vågner. Det begynder at banke i venstre side, af mit hoved. Kan ofte mærke lidt kvalme også. Det bliver værre og værre, og kan slet ikke ligge mig ned. Jeg plejer at tage et par panodiler, og de tager toppen. Så kan hovedpinen langsomt forsvinde til aften igen. Den sidder ALTID i samme side. Venstre side, og trykker/banker bag øjet. Kvalmen forsvinder i løbet af formiddagen. Jeg er IKKE lysfølsom! har været ved lægen, og hun har sendt mig til FYS. Fysioterapeuten er usikker på, om det er spændings hovedpine, da det ikke er hver/hverandre dag. Men nu prøver jeg lige FYS. Behandling. Har i øvrigt før i tiden, haft stor succes med akupunktur... Men... Hvis du/i er nået hertil, så tak fordi i gav jeg tid til lige at læse med☺️ Er her andre som lider af disse slags anfald? Eller noget der ligner? Rigtig god (hovedpine fri)dag��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2016

NCB89

Jeg følger lige med, har det nemlig på præcis samme måde.

Her er det dog "kun" en gang eller to om måneden, men det er frygteligt mens det står på. Har endnu ikke været ved læge, men det gør jeg næste gang det kommer, så det kan blive tjekket.

Anmeld Citér

26. april 2016

gokkelok

Jeg synes det lyder mest som migræne. Man behøver ikke være lysfølsom for det. 

Prøv at skrive hovedpine dagbog, hvor du skriver dato, behandling og symptomer, så kan lægen bedre stille en diagnose. 

Hvis du må og kan tåle det, så prøv at tage 2 treo næste gang, så snart du kan mærke det er på vej. De er bedre til hovedpine oh gide til migræne. 

Anmeld Citér

26. april 2016

larven

Jeg synes nu også det lyder som migræne.lider selv af det.har haft op til 20 anfald på en måned.det sidder i samme side og smerten er ikke til at holde ud. Det banker og dunker.du kan næsten ingenting.Mange har hormon betinget migræne.eller hvis de spiser bestemte ting fremkalder det et anfald. Jeg har prøvet alverdens ting og medicin. Intet hjælper 100%. 

Anmeld Citér

26. april 2016

LayLow

Jeg lider af (muligvis) af det samme du beskriver... Det er selvfølgelig svært at sige om det er nøjagtig det samme 

jeg har haft det i flere år hvor jeg er blevet behandlet for migræne osv, intet hjalp... i januar tog jeg så til tandlæge i desperation, eftersom hverken læge, fys eller kiropraktor kunne hjælpe... Det viste sig så at jeg har skævt bid og jeg har overanstrengt min kæbe i så stor en grad at tandlægen har henvist mig til en kæbepædagog (en der afspænder kæber) efter jeg fik det konstateret i januar har jeg været så bevidst om det at jeg måske har det max en gang om måneden nu...

så vil da muligvis anbefale dig en tandlæge 

Anmeld Citér

26. april 2016

Monski

Det du beskriver kunne godt lyde ligesom når jeg har migræne.

Jeg har det altid i samme side og ALTID sen aften. Har haft migræne siden jeg var 8-9 år og kun enkelte gange har det været om dagen. Virkelig mystisk faktisk.

Jeg havde ondt i hovedet hver eneste dag og derudover migræne 1-2 gange om ugen, så jeg startede til fys da jeg var 11 og der forsvandt min hovedpine og migræne fuldstændig indtil jeg blev 19. Det viste sig at være scenerne i mine knæhaser der ikke er vokset i samme tempo som resten af min krop og det skaber spændinger i både rygge, skulder og nakke. 

Håber du finder en løsning for det er virkelig forfærdeligt at døje med 

Anmeld Citér

26. april 2016

SofiaMik

Du har været ved tandlægen og få tjekket, at du ikke har en betændelse stående i en tand ikke?  Kan godt stå på i lang tid!

Anmeld Citér

26. april 2016

Risse

Fordi det kun er i den ene side af hovedet er jeg overbevist om at det er migræne. Når det så er sagt behøver det ikke være kronisk og kan sagtens være forsaget af eks. Spændinger i både nakke, skulder, kæbe, ja Hvor som helst. 

Lider selv af det men det kommer heldigvis ikke så meget længere. Her er det også en voldsom trykken ved tiningen og bag ved øjet og øjenbrynet og det føles som om der ikke plads - hvilket giver mening, da migræne er blodkar der udvider sig. Men bliv evt. Henvist til en neurolog, de kan fortælle dig langt mere end din læge kan.

God bedring!

Anmeld Citér

26. april 2016

årgang84

Profilbillede for årgang84

Jeg kom til at tænke lettere stress betonet spændinger. 

Havde du fået tjekket dit syn?  

Forkert seng, hovedpude. Træk. 

Anmeld Citér

26. april 2016

marie_jon

NCB89 skriver:

Jeg følger lige med, har det nemlig på præcis samme måde.

Her er det dog "kun" en gang eller to om måneden, men det er frygteligt mens det står på. Har endnu ikke været ved læge, men det gør jeg næste gang det kommer, så det kan blive tjekket.

Ja det er utrolig ubehageligt Håber ikke du får det mere����

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.