Hvordan er det hos jer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.166 visninger
14 svar
21 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. april 2016

Anonym trådstarter

Igen har mit barns dagpleje fri... Det sker flere gange i måneden, udover det modtager vi sms'er om en nabo eller andet må se efter mens de sover fordi dp skal til fys eller andet...

Hvor tit har jeres dp fri?

Vi har meget tydeligt sagt at vores barn ikke skal have mælk, da hans mave går helt i stykker af det..... Det er både rigtig træls men ikke mindst synd barnet skal døje med ekstrem luft i maven, uro i maven og tynd afføring...

Vi har sagt hvorfor og troede vi var enige, vi har så undret os over at det ikke blev bedre, nogle dage ved afføring er der så meget luft med at et bad er nødvendigt...og man er ikke i tvivl om maven genere ham... 

Men da vi en dag snakker, siger hun jamen han spiser så godt og drikker mindst et glas mælk hver dag....suk....

I ferie mm hvor han er hjemme uden at få mælk ser vi straks bedring....

Er det normalt at man giver mælk osv selvom forældre har udtrykte ønske om dette ikke ønskes..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2016

Mor1986

Anonym skriver:

Igen har mit barns dagpleje fri... Det sker flere gange i måneden, udover det modtager vi sms'er om en nabo eller andet må se efter mens de sover fordi dp skal til fys eller andet...

Vi har meget tydeligt sagt at vores barn ikke skal have mælk, da hans mave går helt i stykker af det..... Det er både rigtig træls men ikke mindst synd barnet skal døje med ekstrem luft i maven, uro i maven og tynd afføring...

Vi har sagt hvorfor og troede vi var enige, vi har så undret os over at det ikke blev bedre, nogle dage ved afføring er der så meget luft med at et bad er nødvendigt...og man er ikke i tvivl om maven genere ham... 

Men da vi en dag snakker, siger hun jamen han spiser så godt og drikker mindst et glas mælk hver dag....suk....

Er det normalt at man giver mælk osv selvom forældre har udtrykte ønske om dette ikke ønskes..

Vores dagpleje havde sjældent fri da vores gik i dagpleje. Og havde hun så var der gæste dagpleje, men synes der var længe i mellem. En sjælden gang i mellem skulle hun til læge og så spurgte hun om det var okay om manden kiggede efter børnene i mens og det var det selvfølgelig. 

Vi bad om vores datter ikke fik mælk da hun fik hård mave og det overholdt hun også. Så vi havde aldrig nogen problemer. 

Anmeld Citér

19. april 2016

Monski

Først vil jeg sige nej det er bestemt ikke normalt MEN nogle steder kræver de en lægeerklæring hvis ting skal skæres fra børnenes menu. Dette brude dagplejemoderen dog have nævnt til at starte med hvis det var det der var problemet. 

Deruodver så er det da slet ikke normalt at have så meget fri, vores søn gik i dagpleje i 2 år og hun havde fri 2-3 gange i alt. 

Til sidst .. En nabo kigger efter børnene?!  Det kan da ikke engang være lovligt? 

Anmeld Citér

19. april 2016

Benjamins'mor

Vores dagplejemor havde sjælendt fri. 

Tror faktisk kun hun havde 1 decideret fridag og det var fordi hun skulle til begravelse. 

Så har hun haft et par kursus dage og når hun har været til læge etc har hendes mor kigget efter børnene - moren er pensioneret dagplejer. 

Min søn har ikke været i gæstedagpleje på noget tidspunkt (han går i børnehave nu). 

Anmeld Citér

19. april 2016

"Anarkisten"

Anonym skriver:

Hmm...syntes måske det lyder lidt i overkanten af hvad der er ok. Vores dagplejer havde sjældent fri og skulle hun til læge, fys eller andet, så lagde hun det gerne sidst på dagen, så vi bare skulle hente inden kl. 15 og ellers var det gæstepleje. 

Mht. at jeres barn skal undgå mælk, så er det da en selvfølgelighed, at dagplejer holder sig til det. Når barnet tydeligvis ikke kan tåle mælk, så skal hun selvfølgelig ikke give det.

Hos vores dagplejer var der en dreng der ikke kunne tåle mælk så han fik soyamælk og det havde forældrene selv med. Tror ikke det var noget problem for vores dp at give forskellige drikke til børnene. Måske man skulle se om der var andre dagplejer?

Hvis barnet er glad for at være hos dp og det ellers fungerer og i ikke ønsker en ny, så er der ikke andet for, end at minde dagplejer om, at der altså ikke skal gives mælk til jeres barn. Og så må man godt tale med store bogstaver....hvis det er nødvendigt.

Anmeld Citér

19. april 2016

LOL

Anonym skriver:

Først - en nabo kigger efter børnene? Det ville jeg personligt slet ikke finde mig i, man kender ikke vedkommende og dets kompetencer. Mht  til mælken, så burde hun overholde det, lægeerklæring eller ej, så mange børn har hun vel ikke at passe at hun ikke ka huske det. Synes ikke hun lyder som en særlig kompetent dagplejer..

Anmeld Citér

19. april 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Jeg synes helt klart at dagpleje pædagogen skal involveres her. 

Du skal indgive en klage over, at naboen ser efter børnene. Altså, hvad foregår der lige?? 

Det kan man da ikke!

Anmeld Citér

19. april 2016

Anonym

Nu kan det jo være der er rest ferie der skal afholdes inden 1 maj. Og det kan hun rent faktisk blive pålagt at afholde her på falderebet.

En dagplejer har en 48 timers uge så det kan nok være svært at komme til fys eller andet uden at det generer hverdagen med børnene. Hos min dagplejer hænder det at dagpleje lederen har kigget efter børnene pga. Min dagplejer skulle til lægen. Om en nabo må er jeg ikke klar over, ring og spørg lederen. 

Gentag igen igen at mælk ikke er ok ! Kan hun ikke forstå det så må ledelsen ind over.

Anmeld Citér

19. april 2016

Anonym

Jeg ville blive vred og frustreret, hvis en nabo havde set efter mit barn. Man må kunne regne med hun passer sit arbejde og passer på dit barn, når hun er ansat til det. Det skal en fremmed person ikke gøre! Seriøst der findes mange mærkelige mennesker.. Det ville jeg være meget utryg ved. Det er også en stor tillidserklæring at aflevere sit barn til et andet menneske, dagplejeren, så synes det er foruroligende hun ikke tager opgaven mere alvorlig end at hun overlader sit ansvar

til sin nabo...

Anmeld Citér

19. april 2016

Newsence

En nabo må på ingen måde se efter børnene. Det er KUN godkendte dp der må det. Hun har jo ret til sin ferie men jeg ville i den grad kontakte kommunen. For det er jo sådan at I skal tilbydes anden pasning hos anden dp hvis hun holder fri. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.