Kan jeg selv fjerne min spiral?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hiv spiralen ud selv

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

14.334 visninger
14 svar
13 synes godt om
21. april 2016

Anonym trådstarter

Jeg har nu haft en hormon spiral i 1 år. 

Og jeg har blødt HVER eneste dag siden jeg fik den sat op :-( 

jeg har været til scanning 3 gange på sygehuset for at tjekke at den sidder rigtigt, og det gør den... 

Lægerne bliver ved med at sige at jeg skal give det tid. Men jeg er ved at blive sindsyg!!! Blødning hver evige eneste dag i 1 år  

min mand og jeg har intet sexliv mere pga det.... Vi har haft sex 4 gange på det sidste år fordi jeg føler mig SÅ ulækker! Jeg går heller ikke i svømmehallen mere, og lalandia og lignende er helt udelukket til stor ærgelse for mine børn :-( 

jeg har sådan lyst til at rive lortet ud! Min egen læge eller gynækolog på sygehuset vil jo ikke!!!! 

Håber nogen kan hjælpe med et godt råd 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
Anonym skriver:

jeg har været til scanning 3 gange på sygehuset for at tjekke at den sidder rigtigt, og det gør den... 

Lægerne bliver ved med at sige at jeg skal give det tid. Men jeg er ved at blive sindsyg!!! Blødning hver evige eneste dag i 1 år  

min mand og jeg har intet sexliv mere pga det.... Vi har haft sex 4 gange på det sidste år fordi jeg føler mig SÅ ulækker! Jeg går heller ikke i svømmehallen mere, og lalandia og lignende er helt udelukket til stor ærgelse for mine børn :-( 

jeg har sådan lyst til at rive lortet ud! Min egen læge eller gynækolog på sygehuset vil jo ikke!!!! 

Du beder da bare om at få den fjernet. Det er da absolut ikke noget en læge bestemmer om du skal beholde eller ej.

Anmeld Citér

21. april 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Hvis du vil have den ud så har lægen da bare at fjerne den! Jeg fik min fjernet efter 3½ mdr pga af næsten konstant blødning og pludselige, stærker smerter. Smerterne har selvfølgelig haft noget at sige, men altså din læge skal sgu ikke tvinge dig til at have den i hvis du vil have den ud. 

Anmeld Citér

21. april 2016

FruK

Nej, selvfølgelig skal du ikke hive den ud selv.

Få en tid hos lægen og kræv at få den fjernet. Det er din krop. Vil lægen ikke det, så finder du en anden læge.

Anmeld Citér

21. april 2016

Babyklar87

Profilbillede for Babyklar87

Jeg havde det også slemt med blødning, da jeg fik sat hormonspiral om. Det var non-stop! Jeg rendte også til lægen i tide og utide. Hans sidste løsning var at genopbygge slimhinderne, da de kan være medtaget efter graviditet og fødsel. Dette gjorde han ved at give mig en "p-pillekur," hvor jeg skulle tage 3 p-piller om dagen i 7 dage(ja du læste rigtigt). Men det hjalp og var siden hen super glad og tilfreds med min hormonspiral. 

Anmeld Citér

21. april 2016

Paddehatten

Anonym skriver:

Ej prøv nu at hør her, hvis du siger til din læge du vil have din spiral ud, så tager hun den ud. Længere er den ikke. Hun har da ingen interesse i at bestemme om du skal have en spiral eller ej. Ring på mandag og bestil tid til fjernelse af spiral. Du skal IKKE selv forsøge at hive den ud. Det må være rådet herfra 

Anmeld Citér

21. april 2016

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres svar! 

Jeg mener jo også at det bedste vil være at lægen tager den ud - men min læge + gynækolog er virkelig meget imod at tage den ud. 

Jeg har været alle andre former (inden sterilisation ) igennem... Jeg har meget svært ved at tåle kunstige hormoner. Og fordi at en hormon spiral skulle være det mildeste på markedet, så synes de at jeg skal have tålmodighed da de mener at blødningen vil fortage sig med tiden... 

Jeg har prøvet at forklare dem at min livskvalitet er lig nul med den i, men så nævner de bare at så må min mand jo lade sig "cutte", og det er vi måske heller ikke helt vilde med 

men jeg kan forstå det sådan at i, hvis i var mig, bare ville forlange at få den ud? ...Og så leve med kondom? 

Anmeld Citér

21. april 2016

Anonym trådstarter

Babyklar87 skriver:

Jeg havde det også slemt med blødning, da jeg fik sat hormonspiral om. Det var non-stop! Jeg rendte også til lægen i tide og utide. Hans sidste løsning var at genopbygge slimhinderne, da de kan være medtaget efter graviditet og fødsel. Dette gjorde han ved at give mig en "p-pillekur," hvor jeg skulle tage 3 p-piller om dagen i 7 dage(ja du læste rigtigt). Men det hjalp og var siden hen super glad og tilfreds med min hormonspiral. 

Har du ikke blødt siden så?? Det forslag kunne jeg godt lige prøve at give videre til min læge jo 

Anmeld Citér

21. april 2016

Babyklar87

Profilbillede for Babyklar87
Anonym skriver:

Har du ikke blødt siden så?? Det forslag kunne jeg godt lige prøve at give videre til min læge jo 

Nej det var selvfølgelig ulempen, men samtidig rart! Jeg så ikke skyggen af min mens, så var tit nervøs for om jeg var gravid. Men det var jeg ikke og jeg kunne også selv mærke trådene fra spiralen, så jeg vidste den stadig sad der

Anmeld Citér

21. april 2016

Anonym trådstarter

Nej det var selvfølgelig ulempen, men samtidig rart! Jeg så ikke skyggen af min mens, så var tit nervøs for om jeg var gravid. Men det var jeg ikke og jeg kunne også selv mærke trådene fra spiralen, så jeg vidste den stadig sad der

Åh lige nu lyder tanken om at jeg aldrig mere skulle bløde virkelig rar!!  

Men ja så har man selvfølgelig ikke den månedlige "sikkerhed" for at man ikke er gravid... 

Jeg kan også tydeligt mærke trådene på min spiral... Det var derfor at tanken om at hive den ud selv opstod. 

Min mand kan desuden også sagtens mærke spiralen de få gange vi har haft sex  jeg er virkelig bange for at den skide spiral snart ødelægger vores ægteskab! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.