Det bedste og det dårligste?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.805 visninger
20 svar
7 synes godt om
9. april 2016

FruBerggreen

Hvis i kunne vælge 3 ting som var spild af penge og 3 ting som var det hele værd, hvilke skulle det så være? Altså babyudstyr... Gerne til i starten. Jeg har termin i november, vi er begge studerende - så jeg er i gang med at undersøge hvilke ting jeg faktisk ikke behøver at bruge penge på.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2016

Benjamins'mor

FruBerggreen skriver:

Hvis i kunne vælge 3 ting som var spild af penge og 3 ting som var det hele værd, hvilke skulle det så være? Altså babyudstyr... Gerne til i starten. Jeg har termin i november, vi er begge studerende - så jeg er i gang med at undersøge hvilke ting jeg faktisk ikke behøver at bruge penge på.

En vugge er totalt unødvendig, barnet kan til en start sove i liften i tremmesengen, det har vi gjort. 

Anmeld Citér

9. april 2016

Hullahop92

3 ting, jeg ikke kunne leve uden:

- En bæresele

- En skråstol (Først til når han bliver lidt ældre)

- Min vaskemaskine (Ingen havde fortalt mig, at jeg ville komme til at vaske så mange lorte/gylp/tis/mad-pletter af tøj )

3 ting, jeg ikke får brugt:

- Baby-vugge (Han sov i sengen hos os fra starten)

- Alt for meget baby-tøj (Køb moderate mængder. Du kan altid købe mere.)

- Gyngestol (Jeg havde en idé om, at jeg skulle sidde der og amme/vugge. Men den er bare slet ikke behagelig. Det finder man først ud af i situationen. )

Anmeld Citér

9. april 2016

MorTilA

Pengene værd:

- Masser af tøj, også i de små størrelser! Vi fik et gylperbarn, der skulle skiftes 7 gange dagligt, så folks "2 sæt i str. 50 er nok", var lidt løgn

- Badekar med indbygget termometer. Gør livet så meget nemmere.

- Bellino bold. Den var guld værd, især når de skal lære at møve/kravle.

Spild af penge:

- Badekarindsats. Vi brugte vores to gange, synes det var en del nemmere at holde ham selv.

- Vugge. Spild af plads.

- Legetøj generelt. Han var interesseret i 3-4 stykker max. og vi havde to flyttekasser fyldte...

Anmeld Citér

9. april 2016

FrkC

Kunne ikke undvære:

Babynest (men det kommer meget an på hvem man er - nogle bruger den ikke)

Kravlegård (vi har større hund)

Newborn sæt til tripp trapp stol (forudsat man har en tripp trapp stol ;) )

Mange stofbleer (sorry det var 4 ting men de er uundværlige :D )

spild af penge:

Voksipose (min søn koger i den)

Alt for meget tøj der overhovedet ikke er blevet brugt i små str

Strækvikle til en formue .. 

Men igen, det kommer virkelig an på hvem man er, for andre vil ex en vikle være guld værd :)  

Anmeld Citér

9. april 2016

anonym12

Det bedste

mine vikler

bedsidetremmeseng

babynest

det dårligste 

barnevogns pynt ( det der hænger i åbningen )

skråstol

indsats til badekar

Anmeld Citér

9. april 2016

serinasmor

3 ting der var uundværlige:

Stofbleer og mange af dem ( havde en gylper) endte med også at bruge viskestykker  

Sovepose til vinterbrug i barnevognen - brugte den i 3 vintre også i bil og klapvogn 

Barnevogn med langt liggemål - hvis du regner med at baby skal sove ude

3 ting der ikke var pengene værd:

Suttetermometer - det fungerede overhovedet ikke ! Et gammeldags til rumpen er til at stole på  

Badevands termometer ... Det var bare nemmere at mærke det selv .. 

Babyhovedpude for det må de slet ikke bruge 

Anmeld Citér

9. april 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Det uundværlige:
Voksipose! - Min datter gik fra at maks 1 time af gangen om dagen til at sove 3 timer to gange om dagen, da jeg købte sådan en. 

En god bæresele.

Lift til barnevognen. - Den brugte jeg meget i starten, indtil det blev vinter jeg voksien kom på banen. 

Spild af penge:

Vugge! Hun sov enten i liften eller i min seng om natten. 

Masser af tøj i små størrelser. Jeg fødte midt i en hedebølge, så hun brugte stort set ikke tøj den første 1½ mdr.

Indsats til baby-badekaret. Det var nemmere at holde hende selv.

Anmeld Citér

9. april 2016

lineog4

Uundværligt Især med den første:

- barnevogn (ellers var jeg låst fast der hjemme, hun ville ikke sove i den men kunne da ligge lidt og ellers kunne den rumme alt det jeg ikke kunne bære fordi jeg havde hende på maven)

- en bæredims af en art

- ammepude (var jeg også glad for før hun blev født til at have i ryggen, plus den var god da hun lærte at sidde selv)

- legestativ i træ så det kunne flyttes rundt og ikke var fastmonteret på tæppet.

Kunne sagtens undvære:

- en masse stofbleer (ingen af mine har gylpet)

- skråstol (fik jeg med nummer 3 og den var spild af penge)

- lugtfri blespand

derudover vil jeg sige at især med nummer 1 hvor pengene var små der havde vi stort set kun 10% af alle de lange lister om man hvad man behøver og vi manglede aldrig noget. Vi havde barnevogn med lift, en stor pusleplads, en tremmeseng, en bæresele, stofbleer, en dyne, et badekar og et legestativ og tæppe på gulvet, og lidt tøj og det var det de første 6 mnd.

Anmeld Citér

9. april 2016

Chellie

Der er vist rigelige bud på need-to-have og nice-to-have, men mit allerbedste tip til dig er faktisk, vent med at købe noget som helst. Man fatter slet ikke, hvor meget der pludselig vælter ind af gaver fra alle mulige - Det være både tøj, legetøj, vikler, sutteflasker, tremmesenge - You name it! Rigtig mange af de i forvejen meget få ting, vi havde valgt at købe selv på forhånd, har vi nu alt for mange af, fordi nogen liiige havde noget til overs.

Sørg for at få bestilt baby-pakker fra de forskellige steder, og køb det mest essentielle på den blå avis. Rigtig meget kan sagtens undværes i starten, du skal faktisk kun bruge pusle-udstyr, en lift (husk at madrassen skal være ny) et enkelt sæt tøj (her var/er hun alligevel nøgen kun med ble meget af tiden, da vi dyrker hud mod hud), og noget at transportere baby hjem i (barnevogn eller autostol). Resten kan skaffes henad vejen, eller vælter helt naturligt ind i form af gaver. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.