sdj skriver:
hej allesammen.
Min kæreste og jeg har i en del tid gået og overvejet at tage det næste skridt, med en lille ny.
det er sådan at vi begge er studerende, således at han er automatikteknikerlærling på Novo nordisk og jeg læser bioanalytiker med studiejob som laborant.
Rent økonomisk er jeg sikker på at vi vil klare os udelukkende på hans læreløn (den er højere end normalt, da det er Novo nordisk) og jeg vil jo få min SU med SU klip.
Mit eneste problem er, at jeg er rigtig glad for min uddannelse og medstuderende, samt. Mit studiejob.
Selvfølgelig vil jeg kunne tage barslen, ligesom alle andre. Men er der nogle andre der har prøvet at droppe barslen?
Jeg kan skifte min uddannelse om til e-læring, så jeg kun møder 3-4 gange om ugen, til laboratorieøvelser og der vil jeg sagtens kunne få passet den lille, hos min kærestes farmor. Og samtidig holde mit studiejob som er en gang om ugen.
Nu må i ikke fortælle mig at jeg er et dårligt menneske eller noget. Men jeg føler at jeg er godt med på studiet og jeg er god til at administrere min tid. Så teknisk set er det "barsel" bare med en lille smule læsning hver dag.
Er der nogle som kan tale for eller imod dette?
Sandsynligvis kan det lade sig gøre. Det er bare ikke sikkert, du vil opleve det som en god og rolig tid. Der er rigtigt gode grunde til, at man har barsel og kan fokusere 100 procent på barnets trivsel og behov, og på mig virker det underligt, at du ligefrem vil planlægge efter ikke at gøre det.
3-4 gange om ugen vil du få barnet passet hos kærestens farmor. Men hun kan ikke amme, og det er langt fra sikkert, du kan vænne dit barn til at tage flaske hos hende. Så kan du selvfølgelig vælge amning fra fra starten, men allerede dér træffer du et valg for at få tingene til at glide i stedet for at fokusere helt og holdent på dit lille barn.
3-4 gange om ugen er meget på et tidspunkt i dit og barnets liv, hvor hele dage kan gå med bare at amme, holde den lille, trøste, sove og samle energi oven på søvnløse nætter. Det er en fuldtidsopgave at være mor til en lille ny, og bare dét at holde mælkeproduktionen i gang kræver masser af ro og hvile.
Jeg tror på, det er muligt - det har det været for mange. Men jeg tror også, at du, hvis du havde prøvet at være i "barselsboblen" før, ville tænke, at det ikke var værd ligefrem at stile efter at forstyrre den. Det er en vigtig og værdifuld og enestående periode i dit og barnets liv, og jeg synes, du snyder dig selv ved at have så travlt med andet, du skal nå.