Børn må ikke blive forbrændt i solen!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Ønsker du hjælp og vejledning til at beskytte dit barn imod at blive forbrændt i solen?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.657 visninger
14 svar
14 synes godt om
20. april 2016

mardan

Kære mødre og fædre,

Jeg er snart færdiguddannet læge og har igennem de sidste 4 år arbejder med hudkræft og særligt modermærkekræft. Dette opslag er ikke en reklame, men et forsøg på at nå ud til forældre med små børn, som bekymrer sig om solens skadelige stråler.

Jeg er meget interesseret i at komme i kontakt med jer, da vi arbejder på at finde en løsning, som kan hjælpe og guide forældre til at beskytte deres børn mod at blive forbrændt i solen. Både på kort sigt, på grund af smerte og ubehag og på længere sigt for at forebygge udvikling af sygdom i huden. Jeg vil meget gerne høre jeres mening – gerne i kommentarfeltet herunder, på email eller til en kop kaffe, hvis du har lyst. Bekymrer du dig om solens stråler og solbeskyttelse til dit barn? Er du usikker på, hvornår dit barn kan lege udenfor? Hvilken SPF faktor solcreme, der skal anvendes? Og hvornår solen er for kraftig? Eller er det IKKE noget, som du tænker over? Del gerne alle dine tanker  

Vi ønsker at udvikle en app som kan alarmere og guide i forhold til solcreme, ophold indendørs og mængde af kraftige solstråler, som kan hjælpe forældre, så de kan tage de rigtige forholdsregler i solen. På den måde bliver det nemmere at beskytte børn imod at blive forbrændt i solen.

Jeg håber meget, du vil dele din mening. Mange tak.

Mvh Maria

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2016

tarkoflen

Jeg synes det kunne være interessant med en app, der sendte mig Info om morgene om hvordan vejret blev i løbet at dagen, så jeg ikke behøver tjekke dmi om morgene, når tingene skal gå hurtigt! Det skal være noget der automatisk popper op på min skærm, så jeg hurtigt kan se det! 

Jeg har en datter i skovbørbnehave og i dag havde jeg desværre slet ikke tænkt at der skulle solcreme på, og det fortrød jeg rigtig meget jo mere dagen skred frem! Øv øv, men jeg kan jo ikke gøre det om! I morgen bliver det på med solcremen

Anmeld Citér

20. april 2016

pernille.23

på mit arbejde får vi en SMS med dagens Uv index, ved ikke om det var kræftens bekæmpelses der sendte dem.. 

Anmeld Citér

20. april 2016

Monski

Der findes en app der hedder uv-indeks. 

Den fortæller en masse ting og på en meget overskuelig måde  vi bruger den virkelig meget. 

Den kunne man helt sikkert godt få inspiration fra hvis den ikke dækker det hele 

Anmeld Citér

20. april 2016

Snoopy77

Min søster døde af modermærkekræft så jeg går i høj grad op i solbeskyttelse. I vuggestuen ved de det godt, men først efter at jeg var blevet sur over at de flere dage i træk havde glemt at give min datter solcreme på. Pædagogen sagde, at "børn skal altså have sol og hvis du kigger på kræftens bekæmpelses hjemmeside står der bla bla bla..", jeg begyndte at tude og fortalte hvorfor det altså var ekstra vigtigt for mig. 

Jeg bruger uv indeks appen og smører hellere en gang for meget end en gang for lidt. 

Anmeld Citér

20. april 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg har rigtig sart hud og bliver meget nemt meget forbrændt (har flere gange fået 2. grads forbrændinger af solen, efter relativt kort tid), så jeg går rigtig meget op i solbeskyttelse for mig og min datter. Solcreme med høj faktor er en selvfølge herhjemme, og da jeg er nødt til at søge skygge når solen er værst kommer min datter naturligvis også i skygge. Jeg bruger uv-indeks appen og føler egentlig ikke jeg har behov for mere. Da jeg selv er "bange" for at blive forbrændt er jeg meget gavmild med solcreme og skygge til min datter også

Anmeld Citér

21. april 2016

serinasmor

Jeg er elendig til at huske det der med solcreme ... Og det selvom jeg selv er født med hud i farven sne ... Men det Popper ligesom sjældent ind på lystavlen om morgenen... Hverken til mig eller datteren... 

Samtidig har jeg det nok lidt ambivalent med at behovet skulle være der allerede nu her i foråret ..

hvis vi smører faktor 50 på kroppen fra april til oktober, hvordan får man så gavn af alle de gode ting solens stråler har ? Hvis vi blokerer fuldstændigt for solens stråler går vi glip af livsvigtige vitaminer

Anmeld Citér

21. april 2016

Pikku Myy

tarkoflen skriver:

Jeg synes det kunne være interessant med en app, der sendte mig Info om morgene om hvordan vejret blev i løbet at dagen, så jeg ikke behøver tjekke dmi om morgene, når tingene skal gå hurtigt! Det skal være noget der automatisk popper op på min skærm, så jeg hurtigt kan se det! 

Jeg har en datter i skovbørbnehave og i dag havde jeg desværre slet ikke tænkt at der skulle solcreme på, og det fortrød jeg rigtig meget jo mere dagen skred frem! Øv øv, men jeg kan jo ikke gøre det om! I morgen bliver det på med solcremen

Kunne det måske være denne her du mangler :

https://www.cancer.dk/forebyg/skru-ned-for-solen/uv-indeks/uv-app/

Anmeld Citér

21. april 2016

modesty

mardan skriver:

Kære mødre og fædre,

Jeg er snart færdiguddannet læge og har igennem de sidste 4 år arbejder med hudkræft og særligt modermærkekræft. Dette opslag er ikke en reklame, men et forsøg på at nå ud til forældre med små børn, som bekymrer sig om solens skadelige stråler.

Jeg er meget interesseret i at komme i kontakt med jer, da vi arbejder på at finde en løsning, som kan hjælpe og guide forældre til at beskytte deres børn mod at blive forbrændt i solen. Både på kort sigt, på grund af smerte og ubehag og på længere sigt for at forebygge udvikling af sygdom i huden. Jeg vil meget gerne høre jeres mening – gerne i kommentarfeltet herunder, på email eller til en kop kaffe, hvis du har lyst. Bekymrer du dig om solens stråler og solbeskyttelse til dit barn? Er du usikker på, hvornår dit barn kan lege udenfor? Hvilken SPF faktor solcreme, der skal anvendes? Og hvornår solen er for kraftig? Eller er det IKKE noget, som du tænker over? Del gerne alle dine tanker  

Vi ønsker at udvikle en app som kan alarmere og guide i forhold til solcreme, ophold indendørs og mængde af kraftige solstråler, som kan hjælpe forældre, så de kan tage de rigtige forholdsregler i solen. På den måde bliver det nemmere at beskytte børn imod at blive forbrændt i solen.

Jeg håber meget, du vil dele din mening. Mange tak.

Mvh Maria

Ja, det er noget jeg tænker over, men jeg ser det ikke som en særligt stor udfordring. Han har solhat og UV dragt på og det fungerer fint.

Vi bruger solcreme så lidt som muligt da det er noget giftigt stads. Som i virkelig giftigt. Det ville måske være en vinkel som var relevant for jer at huske. 

Anmeld Citér

21. april 2016

Bshizzle

Jeg tænker rigtig meget over det med at huske solcreme. 

Både på mig selv og mine unger. (Min mand vil ikke ha det stads i hovedet) 

Men grunden til at jeg syntes det er vigtigt at bruge en høj factor, er at jeg ikke kan tåle sol. (Vel typisk for rødhåret?) men osse fordi jeg aldrig vil kunne tilgive mig selv hvis mine unger blir forbrændt af solen. 

Når det er sagt.. Så syntes jeg generelt at min søn's børnehave er SÅ dårlige til at huske at smøre ungerne ind inden de sender dem udenfor. 

Nok smører jeg dem hjemme fra, men det blir hurtigt tørret væk eftersom de sveder, vasker sig og tørrer det af indenfor inden de kommer ud! 

Ja, faktisk har jeg endnu ikke hørt at de har smurt et barn ind med solcreme 

Syntes måske der skal mere fokus på solens stråler og vigtighed i Vuggestuer, Dagplejer samt Børnehaven.

Nu hvor du snart er læge og været inde over det med hvad solen kan gøre ved ens hud mm.. 

Så tænker jeg måske at du må vide hvilke Solcremer en læge vil anbefale? 

Nu ved jeg der er MANGE Solcremer på hylderne som faktisk ikke gør en dyt forskel, så er bare nysgerrig  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.