Formiddagslur.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. april 2016

striber

Vil sige det kommer an på hvad tid han vågner. Mine har altid vågnet ved en 6  tiden, så de var over 1 år, begge 2, før vi droppede formiddagsluren. Ellers blev det bare en øv dag, hvor de gik rundt og var små pjevsede. 

Det er vigtigt at barnet får de timer det skal have, så er det næsten lige meget hvordan de er sammensat. Både hjernen, og kroppen udvikles mens de sover. 

Har lige været på kursus i børn og søvn, og der satte underviseren det ret groft op. Kroppen producerer væksthormon i søvnen, og hvis de ikke sover nok, producere de ikke nok, og der er store chancer for lave børn. Og det samme med hjernen, at hvis barnet ikke sover nok, kan det få svære ved at klare hverdagen. Og kan have svært ved at følge sin aldersmæssige udvikling

Derfor er det også vigtigt ikke at vække børn, da de er deres egne søvneksperter.

Hvis din dreng ellers klare dagen fint, og tager en lang lur derudover, ville jeg fjerne den. Men hvis den anden lur heller ikke er lang, ville jeg forsøge at få ham til at sove lidt længere. Han er ikke så gammel. 

Der hvor jeg har arbejdet og arbejder, har de været lige omkring et år, før de har kunne klare den med én lur. 

Men det kommer også an på om barnet er hjemme eller i institution

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2016

Diosa85

striber skriver:

Vil sige det kommer an på hvad tid han vågner. Mine har altid vågnet ved en 6  tiden, så de var over 1 år, begge 2, før vi droppede formiddagsluren. Ellers blev det bare en øv dag, hvor de gik rundt og var små pjevsede. 

Det er vigtigt at barnet får de timer det skal have, så er det næsten lige meget hvordan de er sammensat. Både hjernen, og kroppen udvikles mens de sover. 

Har lige været på kursus i børn og søvn, og der satte underviseren det ret groft op. Kroppen producerer væksthormon i søvnen, og hvis de ikke sover nok, producere de ikke nok, og der er store chancer for lave børn. Og det samme med hjernen, at hvis barnet ikke sover nok, kan det få svære ved at klare hverdagen. Og kan have svært ved at følge sin aldersmæssige udvikling

Derfor er det også vigtigt ikke at vække børn, da de er deres egne søvneksperter.

Hvis din dreng ellers klare dagen fint, og tager en lang lur derudover, ville jeg fjerne den. Men hvis den anden lur heller ikke er lang, ville jeg forsøge at få ham til at sove lidt længere. Han er ikke så gammel. 

Der hvor jeg har arbejdet og arbejder, har de været lige omkring et år, før de har kunne klare den med én lur. 

Men det kommer også an på om barnet er hjemme eller i institution

Altså han står op kl 6 og der har hsn typisk sovet fra kl 19. Dvs 11 timer

så tager han formiddagsluren på 15-30 min

og middagslur på 1-1,5 time 

så sammenlagt sover han de der 12-13 timer på et døgn. 

Anmeld Citér

21. april 2016

striber

Diosa85 skriver:

Altså han står op kl 6 og der har hsn typisk sovet fra kl 19. Dvs 11 timer

så tager han formiddagsluren på 15-30 min

og middagslur på 1-1,5 time 

så sammenlagt sover han de der 12-13 timer på et døgn. 

Han skulle helst sove lidt længere, så jeg ville nok prøve at se om han ikke bare skal hjælpes ned i næste søvnfase. (der vågner mange børn, og kan oftes hjælpes ned i søvnen igen)

Har fundet det her på nettet. Når de er 9mdr skal de helst sove 14 timer. 

MEN man skal også huske at børn ER forskellige, så hvis han trives med det, så skal I gøre hvad der passer jer bedst. Så længe han trives, er glad og udvikler sig det han skal

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

21. april 2016

Lenchick

B er 22 måneder og han kan ikke klare sig uden. Han sover 19-6 og er allerede træt kl 8, hvor han sover 1-1,5 time. Han sover til middag 13-15 og falder i søvn lige så snart han bliver lagt i barnevognen. 

Det skal tilføjes, at han har haft epilepsi siden han var 7 måneder og han får medicin.

Han bliver passet hjemme, så vi er ikke afhængige af bestemte sovetidspunkter. 

Anmeld Citér

21. april 2016

Diosa85

striber skriver:

Han skulle helst sove lidt længere, så jeg ville nok prøve at se om han ikke bare skal hjælpes ned i næste søvnfase. (der vågner mange børn, og kan oftes hjælpes ned i søvnen igen)

Har fundet det her på nettet. Når de er 9mdr skal de helst sove 14 timer. 

MEN man skal også huske at børn ER forskellige, så hvis han trives med det, så skal I gøre hvad der passer jer bedst. Så længe han trives, er glad og udvikler sig det han skal

Han er en meget glad dreng og foran i sin udvikling, hans situation taget i betragtning (født med klumpfod så har haft gips på og nu skinner). Sp er meget tilfreds med hans udvikling. 

Han har aldrig været god til at sove om dagen. 

Anmeld Citér

21. april 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

10 måneder.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.