Huskøb 2 voksne 3 børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.622 visninger
20 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. april 2016

Anonym trådstarter

Jeg har valgt at slå anonym knappen til begge steder. Så i kan svare frit 

Hvad tjener i om året før skat ?

hvad har i to rådoghed om mdr når alt er betalt ?

vi står og skal i banken om

evt huskøc og jeg er noget nervøs ;( 

vi tjener ca 45000kr før skat tilsammen - da jeg er på barsel. Så min løn ligger kun på 10000 før skat.  Men skal starte op som selvstændig dagplejer om et år. 

Vi har en gæld på 150,000 hvor det meste er bil lån.

vi har udbetalingen til huset 

men er det ikke noget med at nu hvor vi har 3 børn så skal man have et rådigheds Beløb på næsten 20,000 ?;(

hvad hulan skal man bruge så mange penge på ? Vi bruger max 6000 om mdr og det inkl take away mad i ny og næ.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

vi tjener ca 45000kr før skat tilsammen - da jeg er på barsel. Så min løn ligger kun på 10000 før skat.  Men skal starte op som selvstændig dagplejer om et år. 

men er det ikke noget med at nu hvor vi har 3 børn så skal man have et rådigheds Beløb på næsten 20,000 ?;(

hvad hulan skal man bruge så mange penge på ? Vi bruger max 6000 om mdr og det inkl take away mad i ny og næ.

Ups mener vi bruger 6000

kr på mad. Fik svaret for hurtigt 

og hvad skal de resten 14000 gå til ? Udover tøj og fornøjelser ???? 

Anmeld Citér

20. april 2016

serinasmor

Anonym skriver:

For mig at se er der et par faldgruber ... 

Jeres indkomst er ikke vildt høj ..

Jeres fremtidige indkomst er usikker idet du vil starte som selvstændig (har du en plan for hvordan du vil skaffe unger ? Hvor længe kan du køre med få børn? Hvordan vil dit prisniveau lægge ? Og har du et budget for hvor meget du kan bruge på dagplejen ? Herudover vil din indkomst være afhængig af om du kan blive godkendt som dagplejer i det nye hus ...  Og har du tænkt på hvor pengene til indretning af dagplejen skal komme fra ?) 

I er en familie på 5 

På plus siden har i ikke noget særligt højt forbrug - men i vil nok godt kunne stramme ind  

Vores bank kiggede ikke på hvad deres skema sagde vi skulle have af rådighedsbeløb  ... Men i stedet på at vi havde betalt 80.000 af i gæld på et år (hvor vores indkomst var lavere (laveste dagpengesats, en fyring grundet konkurs og SU ) end den ville blive i indeværende år (begge i job) &nbsp ... Dermed så de på hvad vores reelle behov for rådighedsbeløb var i stedet  

Held og lykke  

Anmeld Citér

20. april 2016

Anonym

Vi er igang med huskøb også og vi har 3 børn til sommer.

Vi tjener tilsammen ca. 560.000 uden bonus'er og tillæg.

Vi har et rådighedsbeløb på 15.000 kr. Til mad og diverse og det synes banken er fair.

Dog skal det siges at Nordea mente at vi skulle have 20.000 kr. I rådighedsbeløb EFTER mad Det kan mam jo som alm. Børnefamilie overhovedet ikke have!

Men det korte af det lange er, at vi har fået grønt lys for at låne 1.500.000 til huskøb.

Anmeld Citér

20. april 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Vi er igang med huskøb også og vi har 3 børn til sommer.

Vi tjener tilsammen ca. 560.000 uden bonus'er og tillæg.

Vi har et rådighedsbeløb på 15.000 kr. Til mad og diverse og det synes banken er fair.

Dog skal det siges at Nordea mente at vi skulle have 20.000 kr. I rådighedsbeløb EFTER mad Det kan mam jo som alm. Børnefamilie overhovedet ikke have!

Men det korte af det lange er, at vi har fået grønt lys for at låne 1.500.000 til huskøb.

Min mand går på nat hold lige om lidt og der vi have 620,000kr om årer før skat, så hvorfor sku det ikk ku lade sig gøre

;( 

har i gæld såsom bil ?  

Hvilken bank valgte i ?

Anmeld Citér

20. april 2016

Anonym

Vi har en gæld på 70.000 som til Oktober er væk og så har vi et billån på 170.000, men bilen er 185.000 værd, så det går næsten lige op.

Vi har ikke endeligt valgt bank endnu. Vi afventer vores egen bank og Pensam, men kan løfte sløret for at det er Vestjysk Bank der har givet grønt lys.

De så også meget på, hvor gode vi var til at betale vores gæld af og hvilket forbrug vi havde haft de sidste 3 måneder.

Vores madforbrug er på ca. 4500 kr. Om måneden inkl. Personlig pleje og mad til en 10 kg. Hund

Anmeld Citér

20. april 2016

serinasmor

Anonym skriver:

Ups mener vi bruger 6000

kr på mad. Fik svaret for hurtigt 

og hvad skal de resten 14000 gå til ? Udover tøj og fornøjelser ???? 

Resten skal gå til uforudsete udgifter, frisør, gaver, indretning, medicin, ferie, tøj, konfirmation og andre fejringer, møbler, når ovnen og vaskemaskinen eller køleskab og fryser går i stykker, fysioterapi, donation til velgørenhed, ungernes fritidsinteresser osv 

Alt hvad der ikke er faste udgifter skal jo ind under den post

Anmeld Citér

20. april 2016

God-mor

Anonym skriver:

Vi købte hus i december og har ca. 38.000 udbetalt nogle gange lidt mere. Min mand havde været uddannet i knap 2 år, og jeg tjener ikke noget nu, da jeg er hjemmegående, men får SU fra august. Vi er 2 voksne og 1 barn og lånte 1,5 uden problemer. Vores rådighedsbeløb skulle være 10.500 kr. Nogle venner vi har med 4 børn skal have 21.000 kr. I rådighedsbeløb.

Hvis i får nej i banken, så spørg en anden, fordi hvis i har til udbetalingen og når i kan leve for 6000 kr. om måneden er der jo ingen grund til at i skal have 20.000 i rådighedsbeløb. Dog skal i bare huske på, at der følger mange regninger med et hus, der er altid noget som trænger og det koster, så få lavet en vedligeholdelses konto med det samme i køber. 

Held og lykke med det 

Anmeld Citér

20. april 2016

Anonym

Anonym skriver:

Vi har 64500 kr før skat pr mdr og bor i hus til 2,6 mio

vi bruger 4000 til mad og div. (3 små børn og to voksne)

3000 i "lommepenge"

1500 i opsparing til "buffer"

Anmeld Citér

20. april 2016

alenemor42

Køber i alle kun hus gennem jeres bank?

Jeg ville gå til kredit foreningerne og høre hvad de kan tilbyde og sammenligne med hvad banken tilbyder. Der kan være stor forskel

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.