Her hjemme var der blevet meldt afbud vis det er mandens familie og han ikke selv kunne komme for mig er det grund nok.
Og så gad jeg heller ikke stå selv med 2 børn ude som ikke er glad for fremmed det er alt for besværligt ( har selv en på 6mdr og en på 2 år og de bryder sig heller ikke om fremmed så skal de begge hænge hele tiden )
Hvorfor gør det nogen forskel om det er din familie, eller din mands familie?
Er din mands familie ikke også din? Om ikke andet, er det i hvert fald børnenes familie.
Jeg ville blive så skuffet på min mand, hvis jeg pga sygdom(eller andet alvorligt) blev nød til at melde afbud, og han så ikke tog alene afsted sammen med børnene. Jeg mener at det er en selvfølge.
Der er flere her i tråden, hvis børn er bange for fremmede. Det må jo betyde at i aldrig er nogen steder ud over at i er på arbejde, og børnene er i institution. Hverken café, resteaurant, bio, zoo, forlystelsesparker, ferie, supermarkeder osv, for der er da også mange fremmede, som børnene kan blive bange for.
Og hvordan har børnene vænnet sig til institutionen? Den er da også fremmed til at starte med.
Jeg synes det er synd at man bevidst holder børn væk fra deres familie. Hvordan skal de andet end forblive fremmede, hvis børnene ikke møder dem ofte nok.
Jeg synes det er helt normalt at børn hænger på forældrene, når man er et nyt sted. Det gør de da bare for at søge tryghed. Og så viser man barnet, at ja her er trygt at være, og inden længe leger børnene på gulvet, eller sidder ved tante Oda.
Jeg har aldrig prøvet at være alene afsted med børnene, og der ikke har været en hjælpende hånd fra de andre i selskabet. Hvis den lille lige skulle have mad, så tog en anden sig af den ældste osv.