Da jeg var gravid med min den første anede jeg intet om babyer, læste intet andet om babyer end i en Liberobog jeg fik hos lægen og så var det endda mest graviditet og fødsel jeg læste mest om.
Jeg anede intet, prøvede i januar at gå på udsalg men måtte gå ud tomhændet, for hvad skal en baby have på uld, bomuld, langt, kort, over hovedet, under hovedet, rundt om, bag ved og hvad ved jeg.....
Jeg havde romantiske drømme om mig i en hvid kjole sidden under æbletræet med en sprællende smilende baby på tæppet og jeg kunne læse bøger, have udslået hår og være en boheme overskudsmor - tør nok sige virkeligheden blev helt anderledes, ingen hvid kjole uden den var fyldt med pletter og brysterne stak ud og æbletræet var forresten også for lille 
Men når alt kom til alt blev jeg en god mor som lærte sammen med mit barn, jeg kom aldrig til at læse en masse, det var der ingen grund til for baby havde alligevel ikke læst bøgerne. De famøse tigerspring ved jeg stadig ikke hvor er nu som mor til 4, men har bare accepteret mine børn var forskellige på forskellige tidspunkter. Jeg fandt også ud af det med tøjet, fandt ud af rigtig mange ting når der var behov for at finde ud af dem. I dag er den første 13 år og hun er det mest fantastiske i verden (mener jeg virkelig også selvom hun er teenager) så jeg må have gjort noget rigtigt.
Mit råd er at mærke efter vil I gerne gå fra tosomhed til tresomhed, så er I parate og når I står med to streger har I 9 mnd til den første forberedelse og derefter en livstid til at udvikle jer som forældre sammen med barnet. En af de ting I vil opdage er, ingen liste, ingen artikel, ingen bog vil beskrive netop det at få netop jeres barn, den bog skal K selv skrive
Anmeld
Citér