Det klassiske dilemma: fortælle om graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. april 2016

EnNyVerden

modesty skriver:

Du er jo ikke forpligtet til at sige det. Men du vil gerne være på god fod med både dine kolleger og din arbejdsgiver. Det er nederen at starte i et nyt job hvor alle ser skævt til én.

Det kommer selvfølgelig an på jobbets type, arbejdspladsens størrelse etc.

Men jeg synes at det lyder som en god løsning at sige det ved evt. jobtilbud. Så har de set på dig med åbne øjne til samtalen - og de har stadig mulighed for at vælge dig fra hvis det bliver for uhensigtsmæssigt for dem ift. arbejdspladsen, kolleger etc.

Ja, jeg tænker også, at det kunne være en ok løsning - og kan jo evt bruge som undskyldning, at jeg gerne ville have overstået scanning først,  hvis det kommer til at passe med tidspunktet (der kunne det vist sagtens gøre)  - ved ikke om de vil føle, at jeg bondefanger dem ved først at sige det der...? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2016

modesty

EnNyVerden skriver:

Ja, jeg tænker også, at det kunne være en ok løsning - og kan jo evt bruge som undskyldning, at jeg gerne ville have overstået scanning først,  hvis det kommer til at passe med tidspunktet (der kunne det vist sagtens gøre)  - ved ikke om de vil føle, at jeg bondefanger dem ved først at sige det der...? 

Jeg synes det er en god balance, hvor du både tænker strategisk, men også giver dem mulighed for at vælge.

Anmeld Citér

27. april 2016

EnNyVerden

amkjaer skriver:

Ja hvis det er samme firma er det sikkert det samme men det fremgik jo ikke af opslaget.

Hvis det var samme firma ville jeg heller ikke tænke så skidt over du skulle hurtigt på barsel for så har du jo tjent firmaet først. 

Snakkede med fagforeningen der også kunne berette at man beholdt sin anciennitet hvis man skifter job indenfor samme virksomhed... 

Anmeld Citér

27. april 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg synes det er en god balance, hvor du både tænker strategisk, men også giver dem mulighed for at vælge.

Men må de trække tilbud om job tilbage efter hun fortæller om graviditet? 

Anmeld Citér

27. april 2016

M (:

mor:) skriver:

Det kan jeg bestemt ikke forestille mig, når man ikke må afvise ansøgere pga. graviditet (og reelt set burde det jo være uden betydning at man fortæller det allerede til samtalen - selvom det nok desværre sjældent er sådan i praksis). 

Anmeld Citér

27. april 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
M (: skriver:

Det kan jeg bestemt ikke forestille mig, når man ikke må afvise ansøgere pga. graviditet (og reelt set burde det jo være uden betydning at man fortæller det allerede til samtalen - selvom det nok desværre sjældent er sådan i praksis). 

Nej det er det jeg tænker. Så jeg synes måske ikke det er det rette tidspunkt at sige det ved et evt. jontilbud. 

Til ts: Normalt synes jeg ikke man absolut skal sige det, men når stillingen først er fra august så ville jeh sige det lige efter samtalen. 

Anmeld Citér

27. april 2016

EnNyVerden

Hmm ja det er lidt svært - synes også det gør det endnu mere svært, at samtalen sandsynligvis foregår allerede inden min nf - så jeg er jo ikke engang sikker på graviditeten... Ville jo være enormt trælst at fortælle om det, hvis det alligevel ikke lykkes med graviditeten... 

Anmeld Citér

28. april 2016

modesty

mor:) skriver:

Det gik jeg ud fra? Hvis nej, er det en anden sag.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.