Et par spørgsmål om at være hjemmegående

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. april 2016

LBK

Jeg kan desværre intet få fra min kommune

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

25. april 2016

EnGodMor

Profilbillede for EnGodMor
ELSKER mine dejlige børn af hele mit hjerte
migxher skriver:

I min kommune kan man få tilskud 1 år til at gå hjemme jeg får 4926 udbetalt. Men det er vist forskellig fra kommune til kommune. Nogen steder kan man slet intet få. 

Ved du hvad grundlaget er for at man kun kan få  tilskuddet for et år?

Anmeld Citér

25. april 2016

migxher

Profilbillede for migxher
EnGodMor skriver:

Ved du hvad grundlaget er for at man kun kan få  tilskuddet for et år?

Jeg må ikke have anden indkomst, min dreng må ikke være indmeldt institution og han skal være fyldt 6 måneder

Anmeld Citér

25. april 2016

EnGodMor

Profilbillede for EnGodMor
ELSKER mine dejlige børn af hele mit hjerte
migxher skriver:

Jeg må ikke have anden indkomst, min dreng må ikke være indmeldt institution og han skal være fyldt 6 måneder

Okey, men hvorfor må du kun få tilskuddet i et år? 

Hvis du vælger at have ham hjemme i fx tre år, hvorfor må man så ikke få tilskud i de tre år? Men kun et år?

Anmeld Citér

25. april 2016

migxher

Profilbillede for migxher
EnGodMor skriver:

Okey, men hvorfor må du kun få tilskuddet i et år? 

Hvis du vælger at have ham hjemme i fx tre år, hvorfor må man så ikke få tilskud i de tre år? Men kun et år?

Det er bare de regler kommunen har lavet ? De vil ikke give tilskud længere end et år. Derefter er det for egen regning. Altså så må.man klare sig med mandens indkomst.

Anmeld Citér

26. april 2016

MorDrewa

LBK skriver:

det er da noget jeg flere gange har overvejet nu hvor nummer tre er kommet..

er man berettiget til nogen for for indtægt når man frivilligt går hjemme (fx kontanthjælp)

har i holdt jeres børn hjemme indtil skolealderen eller har de alligevel været i institution. 

Hej TS! 

Jeg er medlem af en gruppe på Facebook som hedder "moderne hjemmegående". I denne gruppe kan man finde råd og hjælp fra andre som er, har været eller som dig overvejer, at blive hjemmegående. 

Jeg er selv hjemmestuderende og venter mit trejde barn om 10 uger. 

Held og lykke med overvejelserne! ��

Anmeld Citér

26. april 2016

DBB

LBK skriver:

det er da noget jeg flere gange har overvejet nu hvor nummer tre er kommet..

er man berettiget til nogen for for indtægt når man frivilligt går hjemme (fx kontanthjælp)

har i holdt jeres børn hjemme indtil skolealderen eller har de alligevel været i institution. 

1. Nu er der så mange der har kommenteret på reglerne, det er nok ikke nødvendigt at jeg også gør det. Så vil bare sige at jeg håber for dig du gør det, det er så fantastisk! Jeg sagde mit job op i 2014 da min barsel med nr. 3 var slut og har virkelig nydt at have tiden til ungerne. Jeg blev gravid med nr. 4, den barsel er nu slut så skal tilbage på job. Men er fantastisk glad for at jeg har givet dem et par rolige år. Held og Lykke��

Anmeld Citér

27. april 2016

LBK

DBB skriver:

1. Nu er der så mange der har kommenteret på reglerne, det er nok ikke nødvendigt at jeg også gør det. Så vil bare sige at jeg håber for dig du gør det, det er så fantastisk! Jeg sagde mit job op i 2014 da min barsel med nr. 3 var slut og har virkelig nydt at have tiden til ungerne. Jeg blev gravid med nr. 4, den barsel er nu slut så skal tilbage på job. Men er fantastisk glad for at jeg har givet dem et par rolige år. Held og Lykke��

Jeg har bare så pokkers svært ved at se hvordan vi skal kunne få råd til det ��

Anmeld Citér

19. maj 2016

DBB

LBK skriver:

Jeg har bare så pokkers svært ved at se hvordan vi skal kunne få råd til det ��

Har I fundet ud af om det økonomisk kan lade sig gøre?

der er en del Facebook grupper for hjemmegående, prøv at tilmelde dig en af dem, der er mange der kan hjælpe med hvordan man får det til at hænge sammen.

Anmeld Citér

19. maj 2016

LBK

DBB skriver:

Har I fundet ud af om det økonomisk kan lade sig gøre?

der er en del Facebook grupper for hjemmegående, prøv at tilmelde dig en af dem, der er mange der kan hjælpe med hvordan man får det til at hænge sammen.

Økonomisk kunne det ikke lade sig gøre. Men jeg starter på job om 14 dage på kun 28 timer.. Det er helt perfekt .. Halvt hjemmegående

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.