melde afbud, er det forkert?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.071 visninger
15 svar
37 synes godt om
10. april 2016

Anonym trådstarter

Mig, min mand og vores familie er inviteret til konfirmation hos hans fætter. Vi har ikke svaret endnu, fordi min mand skulle se hvordan det passede med hans nye arbejdstider først, men nu kan han så se at han ikke kan komme med da han er pendler.

Vi var sammen med noget familie i går, og da snakken kom på konfirmationen sagde jeg at jeg overvejer at melde afbud. Min mands bedstemor lød meget fornærmet, og sagde at det bare var fordi jeg ikke vil.

Jeg overvejer at blive hjemme fordi, jeg at skulle stå alene med to børn. Festen foregår på landet, så jeg kommer til at være afhængelig af andre for at komme hjem, plus vi skal op og i skole/på arbejde næste morgen.

Er det så forkert af mig at melde afbud?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2016

alenemor42

Nej da .... nogle gange er det jo bare sådan at det passer dårligt ind 

Det er andres eget problem hvis de bliver fornærmede 

Anmeld Citér

10. april 2016

loop

Anonym skriver:

Mig, min mand og vores familie er inviteret til konfirmation hos hans fætter. Vi har ikke svaret endnu, fordi min mand skulle se hvordan det passede med hans nye arbejdstider først, men nu kan han så se at han ikke kan komme med da han er pendler.

Vi var sammen med noget familie i går, og da snakken kom på konfirmationen sagde jeg at jeg overvejer at melde afbud. Min mands bedstemor lød meget fornærmet, og sagde at det bare var fordi jeg ikke vil.

Jeg overvejer at blive hjemme fordi, jeg at skulle stå alene med to børn. Festen foregår på landet, så jeg kommer til at være afhængelig af andre for at komme hjem, plus vi skal op og i skole/på arbejde næste morgen.

Er det så forkert af mig at melde afbud?

Ja det synes jeg det er. De har inviteret jer, fordi de gerne vil dele dagen med jer.

Enten kan du tage af sted alene med børnene, eller måske kan din mand bytte vagt/få fri, også selvom det er nyt arbejde. Der kan da i hvert fald ikke ske noget ved at spørge. 

Hvorfor mener du ikke at du kan klare, at være alene afsted med børnene?

Anmeld Citér

10. april 2016

Babilooo

Jeg ville da tage afsted. Synes det er synd at melde afbud til en så stor dag. Det betyder meget for hovedpersonen med gæster

Anmeld Citér

10. april 2016

lineog4

Hvis begrundelsen alene er at du er alene med børnene og mangler kørsel, så ja så synes jeg egentlig det er forkert at melde afbud. Så handler det jo "bare" om at få arrangeret fx med en farmor og farfar at de kører jer til en station ved 7 tiden og så hjem og putte. 

Anmeld Citér

10. april 2016

Anonym trådstarter

loop skriver:

Ja det synes jeg det er. De har inviteret jer, fordi de gerne vil dele dagen med jer.

Enten kan du tage af sted alene med børnene, eller måske kan din mand bytte vagt/få fri, også selvom det er nyt arbejde. Der kan da i hvert fald ikke ske noget ved at spørge. 

Hvorfor mener du ikke at du kan klare, at være alene afsted med børnene?

Min mand har allerede spurgt, men fik at vide det ikke kan lade sig gøre pga. at det ligger så tæt på deres åbning.

Stort set alle der kommer er fremmede for mig og vores børn, og vores ældste kan godt blive utryg ved fremmede, og så bliver han som et lille barn igen.

Anmeld Citér

10. april 2016

Anonym trådstarter

Smølfine123 skriver:

Jeg ville da tage afsted. Synes det er synd at melde afbud til en så stor dag. Det betyder meget for hovedpersonen med gæster

Det er min mands familie, og de eneste mine børn og jeg kender er konfirmanden, hans søskende og forældre, og min svigermor resten af familien er fremmede for os.

Anmeld Citér

10. april 2016

Fremad

Jeg havde bestemt meldt afbud, og gør det faktisk som oftes hvis det er mandens familie og han ikke kan komme med...

Anmeld Citér

10. april 2016

Sedigfor

Jeg meldte selv afbud da det var min datters fars side, kan ikke se hvorfor man næsten er tvunget til at tage afsted fordi det er ens mands familie. 

Jeg synes godt du kan melde afbud (:

Anmeld Citér

10. april 2016

loop

Min mand har allerede spurgt, men fik at vide det ikke kan lade sig gøre pga. at det ligger så tæt på deres åbning.

Stort set alle der kommer er fremmede for mig og vores børn, og vores ældste kan godt blive utryg ved fremmede, og så bliver han som et lille barn igen.

Nu ved jeg ikke, hvor mange der skal med til festen, men du nævner i et andet indlæg en håndfuld i kender. Det er da endnu en grund til at tage afsted; så i kan lære resten at kende.

Hvad er grunden til at barnet er utryg ved fremmede? Nu ved jeg ikke hvor gammel han er, men han lærer da ikke at være mere fri overfor fremmede, ved at blive hjemme.

Jeg lyder måske lidt skrap, men jeg synes man skal gøre alt for at deltage i familiesammenkomster, særligt for børnenes skyld.

Men det lyder som om at du har besluttet dig for at blive hjemme, i stedet for at se på muligheder for hvordan i kan komme med.

Hvis den ældste ikke kan klare at komme med, så kan han evt blive passet, og du kan tage med til festen sammen med den yngste.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.