stræk eller fast vikle ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. april 2016

migxher

Profilbillede for migxher

Min søn i fastvikle 1 måned gammel. Og på ryggen første gang ca 5 måneder gammel 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

18. april 2016

serinasmor

Profilbillede for serinasmor
migxher skriver:

Inde på slyngegalleriet kan i måske finde en i nærheden der vil låne jer en vikle og give en hjælpende hånd (: Det er de tit søde til. Og det er også tit slyngegrams forskellige steder i landet. 

det hjælper ikke meget når jeg ingen baby har endnu  

Min blog og shop

Anmeld Citér

18. april 2016

migxher

serinasmor skriver:

det hjælper ikke meget når jeg ingen baby har endnu  

Så tror jeg nu nok der skal være nogen når du har født, så du kan jo vente med at købe (: Der er mange rundt omkring i landet.

Anmeld Citér

18. april 2016

serinasmor

migxher skriver:

Min søn i fastvikle 1 måned gammel. Og på ryggen første gang ca 5 måneder gammel 

Er det forkert husket at de kan bindes til liggende baby - når baby er lille ? (under 2-3 mdr) 

Min blog og shop

Anmeld Citér

18. april 2016

migxher

serinasmor skriver:

Er det forkert husket at de kan bindes til liggende baby - når baby er lille ? (under 2-3 mdr) 

Det kan de ja, men det anbefales absolut ikke længere! Og det kan ikke understreges nok  Det giver risiko for at barnet kan blive kvalt. Fordi i den liggende stilling kan hagen vippe ned på barnets brystkasse og det kan afklemme barnets luftveje så barnet bliver kvalt. Det er det eneste tidspunkt en slynge kan være til risiko at bruge. Altid kun ret op, mave mod mave. Og det gælder for alle vikler, slynger og seler. 

Anmeld Citér

18. april 2016

Loa

Profilbillede for Loa
kan ikke ønske mig mere :)
migxher skriver:

Uh den ser behagelig ud for det lille pus. Hvad betyder fastvikle? Hvad gør den anderledes en strækvikle? Skal begge dele bindes helt fra bare at være et stykke stof?

Anmeld Citér

18. april 2016

migxher

Uh den ser behagelig ud for det lille pus. Hvad betyder fastvikle? Hvad gør den anderledes en strækvikle? Skal begge dele bindes helt fra bare at være et stykke stof?

En fastvikle er som ordet antyder, helt fast i stoffet, det giver sig ikke (: Lidt alla en dug eller at gardin. 
En strækvikle er elastisk i stoffet og kan give sig, som en t-shirt. Det er også derfor den kun kan bruges til ca 6 måneder. Når barnet bliver for tungt giver stoffet sig simpelthen for meget. 
En fastvikle tager man delvis på, putter barnet i, og så skal den strammes til og bindes færdig. Og det er det der godt kan gøre den lidt tricky, det tager lidt træning at lærer at stramme den rigtig til, og stramme de rigtige steder. En fastvikle kan også godt være lidt stiv og skal gåes til hvis man køber den fra ny. Hvor stiv den er afhænger af materialet. 
En strækvikle er blød og lige som den skal være fra start. 

Begge er et stykke stof, som bindes om mor og barn (: 

Anmeld Citér

18. april 2016

serinasmor

migxher skriver:

Det kan de ja, men det anbefales absolut ikke længere! Og det kan ikke understreges nok  Det giver risiko for at barnet kan blive kvalt. Fordi i den liggende stilling kan hagen vippe ned på barnets brystkasse og det kan afklemme barnets luftveje så barnet bliver kvalt. Det er det eneste tidspunkt en slynge kan være til risiko at bruge. Altid kun ret op, mave mod mave. Og det gælder for alle vikler, slynger og seler. 

Men betyder det så ikke at viklen reelt ikke er en hjælp længere ? For så må de vel igen ikke være i viklen længere end 20 minutter - for længere må baby ikke sidde 

Min blog og shop

Anmeld Citér

18. april 2016

migxher

serinasmor skriver:

Men betyder det så ikke at viklen reelt ikke er en hjælp længere ? For så må de vel igen ikke være i viklen længere end 20 minutter - for længere må baby ikke sidde 

Babyer må sidde i en vikle lige så længe man orker at have dem der (: Så længe de sidder i frøstilling, det vil sige maven ind mod mor, op ret, med knæende højere end numsen, så ryggen har en naturlig c form. Dette er en ergonomisk korrekt stilling, og den mest naturlige stilling for babyer. 
http://www.baerkaerligt.dk/babywearing/ofte-stillede-spoergsmaal/
http://www.baerkaerligt.dk/babywearing/froestilling-ergonomi-og-kangaroo-care/

Anmeld Citér

18. april 2016

amkjaer

Profilbillede for amkjaer
Franzén skriver:

Hej 

Vi havde en strækvinkel til den første, og var endelig glad nok for den men den var nogle gange lidt uoverskuelig at bruge. at stå på parkeringspladsen med 3 meter stof der skulle bindes osv, evt i regnvejr 

så næte gang køber vi nok sådan en her  https://www.naturebaby.dk/shop/slynger-212c1.html

begyndte at bruge lange halstørklæder i stedet det var mere handigt for mig.

håber det hjælper

Hejsa

Ringslynge er super gode ogergonomiske ligesom vikler. Dog vil jeg ikke anbefale det som en erstatning da det hurtigt bliver tungt fordi du kun bærer på den ene skulder og belastningen er skæv. 

Den er super godt til hurtige op og ned ture. Fx hvis man skal ud og handle. Hente større søskende i institution eller lige lave det sidste aftensmad. Men de er ikke særlig komfortable hvis du fx skal ud og gå en tur eller i zoo. Man kan simpelthen ikke holde til at bære på den ene skulder en hel dag fx

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.