stræk eller fast vikle ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.039 visninger
23 svar
3 synes godt om
18. april 2016

serinasmor

Profilbillede for serinasmor

Hej alle i skønne mødre 

Jeg overvejer at købe en rigtig vikle denne gang ..

havde en carry me (den med de 2 ringe og justering med lynlås ) ved første barn og overvejer nu skridtet fuldt ud ... 

Men skal jeg købe en fastvikle eller en strækvikle ?Kan begge bruges fra nyfødt til tumling ? 

Er de svære at binde korrekt?

Kan begge bruges både til liggende og siddende baby ? 

Håber der sidder nogen på den anden side af skærmen der er kloge på bæredimser

Min blog og shop

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

18. april 2016

amkjaer

Profilbillede for amkjaer

Hejsa :-) 

Både stræk og fastvikle kan bruges fra nyfødt men kun fastvikle kan bruges til tumling og højere. Selvom der ofte står fx 10 eller 15kg ved en strækvikle er det bare ikke komfortabelt så længe.

Fastvikle fåes i 1000 modeller og farver og blends af materialer - og prisklasser. 

Det kræver lidt øvelse at binde fastvikle men det er ikke så svært at det er uoverskueligt overhovedet. Der findes masser af videoer på YouTube.  Fx wrapyouinlove.com er rigtig god. Eller kan jeg anbefale at finde en i dit nærområde som måske kan hjælpe dig igang. 

Vi har en Facebook gruppe der hedder slyngegalleriet hvor folk er rigtig søde til at hjælpe :-)

Anmeld Citér

18. april 2016

Loa

Profilbillede for Loa
kan ikke ønske mig mere :)

Følger lige med.

Fatter hat af hele det der univers.

Jeg ved man kan google det hele - men alligevel fatter jeg ikke helt hvad forskellen er på bæresele, stræk, vikle, slynge osv....

Hvad er bedst og hvad er lettest at betjene og hvad er mindst voldsomt at have på og mindst varmt for mig

Anmeld Citér

18. april 2016

migxher

Profilbillede for migxher

Jeg har kun haft en fastvikle til min søn, fra nyfødt, men jeg køber en træk til den lille ny vi venter til oktober (: efter at have prøvet en med min venindes baby. 
Fastviklen er god fordi det kan bruges længere, men en strækvikle er klart nemmere, og mere behagelig til de helt små vil jeg sige. Den er blød, smyger sig let om barnet og kræver ikke ret meget øvelse. Og så er den nem at binde på forhånd og tage baby ind og ud af. Jeg vil nok også mene strækviklen er nemmere og mere overskuelig for far. 
Eneste minus er at strækviklen nok ikke er så god til en sommer baby, jo så skal du købe en sommerstrækvikle i hvertfald. De almindelige strækvikler kan være meget varme. 
Fastviklen kræver bare lidt mere træning og øvelse. 
Strækviklen vil jeg tro kan bruges til ca  måneder, alt efter hvor stort et barn man har. 

KOm ind i gruppen slyngegalleriet på facebook, der er mange super erfarne kvinder (: 

Anmeld Citér

18. april 2016

Loa

Profilbillede for Loa
migxher skriver:

Jeg har kun haft en fastvikle til min søn, fra nyfødt, men jeg køber en træk til den lille ny vi venter til oktober (: efter at have prøvet en med min venindes baby. 
Fastviklen er god fordi det kan bruges længere, men en strækvikle er klart nemmere, og mere behagelig til de helt små vil jeg sige. Den er blød, smyger sig let om barnet og kræver ikke ret meget øvelse. Og så er den nem at binde på forhånd og tage baby ind og ud af. Jeg vil nok også mene strækviklen er nemmere og mere overskuelig for far. 
Eneste minus er at strækviklen nok ikke er så god til en sommer baby, jo så skal du købe en sommerstrækvikle i hvertfald. De almindelige strækvikler kan være meget varme. 
Fastviklen kræver bare lidt mere træning og øvelse. 
Strækviklen vil jeg tro kan bruges til ca  måneder, alt efter hvor stort et barn man har. 

KOm ind i gruppen slyngegalleriet på facebook, der er mange super erfarne kvinder (: 

Men strækviklen er sådan en man selv skal binde ik?

Så man er selv ansvarlig for at barnet sidder ordenlig fast... (Kan godt skræmme mig lidt)

Anmeld Citér

18. april 2016

serinasmor

Profilbillede for serinasmor
Loa skriver:

Så man er selv ansvarlig for at barnet sidder ordenlig fast... (Kan godt skræmme mig lidt)

Det er det så snart det hedder vikle  

Hvilket også er grunden til at det nok kun bliver mig der bruger den herhjemme ... 

Min blog og shop

Anmeld Citér

18. april 2016

Franzén

Hej 

Vi havde en strækvinkel til den første, og var endelig glad nok for den men den var nogle gange lidt uoverskuelig at bruge. at stå på parkeringspladsen med 3 meter stof der skulle bindes osv, evt i regnvejr 

så næte gang køber vi nok sådan en her  https://www.naturebaby.dk/shop/slynger-212c1.html

begyndte at bruge lange halstørklæder i stedet det var mere handigt for mig.

håber det hjælper

Anmeld Citér

18. april 2016

Loa

Profilbillede for Loa
serinasmor skriver:

Det er det så snart det hedder vikle  

Hvilket også er grunden til at det nok kun bliver mig der bruger den herhjemme ... 

Shit så lige en video med den  Den er sgu da meeeega omstændig at binde....

Tror jeg ville foretrække sådan en der der bare spændes og som er som den skal være med det samme. Synes bare den var meget tung og varm sidst  (Tror det var en manduca jeg havde sidst og bruge den meget meget lidt....)

Anmeld Citér

18. april 2016

migxher

Loa skriver:

Jo den skal man selv binde, men den bindes inden man putter barnet i (: Men det er virkelig ikke så svært. Fordi stoffet er elastisk gør det meget af arbejdet i og med at det smyger sig om barnet.
Jeg tænker at du nok hælder mest til en bæresele, og de kan også fås hvor man kan bruge dem til nyfødt. Personligt er jeg dog ikke meget til bæreseler til nyfødte. Jeg synes en vikle sidder meget bedre, fordi de tilpasses det enkelte barn og sidder helt tæt og støtter de helt rigtige steder. Og det gør en sele bare ikke fordi den jo er designet ud fra en speciel standart til at passe alle, og den kan kun tilpasses i et begrænset omfang. 
Jeg ved at i babysam kan man prøve forskellige seler, jeg tror også de har en enkelt strækvikle. Det er altid en god ide at prøve inden man køber. Specielt seler fordi det er ikke alle seler der sidder godt på alle personer. Alt efter højde, bredde, om man er stor eller lille osv. 

Anmeld Citér

18. april 2016

migxher

Inde på slyngegalleriet kan i måske finde en i nærheden der vil låne jer en vikle og give en hjælpende hånd (: Det er de tit søde til. Og det er også tit slyngegrams forskellige steder i landet. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+