Hvordan greb I det an? - Blefri

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.378 visninger
17 svar
6 synes godt om
22. april 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Min datter bliver 2 år til juli, og er super interesseret i potten. Det har hun egentlig været siden januar, men siden hun første gang tissede på potten i marts har det virkelig taget til. Hun vil helst ikke have ble på herhjemme, og bliver virkelig virkelig gal når jeg vil skifte hende. Hun har efter følgende tisset på potten et par gange både hjemme og i vuggestuen. 

Jeg har i dag valgt at prøve bare at give hende underbukser på, og så lade hende komme ud på potten ofte og tørre op når hun tisser i bukserne.

Hvordan gjorde I da jeres børn blev blefri? Hvor ofte kom de ud på potten? Har I nogle råd og tips?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2016

TNBC

MummiT skriver:

Min datter bliver 2 år til juli, og er super interesseret i potten. Det har hun egentlig været siden januar, men siden hun første gang tissede på potten i marts har det virkelig taget til. Hun vil helst ikke have ble på herhjemme, og bliver virkelig virkelig gal når jeg vil skifte hende. Hun har efter følgende tisset på potten et par gange både hjemme og i vuggestuen. 

Jeg har i dag valgt at prøve bare at give hende underbukser på, og så lade hende komme ud på potten ofte og tørre op når hun tisser i bukserne.

Hvordan gjorde I da jeres børn blev blefri? Hvor ofte kom de ud på potten? Har I nogle råd og tips?

Han er lidt aeldre her, men vi tog den af herhjemme, og han gaar selv ud, eller vi spoerg ham, I starten ret ofte om han skal derud.

Spoerg hende, tag hende med derude en gang I timen eller noget.

Anmeld Citér

22. april 2016

striber

Vi er gået igang med "Blefri på 3 dage" projektet idag. Ikke ensbetydende med at vi regner med hun er blefri mandag, men måske hun er mere bevidst om det der  

Hun fik bleen af da hun vågnede, og så har vi en potte med os rundt i huset Hun får et klistermærke når hun tisser i potten, og går glad ud og tømmer potten i toilettet

Hun får en "High five" og jubel, hver gang hun forsøger. 

Vi har indtil videre haft 2 tisseture på potten, og 4 i bukserne  Når hun har tisset, har jeg bare sagt, "Hov du har vist tisset, du har våde underbukser" og så sat hende på potten, og skiftet tøj, og tørt op. 

Lige nu sover hun til middag MED ble på, men vi tager den af, og fortsætter når hun vågner.

Jeg observere hende meget, så jeg prøver at lægge mærke til hvordan hun ser ud når hun skal tisse/tisser. For så kan jeg hjælpe hende til at nå det i tide. Har nogenlunde luret den. Men ikke hver gang

Min datter blev 2 i slut februar  

Anmeld Citér

22. april 2016

MamaGulloev

striber skriver:

Vi er gået igang med "Blefri på 3 dage" projektet idag. Ikke ensbetydende med at vi regner med hun er blefri mandag, men måske hun er mere bevidst om det der  

Hun fik bleen af da hun vågnede, og så har vi en potte med os rundt i huset Hun får et klistermærke når hun tisser i potten, og går glad ud og tømmer potten i toilettet

Hun får en "High five" og jubel, hver gang hun forsøger. 

Vi har indtil videre haft 2 tisseture på potten, og 4 i bukserne  Når hun har tisset, har jeg bare sagt, "Hov du har vist tisset, du har våde underbukser" og så sat hende på potten, og skiftet tøj, og tørt op. 

Lige nu sover hun til middag MED ble på, men vi tager den af, og fortsætter når hun vågner.

Jeg observere hende meget, så jeg prøver at lægge mærke til hvordan hun ser ud når hun skal tisse/tisser. For så kan jeg hjælpe hende til at nå det i tide. Har nogenlunde luret den. Men ikke hver gang

Min datter blev 2 i slut februar  

Ja det er også efter at have læst om det at jeg har besluttet at give hend underbukserne på i dag uden ble. 

So far har hun tisset 4 gange i bukserne, 1 på potten og noget i bleen. Hun virker egentlig til at synes det er mega fedt at slippe for bleen, så håber da hun fanger den og tisser mere på potten frem for i bukserne efter et par dage

Anmeld Citér

22. april 2016

striber

MummiT skriver:

Ja det er også efter at have læst om det at jeg har besluttet at give hend underbukserne på i dag uden ble. 

So far har hun tisset 4 gange i bukserne, 1 på potten og noget i bleen. Hun virker egentlig til at synes det er mega fedt at slippe for bleen, så håber da hun fanger den og tisser mere på potten frem for i bukserne efter et par dage

Her fik hun tisset 8 gange på potten idag og 6 gange i bukserne 

Er spændt på hvordan hun klare dagen imorgen Her virker hun også glad for bleen er af. Og sætter sig selv på potten en masse gange

Anmeld Citér

22. april 2016

MamaGulloev

striber skriver:

Er spændt på hvordan hun klare dagen imorgen Her virker hun også glad for bleen er af. Og sætter sig selv på potten en masse gange

Her blev det til 5 gange i bukserne og 4 på potten. Det synes jeg er temmelig fint!

Det virkede som om hun var ved at fange den her til aften, så er spændt på hvordan det går i morgen! - Hun var klart mere til at sidde på toilettet end på potten, så jeg overvejer lidt om jeg skal ud efter et lille sæde til toilettet

Anmeld Citér

22. april 2016

God-mor

MummiT skriver:

Min datter blev renlig, da hun var 2,7 år, og det startede med ligesom din datter at hun gerne ville både på potten og toilettet, og det fik hun lov til naturligvis. Hun ville heller ikke have ble på om dagen, og tog den selv af når vi gav den på, og så besluttede vi, at lade være at give ble på længere, og bad hende selv sige til. Vi mindede hende dog om jævnligt at hun skulle mærke efter, og de første 14 dage havde hun ca 1-2 uheld om dagen, og derefter havde hun ikke flere.  :-) 

Anmeld Citér

23. april 2016

MamaGulloev

striber skriver:

Hvordan gik det hos jer her på 2. dagen?

Her fik lavet prut 2 gange i bukserne og 3 gange på potten! - Det har hun ikke før lavet på potte

Og så tissede hun 5 gange i bukserne, men hele 7 gange på potten!

Hun bad om at få ble på efter aftensmaden, og det fik hun så. Hun tissede lidt i den, men bad om at få den af for at lave prut. - Dét synes jeg er herre sejt

Anmeld Citér

23. april 2016

Bak

MummiT skriver:

Hvordan gik det hos jer her på 2. dagen?

Her fik lavet prut 2 gange i bukserne og 3 gange på potten! - Det har hun ikke før lavet på potte

Og så tissede hun 5 gange i bukserne, men hele 7 gange på potten!

Hun bad om at få ble på efter aftensmaden, og det fik hun så. Hun tissede lidt i den, men bad om at få den af for at lave prut. - Dét synes jeg er herre sejt

Hun er da bare mega sej! Min datter blev renlig, da hun var ca 2 år og 4-5 måneder. Der var lige en lille gruppe lidt ældre piger i vuggestuen, som havde interessen, så det ville min datter også... Det gik også helt fint med lidt uheld i starten. Det store ville hun dog kun lave i bleen i lang tid. 

Held og lykke med projektet og god fornøjelse med vasketøjet

Hvordan gør du så på mandag, når hun skal i vuggestue/dagpleje?

Anmeld Citér

23. april 2016

MamaGulloev

Bak skriver:

Hun er da bare mega sej! Min datter blev renlig, da hun var ca 2 år og 4-5 måneder. Der var lige en lille gruppe lidt ældre piger i vuggestuen, som havde interessen, så det ville min datter også... Det gik også helt fint med lidt uheld i starten. Det store ville hun dog kun lave i bleen i lang tid. 

Held og lykke med projektet og god fornøjelse med vasketøjet

Hvordan gør du så på mandag, når hun skal i vuggestue/dagpleje?

Ja jeg synes også det er gået over alt forventning!

Synes tit man hører at børn helt vil lave prut i bleen og ikke på toilettet, så var ret overrasket da hun bad om at få den af for at komme på toilettet

Haha jo tak, vasketøj har vi nok af lige denne weekend 

Alt efter hvordan det går i morgen tænker jeg at sende hende i vs med ble på, men fortælle at hun har gået uden ble her i weekenden og at hun er blevet sej til at tisse/prutte på potten. Og så spørge om ikke de vil forsøge at få hende på toilettet en gang i timen eller sådan noget. Generelt støtter de rigtig meget i at følge børnenes naturlige udvikling, og hun har jo flere gange tisset derovre, så jeg er sikker på at de nok også vil støtte op om at få hende på toilettet når hun har lyst

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.