D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:
jeg er ikke sammen med mit barns far. Far ønsker ham på overnatning på et tidspunkt. Jeg skal bare sige til så vil han gerne. Han skal dog bare have købt en seng til ham da han ikk har nogen.
På den ene side vil jeg gerne give slip og lade ham overnatte en enkelt nat til en start. Men synes virkelig også det er svært. Får følelsen af at jeg svigter ham.
Han er kun 8 måneder så synes samtidig også det er tidligt. Men når man så hører andre har de haft børn ude til overnatning fra 4-5 måneders alderen. Og nogle endda tidligere.
Så håber i vil hjælpe mig med at besvare mine spørgsmål.
Hvor gamle var jeres børn første gang de overnattede hos far?
hvordan kunne i mærke på barnet om det var klar til overnatning ude?
hvorfan gjorde i jer selv mentalt klar til det?
Min datter var vidst 10 mdr da hun første gang havde samvær med overnatning hos far (hjemme hos farmor). Hun blev dog passet af farmor+far en weekend da hun var 5 mdr, uden mig. Det fungerede rigtig godt, men det var også mennesker hun var vant til og omgivelser hun kendte. Vi kom en del hos farmor i det første år, og overnattede mange gange (Far boede hos sine forældre, og jeg boede alene med min datter).
Min datter har aldrig rigtig været mor-syg på nogen måde, tvært imod. At det har været/er trygge omgivelser som hun kender og er kommet i helt fra spæd tror jeg også har hjulpet på trygheden både for hende og mig.
Men altså hvis dit barn er meget mor-glad og f.eks. helst sover i din seng om natten, så ville jeg måske vente lidt med overnatningen. Statsforvaltningen anbefaler 1 overnatning pr fyldte år. Dvs at i følge dem skal din søn ikke overnatte hos far før han er blevet 1 år.
Men igen se på barnet. Min datter trives rigtig godt ved at overnatte hos far fredag-søndag og har gjordt siden vi startede med at have samvær hos ham. - Den første månedstid var det hos mig, men det fungerede ikke optimalt..
Anmeld
Citér