pusleunderlag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.160 visninger
17 svar
3 synes godt om
10. april 2016

serinasmor

Hej alle i dejlige mødre (og de få fædre der læser med) 

Jeg leder efter en syvejledning på et pusleunderlag. Egentlig har jeg måske mest behov for størrelsen og en vink med en vognstang omkring materialer og inspiration til hvordan sådan en lukkes når den er foldet.

Lang historie kort havde jeg et pusleunderlag som jeg havde fået i gave til lillepigen (som nu er stor) og det sled jeg op! selv om der var et andet pusleunderlag som fulgte med pusletasken. Denne gang har jeg en taske som passer i størrelsen til at være pusletaske. Den har endda en masse lommer, men intet underlag.

Så tænkte jeg at det må jeg da kunne sy selv men jeg har svært ved at finde ud af størrelsen og hvilke materialer der vil være optimale. 

Derfor : hvis nogen har noget erfaring med at sy et pusleunderlag (helst uden lommer for det er ikke meningen det skal være en pusletaske i sig selv) ville det være fedt med nogle råd  

Jeg hører også meget gerne gode råd til materialer og fede detaljer fra alle jer som har købt/fået et pusleunderlag. Hvad har været godt og hvad har været skidt  

Så piger hvad skal jeg være opmærksom på ved pusleunderlag ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2016

lineog4

Tænker du på et pusleubderlag som du har med på tur. 

Jeg lavede et, lang tid siden så kan ikke huske mål men det må man vel kunne tænke sig til. Der var med almindelig fast bomuld på den ene side og noget alla voksdug (tyndt) på den anden side hvor baby skulle ligge, så man bare kunne tørre det af og man ikke var desperat ved uheld 

det kun foldet på den lange side 3 gange og så havde jeg en elastik der blev vendt over. Svært at forklare men kan se om jeg enten har billede eller kan tegne, men jo kun hvis det er det du tænker 

Anmeld Citér

10. april 2016

serinasmor

lineog4 skriver:

Tænker du på et pusleubderlag som du har med på tur. 

Jeg lavede et, lang tid siden så kan ikke huske mål men det må man vel kunne tænke sig til. Der var med almindelig fast bomuld på den ene side og noget alla voksdug (tyndt) på den anden side hvor baby skulle ligge, så man bare kunne tørre det af og man ikke var desperat ved uheld 

det kun foldet på den lange side 3 gange og så havde jeg en elastik der blev vendt over. Svært at forklare men kan se om jeg enten har billede eller kan tegne, men jo kun hvis det er det du tænker 

Det er præcis sådan noget jeg tænker  

Er det ikke ubehageligt for baby med voksdug på puslesiden ? 

Anmeld Citér

10. april 2016

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg kender flere der har lavet dem med voksdug, også et enkelt lag pladevat imellem.

du ka også bruge et tisselagen, med pladevat imellem. Vh stine

Anmeld Citér

10. april 2016

lineog4

serinasmor skriver:

Det er præcis sådan noget jeg tænker  

Er det ikke ubehageligt for baby med voksdug på puslesiden ? 

Jeg lagde altid en stofble under baby alligevel så nej ikke ubehagligt

Anmeld Citér

10. april 2016

serinasmor

StineW79 skriver:

Jeg kender flere der har lavet dem med voksdug, også et enkelt lag pladevat imellem.

du ka også bruge et tisselagen, med pladevat imellem. Vh stine

Igen det der voksdug / tisselagen ... Er det ikke ubehageligt at ligge på mon ?

Anmeld Citér

10. april 2016

serinasmor

lineog4 skriver:

Jeg lagde altid en stofble under baby alligevel så nej ikke ubehagligt

Hmm ...  Jeg overvejer om man kan lave noget med voksdug /tisselagen indeni, håndklæde på den ene side og fleece på den anden ... Og så evt bare lave 2 så det er muligt at vaske dem ... 

Er det helt skørt ?  Synes bare det vil være træls at skulle bakse med stofble også (for det vil jo typisk være med 1 hånd

Anmeld Citér

10. april 2016

lineog4

serinasmor skriver:

Hmm ...  Jeg overvejer om man kan lave noget med voksdug /tisselagen indeni, håndklæde på den ene side og fleece på den anden ... Og så evt bare lave 2 så det er muligt at vaske dem ... 

Er det helt skørt ?  Synes bare det vil være træls at skulle bakse med stofble også (for det vil jo typisk være med 1 hånd

Jeg gad ikke det skulle vaskes. Og har egentlig aldrig bumlet med det - er nok stormester i at gøre alt med en hånd 

Anmeld Citér

10. april 2016

serinasmor

lineog4 skriver:

Jeg gad ikke det skulle vaskes. Og har egentlig aldrig bumlet med det - er nok stormester i at gøre alt med en hånd 

supermor der kan alt med én hånd  ved ikke om det nogensinde bliver mig  

Må tænke over hvad jeg mener er bedst  

Overvejer også fleece (evt 2 lag)på den ene side og tisselagen på den anden ... For at have et lidt blødere og varmere underlag men som kan tørres af med klud eller vådservietter ... Er fleece for skørt et stof at arbejde med og vil det mon holde  ? 

Du skrev du havde elastik lukning - fungerede det ? Og ville du have lavet noget om ?

Anmeld Citér

10. april 2016

lineog4

serinasmor skriver:

supermor der kan alt med én hånd  ved ikke om det nogensinde bliver mig  

Må tænke over hvad jeg mener er bedst  

Overvejer også fleece (evt 2 lag)på den ene side og tisselagen på den anden ... For at have et lidt blødere og varmere underlag men som kan tørres af med klud eller vådservietter ... Er fleece for skørt et stof at arbejde med og vil det mon holde  ? 

Du skrev du havde elastik lukning - fungerede det ? Og ville du have lavet noget om ?

Jeg ville nok have lavet tykkere så der var er lag mellem fast bomuld og voksdug agtig fx fleece så det isolerede lidt og var lidt blødere og ja elastikken var fin 3 fold og svap elastik på og ned i tasken 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.