Lidt irriteret over NOH

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.776 visninger
14 svar
17 synes godt om
15. april 2016

ESV

jeg fik for 6 år siden en dejlig datter, desværre ødelagde hun alt på sin vej ud og jeg endte med en grim 3 grads bristning og et langt smertefuldt efterforløb. Jeg talte forløbet igennem med dem på Herlev og fik tilsagn om et KS ved næste fødsel. Nu er jeg så 26+6 med lillesøster og vi er flyttet til Nordsjælland og der har ikke været andet en ballade med at få lov til et kejsersnit. Jeg har direkte fået af vide at fordi jeg ikke er blevet afførings inkontinent ved 1 fødsel så er det noget vrøvl at jeg ikke vil føde igen, men er det virkelig målet? Afføringsinkontinens!! Nu var jeg til ny lægesamtale igår og efter aftale med min JM (som er meget støttende i at jeg naturligvis skal have KS) pressede jeg på for få en dato. Det lykkedes men ikke uden et nyt 20 min  foredrag om hvor farligt er KS er, jeg er uddannet sygeplejerske og er fuldt ud klar over mulige konsekvenser og alligvel har der ikke været andet end ballade! Jeg er ærlig talt lidt irriteret bla står der i det første læge notat at jeg påstår jeg fik en slem 3 grads bristning men at dette må undersøges, hvad blev der af tillid til patienterne? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2016

Troldemommi

ESV skriver:

jeg fik for 6 år siden en dejlig datter, desværre ødelagde hun alt på sin vej ud og jeg endte med en grim 3 grads bristning og et langt smertefuldt efterforløb. Jeg talte forløbet igennem med dem på Herlev og fik tilsagn om et KS ved næste fødsel. Nu er jeg så 26+6 med lillesøster og vi er flyttet til Nordsjælland og der har ikke været andet en ballade med at få lov til et kejsersnit. Jeg har direkte fået af vide at fordi jeg ikke er blevet afførings inkontinent ved 1 fødsel så er det noget vrøvl at jeg ikke vil føde igen, men er det virkelig målet? Afføringsinkontinens!! Nu var jeg til ny lægesamtale igår og efter aftale med min JM (som er meget støttende i at jeg naturligvis skal have KS) pressede jeg på for få en dato. Det lykkedes men ikke uden et nyt 20 min  foredrag om hvor farligt er KS er, jeg er uddannet sygeplejerske og er fuldt ud klar over mulige konsekvenser og alligvel har der ikke været andet end ballade! Jeg er ærlig talt lidt irriteret bla står der i det første læge notat at jeg påstår jeg fik en slem 3 grads bristning men at dette må undersøges, hvad blev der af tillid til patienterne? 

Min ærlige mening er at kejsersnit er kun til nødstilfælde, det er ikke noget en mor bare skal have fordi det gør ondt at føde. 

Din første fødsel er sket for lang tid siden og fødsler er meget tit, meget forskellige, jeg syntes du skal lade være med at male fanden på væggen og forbered dig på at din kommende fødsel kommer til at gå som fødsler som regel gør, og så bare tag det som det kommer, det gør vi andre.

Held og lykke uanset hvad du ender ud i 

Ps jeg kender godt smerten ved at man går i stykker dernede, det gør pisse ondt

Anmeld Citér

15. april 2016

StineW79

Profilbillede for StineW79

Sikke nogle klaphatte! 

Du har taget en velovervejet beslutning, og det endda udfra vejledning fra lægerne, fra første gang. Vh stine

Anmeld Citér

15. april 2016

Newsence

Jeg er selv fra Nordsjælland og skal have et planlagt KS. Du skal bare stå fast. De har en politik om at de ikke nægter dig det med mindre der er en risiko der er større en normalt... 

Og det er der jo ikke med dig. MEN Ja de vil prøve og prøve og prøve at få dig overtalt til at lade vær.

Jeg endte til sidst med at sidde og fortælle dem at jeg psykisk ikke ville kunne endnu en normal fødsel ( hvilket også var sandt MEN der var også en medicinsk grund) 

De kunne godt se den medicinske grund men de syntes at den øget risiko jeg løb var for lille ( I min verden er øget risiko, en øget risiko) Men jeg fik det alligevel grundet den psykiske del af det.

Så under alle omstændigheder respektere de dette. Men ja du skal igennem en række mennekser der alle vil fortælle dig at det er farligt og slemt. Men lyt til dig selv og hold fast i din beslutning og lad så alle deres trix ( de vil få dig til at føle dig som dårlig mor) passerer.  

Anmeld Citér

15. april 2016

ekebiv

Jeg vil ikke sige for eller imod KS men blot fortælle at jeg fødte vaginalt 3,5 år efter en meget grim 3. grads bristning. Jeg var selvfølgelig nervøs for om det ville ske igen men jeg havde den mest fantastiske fødsel uden bristning overhovedet. Det skal selvfølgelig siges at jeg insisterede på at kunne jeg selv ville jeg selv, jeg fik aks ved nr 1, slem bristning ved nr 2 og en fantastisk fødsel ved nr 3.

Anmeld Citér

15. april 2016

Mamacita til 2 piger

Jeg fik planlagt KS på NOH for 1 år siden. Fik AKS med nr. 1, men der skulle i princippet ikke være noget til hinder for at jeg kunne føde nr. 2 selv. Det havde jeg dog slet ikke mod på, og jeg var fast besluttet på, at jeg ikke ville forsøge. Jeg snerrede lidt af lægen, og sagde at han godt kunne droppe det der. Jeg havde sat mig ind i risici og havde taget en beslutning, og det kunne de ikke ændre. BASTA! 

Det viste sig så at det var godt jeg havde besluttet mig for det, for jeg fik rykket KS frem pga. smerter i mit gl. ar. De kunne ikke se det på scanning, men da de åbnede var det bristet og jeg havde dobbelt mængde fostervand som normalt. Så ved en enkelt ve ville det have været bristet helt og jeg havde haft fostervand ude i bugen og ville skulle have været gennem en grim og risikofyldt operation alligevel. 

Så jeg kan kun råde dig til at stole på din mavefornemmelse. Der er frit sygehusvalg, så hvis du hellere vil føde på Herlev - så kan du sagtens komme til det. Tal med din jordemoder om det eller ring slv til Herlev og tag en snak med deres fødselsambulatorie om det. Min veninde boede i Helsingør, men fødte på Herlev. 

Anmeld Citér

15. april 2016

VN

Jeg synes du skal stå fast i din beslutning! Jeg skal selv have kejsersnit når jeg engang får en baby der vil sidde fast derinde. Først var det fordi jeg selv har været med til min venindes fødsel, som gik så galt som det kunne - og jeg skulle simpelthen ikke igennem det. Så det er blevet en angst for mig. I min sidste graviditet finder vi dog ud af, at de fleste i min nære familie har foranliggende moderkage, og min mor fik mig ved akut kejsersnit fordi mit hjerte stoppede med at slå, men det var grundet 10 (!!) blodpropper i livmoderen. Blev tjekket for om jeg var disponibel for blodpropper, og det er jeg. 

Jeg er så glad for at jeg ved, at jeg skal have et kejsersnit. Det er meget mere trygt for mig. 

Derfor synes jeg helt bestemt at du skal trumfe igennem at det skal du. Det er ikke kun dig som vil vælge det, men jo også fagpersoner. Det burde simpelhen være nok. Bliver helt irriteret, for selvfølgelig skal du have det kejsersnit - så du også kan slappe af og nyde resten af din graviditet og glæde dig til at møde din baby. Det er jo svært når man frygter sit forløb så meget! 

En KÆMPE krammer din vej 

Anmeld Citér

15. april 2016

Ai sha

Nu har vi jo frit sygehus valg i Danmark så hvis de ikke vil lytte til dig så hvorfor tage kampen og stresse dig selv.

Hvis det var mig ville jeg lave aftale med Herlev om at føde der 

Anmeld Citér

15. april 2016

modesty

ESV skriver:

Jeg kan godt forstå at der kan være følelsesmæssige årsager til at ville KS efter 3. grads (har selv fået en 3. grads), men der er intet statistisk belæg for hvorfor det skulle være bedre. Jeg synes dog helt klart at du skal have det, også uden en kæmpe moralprædiken.

Jeg kan dog ikke forstå at du er fornærmet over at de gerne vil undersøge dine udsagn om bristningen nærmere. For det første - næh, jeg synes ikke at der skal være ubetinget tillid til patienterne. Folk lyver, overdriver eller drejer sandheden jævnligt. Det er jo ikke noget personligt mod dig, men en forholdsregel. Desuden kan det jo være at du har oplevet situationen anderledes end en læge ville o.s.v. Det er da bare et tegn på grundigt personale at de går ind i din sag.

Anmeld Citér

15. april 2016

ESV

Tusind tak for alle jeres svar. Jeg har jo stædigt og i fuld enighed og samarbejde med min JM også stået på mit og har fået en dato for PKS, jeg er måske lidt overrasket og irriteret over processen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.