Vil sige det kommer an på hvad tid han vågner. Mine har altid vågnet ved en 6 tiden, så de var over 1 år, begge 2, før vi droppede formiddagsluren. Ellers blev det bare en øv dag, hvor de gik rundt og var små pjevsede.
Det er vigtigt at barnet får de timer det skal have, så er det næsten lige meget hvordan de er sammensat. Både hjernen, og kroppen udvikles mens de sover.
Har lige været på kursus i børn og søvn, og der satte underviseren det ret groft op. Kroppen producerer væksthormon i søvnen, og hvis de ikke sover nok, producere de ikke nok, og der er store chancer for lave børn. Og det samme med hjernen, at hvis barnet ikke sover nok, kan det få svære ved at klare hverdagen. Og kan have svært ved at følge sin aldersmæssige udvikling 
Derfor er det også vigtigt ikke at vække børn, da de er deres egne søvneksperter.
Hvis din dreng ellers klare dagen fint, og tager en lang lur derudover, ville jeg fjerne den. Men hvis den anden lur heller ikke er lang, ville jeg forsøge at få ham til at sove lidt længere. Han er ikke så gammel.
Der hvor jeg har arbejdet og arbejder, har de været lige omkring et år, før de har kunne klare den med én lur.
Men det kommer også an på om barnet er hjemme eller i institution 
Anmeld
Citér