Børn må ikke blive forbrændt i solen!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. april 2016

ErDuHerIkkeSnart

Jeg tager der vist som en selvfølge at beskytte mig selv (og børn) mod solen - min hud tåler ikke vanvittigt meget.

Men jeg synes ikke at jeg har behov for at "komplicere" det med apps, vejrudsigter, informationer, flere råd, bekymringer, osv.

De eksisterende råd vedr. beskyttelse; fx høj faktor, skygge, undgå middagssol, osv... er jo ikke sådan super svære at holde nogenlunde styr på...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2016

årgang84

Profilbillede for årgang84

Det eneste jeg bliver træt af det er at finde sen korrekte solcreme. 

Den der holder faktoren flest timer m.v.

Mange børne solcreme er så drøje i brug så de ligner et spøgelse og mega svært ved at trænge ind. 

Solcreme bliver strintet på inden de går ud. Og af mærker der ikke score højt. Ved godt man som forældre smøre ind inden aflevering. Men igen hvor mange timer holder faktoren. 

Jeg har selv tildens til soleksem. Men i den grad ogsåudvikler jeh eksem hvis jeg får lukket huden helt til i for fed og drøj creme.

Anmeld Citér

21. april 2016

modesty

mardan skriver:

Kære mødre og fædre,

Jeg er snart færdiguddannet læge og har igennem de sidste 4 år arbejder med hudkræft og særligt modermærkekræft. Dette opslag er ikke en reklame, men et forsøg på at nå ud til forældre med små børn, som bekymrer sig om solens skadelige stråler.

Jeg er meget interesseret i at komme i kontakt med jer, da vi arbejder på at finde en løsning, som kan hjælpe og guide forældre til at beskytte deres børn mod at blive forbrændt i solen. Både på kort sigt, på grund af smerte og ubehag og på længere sigt for at forebygge udvikling af sygdom i huden. Jeg vil meget gerne høre jeres mening – gerne i kommentarfeltet herunder, på email eller til en kop kaffe, hvis du har lyst. Bekymrer du dig om solens stråler og solbeskyttelse til dit barn? Er du usikker på, hvornår dit barn kan lege udenfor? Hvilken SPF faktor solcreme, der skal anvendes? Og hvornår solen er for kraftig? Eller er det IKKE noget, som du tænker over? Del gerne alle dine tanker  

Vi ønsker at udvikle en app som kan alarmere og guide i forhold til solcreme, ophold indendørs og mængde af kraftige solstråler, som kan hjælpe forældre, så de kan tage de rigtige forholdsregler i solen. På den måde bliver det nemmere at beskytte børn imod at blive forbrændt i solen.

Jeg håber meget, du vil dele din mening. Mange tak.

Mvh Maria

Desuden er dine valgmuligheder i afstemningen underligt ladede. Som om man ikke er bekymret for solen fordi man ikke har behov for en app?

Anmeld Citér

21. april 2016

Newsence

Tænker meget over det.

bruger faktor 50+ Og solhatte 

et problem er dog at min datter og mand sveder en del. Desværre betyder det at solcremen svedes ud og kommer i øjnene hvilket ikke er særlig rart. Har prøvet flere forskellige slags men med samme resultat.

i min datters dp giver vi hver 20kr når sæsonen nærmer sig og så køber dp mor en creme fra apoteket.

har selv arbejdet i bh hvor alle havde hver deres solcreme med og når børnene skulle smøres ind så var det med 20 forskellige cremer. Hvilket bestemt ikke var godt for mine hænder. 

Føler ikke det store behov for vejledning. Den kommer jo hvert år i nyhederne.. 

Anmeld Citér

21. april 2016

lineog4

Jeg har ikke brug for en app. Tænker selvsagt over det, men tænker samtidig også at overdrevent brug af solcreme i sig selv er skadeligt. Køber en med fysisk filter og gerne "kun" faktor 25 og så er vi ikke i solen i middagstimerne når vi er syd på (er der sådan set ingen der er så det giver sig selv). 

Har dejlige chokolade brune børn efter 3 uger i Italien, der er blevet passet på dem, de har ikke været skoldede, men da de har fået fars teint så selv med nærmest solblokker ender de som chokolade børn. 

Men nej ikke flere gode råd end dem er hos kræftens bekæmpelse og astma allergi forbundet om ikke overdrevet brug af solcreme og så min egen sunde fornuft

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.